Hankala juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juurakon Hulda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juurakon Hulda

Vieras
Olen löytänyt uuden parisuhteen ja samalla aivan ihanan miehen. Molemmilla on lähes aikuisia lapsia. Miehen lapset asuvat ex-vaimon kanssa.
Nyt olen havainnut ihmeellisen asian. Mieheni ei halua, että viihdyn hänen lastensa kanssa. Hän ei halua, että ostan lahjoja tai tai vastaan tekstariin, lähetän kortin nimpparipäivänä jne.Hän ei myöskään halua, että vastaan puhelimeen, jos joku heistä soittaa. Kun yksi lapsista käyttäytyi hylkivästi ja röyhkeästi, mies oli mielissään. Hän naureskeli minulle, että lapsi teki oikein.

Olen aika ihmeissäni. Suhteemme ei ole enää varsin uusi. Lapset ovat usein luonamme.En ole pyrkinyt kovin lähelle, ainoastaan ollut ystävällinen, mutta olen pitänyt lapsista alusta asti, siitäkin, joka öykkäröi.

Mieheni suhtautuu omiini viileän kohteliaasti. Hän ei helpolla tunteitaan näytä ja ahdistuu ehkä hieman, jos lapset pyrkivät olemaan liian tuttavallisia.

Olen hyvin loukkaantunut. Mitä tässä voi tehdä. Kuinka aikuinen tekee ongelmia asiaan, jossa ei mitään ongelmaa pitänyt olla. Luulin, että mies olisi kohtuullisista suhteista mielissään, mutta ei.
Inhottavaa tämä on siksikin, ettei näillä lapsilla ole kovin isoa ihmissuhdeverkkoa.

Tuskin ongelmatonta uusioperhettä on olemassakaan.

Minä en halua olla missään tekemisissä uusionaisen kanssa enkä halua, että lapsemmekaan hengailevat tuon naisen kanssa. ""Sitä saa mitä tilaa"" osastoa.

Ehkä mies arvostaa ex-vaimoaan ja ei edes halua, että leikit äitipuolta. Onhan lapsilla jo ihan hyvä oma äiti.

Keskity parisuhteesi vaalintaan. Eihän sinulla nyt ole entisen liiton lapset riesana.

Mies ei arvosta sinua! Pitää exäänsä parempana, eikä halua, että lapset kiintyvät sinuun, koska ei itsekään ole tunteistaan varma. Ikävää, mutta selkeästi paistaa tämä totuus miehen käytöksestä.
Jos mies kunnioittaisi ja arvoistaisi sinua, hänelle olisi suuri ilo, kun lapset saisivat sinusta uuden, toimivan aikuiskontakstin lisää.

Meillä miehen lapset haluavat olla meillä ja rakentaa suhteen myös tämän ""uusioperheemme"" kaikkiin jäseniin. Mustasukkainen ex-vaimo kiristää lapsiaan, etteivät saisi olla meidän kanssamme (siis myöskään isän) missään tekemisissä.

Otapa asia puheeksi miehesi kanssa ja sano miltä sinusta tuntuu. Kerro, ettet pyri lapsilleen äidiksi, vaan olemaan heille turvallinen aikuinen isänsä rinnalla. Ellei miehen käytös muutu, on sinun syytä miettiä hänen tunteittensa aitoutta.

Outo juttu. Voisiko miehellä olla huono itsetunto. Hän on ikäänkuin syyliinen eroon ja pelkää lasten reaktioita häntä kohtaan. ja sama asetelma siirtyy teidän väliseen suhteeseen, siis hän pelkää lasten valitsevan virheettömämmän, sinut. Osaat toimia lasten kanssa oikein ja he pitävät sinusta ja mies pelkää asemaansa tiedostamatta sitä itse. Jos olet tyrkyttämättä itseäsi, niin lapset pitävät siitäkin ja tulevat luoksesi, ehkä juuri siksikin. Eli vaikea sinun on muuksikaan muuttua, eikä pidäkään. Miehellä on ongelmia.

Jo on vmäinen mies. Ei omaa etuaan ymmärrä. Onhan lapselle aina etu jos on lisää kypsiä aikuisia ympärillä. Tänä päivänä varsinkin lapset tarvitsevat hyväksyviä ihmisiä ympärilleen.

Jotain miehen ongelmakenttää tämä on. Ovat ehkä edellisessä liitossa kilpailleet lasten suosiosta, siis miehesi ja hänen exänsä. Mies haluaisi taas olla voittaja.
Itsetunnossa olisi korjaamisen varaa.

Jatka vain kypsän aikuisen roolia taustalla. Sen pitäisi ajan kanssa purra. Pahinta mitä voisit tehdä olisi elää kuin lapsia ei olisikaan.Hyvin tämä jatkunee, jos vain miehesi on sinuun rakastunut,kuten uskon.

Yhteistyössä