Hankala läheinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulilui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulilui

Vieras
Mitä tästä sit ajattelisi.

Minulla on yksi läheinen sukulainen, jonka kanssa jonkin verran joudun olemaan tekemisissä. Tässä välissä oli pitkä jakso että en pitänyt tähän ihmiseen yhteyttä ollenkaan, mutta nyt se ei ole mahdollista. Tämä ihminen käyttäytyy asiallisesti kun muita on läsnä, saattaa heittää "vitsillä" jotain mutta siis silleen et kaikki muut ajattelee et se on tosiaan vitsi.

Sit jos satun olemaan kahdestaan, niin tuleekin suoraan sellasta tekstiä, et mm. olen idiootti, en osaa mitään, kaikki mitä teen on ihan epäonnistunutta.
Esimerkki, jutustelin niitä näitä ja mietin jotain käsityöjuttua et oon miettinyt kokeilla juttua a tai juttua b, mut en tiedä kumpi ois kivempi. Niin tämä ihminen kommentoi siihen, et "joo, oishan se varmaan, jos sä et ois niin tyhmä ettet ois kämminyt sillon sitä c juttuakin".

Esittää kyllä seurassa et ollaan muka hyvissä väleissä ja pyrkii tapaamaan yms. tunkee kyläilemään ja oottaa et mä kyläilisin. Mitä tämmösestä nyt sit ajattelis. Miten tällaisen ihmisen kanssa jaksaa, kun on pakko tosiaan olla tekemisissä..

Oon välillä yrittänyt. Saattaa sit vaikka päräyttää kesken jaaritteluni, et "voi kun sä ton tukkas oot pilannu" tai "sä oot kyllä lihonut ihan kamalasti"... Tietysti vaan jos on sellainen tilanne että muut ei just silloin oo kuulolla..

Oon välillä yrittänyt. Saattaa sit vaikka päräyttää kesken jaaritteluni, et "voi kun sä ton tukkas oot pilannu" tai "sä oot kyllä lihonut ihan kamalasti"... Tietysti vaan jos on sellainen tilanne että muut ei just silloin oo kuulolla..

Sitten pitää vastata samalla tavalla takaisin. "ei oo muuten sunkaan permanentti ihan onnistuneimmasta päästä, eikä päässä" tai "mä katoin kans tota sun vyötärönseutua, sun kannattais kyllä ehdottomasti kokeilla sitä karppausta".

Mulla on yks kaveri, joka on ihan mahtava tollasten ihmisten seurassa. Sille tulee sellanen tietty ilme, se kallistaa päätään ja mukamas nyökkäilee hyväksyvästi. Sit se puhuu silleen lempeellä äänensävyllä, mut tekstin sisältö on kaikkee muuta. Se on ihan huippuviihdyttävää!

Eli vinkkinä: kokeile ottaa sellanen holhoova tyyli sen ihmisen kanssa. Nyökkäilet ja hymyilet ja ihan liiottellusti vastailet "Niiiiiiiiiiiiiiiin, aaaaaaaaaaivaaaaaaan, aaaaaijaaaaaaa...."

Esim:
-no kylläpäs säki oot lihonnu!
-jooooo, niiiiiiiin, onhan tässä sellasta saattanu tapahtua. :) :) :)
-kannattais laihduttaa.
-joo, niiiiin, sun pitäis varmaan kans, ku oothan sä tollanen vitunmoinen sotanorsu. :) :) :)

Yhteistyössä