Hankala lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Mä en tuu yhtään toimeen tuon esikon kanssa. On niin pirun hankala, jo vauvasta ollut sellanen "turhasta narisija" ja samaa rataa jatkuu. Mä en jaksa kuunnella tota jokapäivästä vinkumista, rääkymistä ja marinaa joka asiasta. Huoh!!!

No ei sitä kuule ole vauvasta asti leimattu. Luulin että iän tullessa helpottaa, mut eipä näköjään. Helppohan se on sanoa sellaisten lasten äitien, jotka ei turhasta paljon valita.

Ihanaa ku täällä on niin täydellisiä äitejä ettei ne koskaan edes hetkeks väsy ja hermostu lapsiinsa.

Esikoinen ja kakkonen on niinku yö ja päivä (reilu 2v ja 5kk). Kakkonen on ihan erinlainen, huomaa jo vaikka on vielä pieni. Kakkonen on perustyytyväinen, kunhan on masu täynnä+kuivat pöksyt jne. niin hän on tyytyväinen. Esikoinen taas on ollut hirveen hankala vauvasta asti, tuntuu ettei mikään riitä, sitä pitäis pyörittää karusellissa 24/7 et olis tyytyväinen. Tänäänkin (jälleen kerran taas) jatkuvaa kitinää ja narinaa kun kaikki ei mee hänen tahdon mukaan enkä kerkee viihdyttää koko ajan. Toivoin että iän myötä alkais viihtyä edes hetkittäin omissa leikeissään, mutta ei.

Mun esikko on kans aina ollu vaikea.Se ikunen narina jatkuu vieläki vaik hän on jo kohta 14v.Vauvasta asti ollu tyytymätön ja vaikka päällänsä seisois ni hälle ei kelpaa.Nää 2 seuraavaa taas on ollu yleensä tyytyväisiä ja ilosia niin vauvana ku isompinakin.

Jaksamista sulle, tiedän kuinka rasittavaa se voi olla..

[QUOTE="huoh";23362577]Mä en tuu yhtään toimeen tuon esikon kanssa. On niin pirun hankala, jo vauvasta ollut sellanen "turhasta narisija" ja samaa rataa jatkuu. Mä en jaksa kuunnella tota jokapäivästä vinkumista, rääkymistä ja marinaa joka asiasta. Huoh!!![/QUOTE]

Tempperamentti on suurelta osin periytyvää ja sen huomaa...

Siis lapsi 2v ja rapiat on sun mielestä pirun hankala? Eiköhän se ole uhmaikänen vaan?? Meillä oli ihana ja aurinkoinen vauva joka muuttui n 1,5v iässä riiviövaiheen kautta hirviöksi. Nyt 4veenä on edelleen hirviövaiheessa, mutta jospa se joskus helpottaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja hirviön äiti;23364539:
Siis lapsi 2v ja rapiat on sun mielestä pirun hankala? Eiköhän se ole uhmaikänen vaan?? Meillä oli ihana ja aurinkoinen vauva joka muuttui n 1,5v iässä riiviövaiheen kautta hirviöksi. Nyt 4veenä on edelleen hirviövaiheessa, mutta jospa se joskus helpottaa. =)

No musta hän on hankala. Jatkuva yleinen tyytymättömyys vauvasta asti sama mitä tekee. Kyse ei ole siis siitä, et yhtäkkiä olisi muuttunut vaan on ollut vauvasta asti. Jos tähän vielä joku uhma tulee päälle niin huh huh.

[QUOTE="mamma";23364431]Mun esikko on kans aina ollu vaikea.Se ikunen narina jatkuu vieläki vaik hän on jo kohta 14v.Vauvasta asti ollu tyytymätön ja vaikka päällänsä seisois ni hälle ei kelpaa.Nää 2 seuraavaa taas on ollu yleensä tyytyväisiä ja ilosia niin vauvana ku isompinakin.

Jaksamista sulle, tiedän kuinka rasittavaa se voi olla..[/QUOTE]

Onhan esikko nuori vielä, mutta kyllä tää kuopus on ollut aivan erinlainen, huomaa jo näistä muutamasta kuukaudesta. Esikko on just tuollanen, et vaikka päällänsä seisos niin tuntuu jatkuvasti tyytymättömältä ja heti kiukutaan jokaista vastoinkäymistä. Ja vauvasta asti ollut samanlainen. Noh, näin ne on lapset erilaisia. Mua pelotti kyllä hirveesti kun tulin pilleireiden läpi vahingossa raskaaksi, et kakkonen on yhtä hankala, mutta onneks on tyytyväisempi, tulisin varmaan hulluks kahden vaativan lapsen kanssa. Jospa tuo esikkokin tuosta toivon mukaan olis joskus tyytyväisempi.

kannattaa asennoitua niin että LAPSI ei ole hankala, vaan lapsen KÄYTÖS. Siinä on iso ero. Näin tuet lapsen itsetunnon kehittymistä hyväksi ja pääsette pois negatiivisuuden kehästä.

Yhteistyössä