Hankala veljen vaimo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivoton pikkusisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta tuntuu, että veljesi perheineen haluavat vain elää myös samankaltaista perhe-elämää kuin tekin. Sillä teidät on varmaan kasvatettu samanlaisiin arvoihin kotonanne.
Eihän siinä ole mitään pahaa - eikä se ole toisen perheen matkimista.
Antakaa heidän toimia niinkuin he toimivat ja toimikaa te itse niinkuin te toimitte.

Kiitos vastauksista; - ainoa asia mikä minua noissa "yhteensattumissa" vaivaa, on se että he ovat aikaisemmin sanoneet etteivät halua missään nimessä rakentaa tai hankkia lapsia, mutta heti kun me aloimme rakentamaan taloa hekin aloittivat ja minun ei tarvinnut kun mainita että haluaismme lapsia, niin poks! Minusta tuntuu ihan kuin meidän haaveet olisivat olleet heille vain mahdollisuus ottaa ne meiltä pois...

Jos se vaikuttaa heihin innostavasti, kun kerrotte haaveistanne, ja haluavat kokea samoin. Aivan kuin, jos kertoisitte uudesta harrastuksesta heille, samalla innostaen heitäkin mukaan. Siitä huolimatta vaikka ette innostaisikaan, niin silti joku voi innostua.

Toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa.

Eipä nuo teidän haaveenne kuulosta mitenkään erityisen yksilöllisiltä, kaikki nuoret parit haaveilevat omasta talosta ja onnellisesta perheestä, johon kuuluu myös lapsia.
Et kai kuvittele, että heidän pitäisi luopua noista ihan normaaleista asioista vain siksi, että olet avannut suusi omien toivedesi suhteen?

Ymmärtäisin ärtymyksesi, jos kyseessä olisi esim. purjehdus maailman ympäri ja kaiken jättäminen vuodeksi tms. erikoista. Mutta että asuminen ja lisääntyminen, hmmmm....

Alkuperäinen kirjoittaja yhä mietityttää:
Kiitos vastauksista; - ainoa asia mikä minua noissa "yhteensattumissa" vaivaa, on se että he ovat aikaisemmin sanoneet etteivät halua missään nimessä rakentaa tai hankkia lapsia, mutta heti kun me aloimme rakentamaan taloa hekin aloittivat ja minun ei tarvinnut kun mainita että haluaismme lapsia, niin poks! Minusta tuntuu ihan kuin meidän haaveet olisivat olleet heille vain mahdollisuus ottaa ne meiltä pois...

Miten se ottaisi teilta haaveet pois etta he ovat toteuttamassa samoja haaveita? Kuten joku jo sanoikin, oma koti ja lapset ovat aika lailla perustavanlaatuisia haaveita useimmille pariskunnille. Ei heidan talonsa ja vauvansa pitaisi himmentaa teidan onneanne uudesta kodista ja mahdollisesta tulevasta omasta vauvasta.

Ja kuten sanonta kuuluu: "Imitation is the sincerest form of flattery" , eli matkiminen on imartelun rehellisin muoto. Ehka he pitavat teita esikuvinaan - seuraavat johtajaa.

ap, oletko itse kateellinen? etkö itse saakaan lapsia? siitäkö kiikastaa?

miten naisen pitäisi olla kiitollinen? höh. nuolla sinua?

miksi hyvä veljesi on päätynyt tähän naiseen, kysy.

Kiitos vastauksista ja kommenteista. Tiedän toki, että useimmat pariskunnat haaveilevat omasta talosta ja perheestä; tässä tapauksessa (taustat huomioon ottaen) tuntuu, että he haluavat himmentää meidän onnemme :)

No, ehkäpä minä ja vaistoni ovat väärässä. Eli ei muutakuin iloitsemaan heidän puolestaan ja toivomaan että hekin alkaisivat iloitsemaan meidän puolesta (veljeni yhteydenpito on loppunut tyystiin meidän häiden jälkeen ja onnitteluita esim. oman talon rakentamisen tiimoilta ei ole tullut...)