Häpeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän juurisyy löydy sulla peilistä.

Alepa on tämän palstan p1llupol11si. Viestit, jotka sopii hänen ajatusmaailmaan, saa olla.

Mutta esimerkiksi Setistä ja Omppua hän kohtelee todella törkeästi. He kun eivät oikein sovi punikin ajatusmaailmaan.

Alepa vaan katsoo itse peiliin. Ei sinun arvomaailmasi ole se ainoa oikea arvomaailma. Ei sinulla ole oikeutta poistaa muiden viestejä, jos ne eivät sovi sinun arvomaaulmaasi.

#151 ilmiannettu valvojalle.
Palstan Pölho-Kustaa ei edes ymmärrä mistä kirjoittaa. Tuskin hän on päässyt muiden kuin äitimuorinsa syliin.
En hänelle eikä mainitsemilleen tyypeille maksa vaivaa selittää mitä häpeä tarkoittaa. Häpy ja häpeä ovat eri asioita.
Siitä voi aloittaa, ja google on jo keksitty.

Noh palasin viellä sen verta lukukammiostani. Mut eilinen vähän hävettää. Siis se mun ylihöliseminen ja välil sortuu liioitteluun. Nih sit se aiheuttaa seuraavana päivänä ahdistusta ja häpeää sydämmeen. Et nyt kyl omalt osalt saa seksikeskutelut jäädä tällä palstalla ellei nyt joku kysymys joltain. Tule. Mut niin se menee et itelle suurimmat häpeät ja ahdistukset johtuu vain omasta käytöksestäni ja puheista. Eli turhaan sekoilee. Ja sit tietty noh en nyt syytä humalaa. Mut kännissä kun kaikki on alus sitä nousuhumalaa. Niin ni silloin moni juttu voi tuntua okeilta siinä hetkessä ja lupaa lähdetään ja tehdään se kännis just ei pitäisi lupailla mitään ku sit selvinpäin ei se tunnukkaan siltä. Ja se viellä et saatan just yhellä hetkellä julistaa et nyt loppui mut jo viidenminuutin päästä teen silti ja siiskun nuo on vaan ittestä kiinni ku noista pääsis eroon niin omakin sydän voisi paremmin. Nyt jotkut osat eilisestä palsta höpinästä on tuonnut negaa sydämmeen mut täysin mun oma moka. Se välillä se oma sinkoilu hetken hurmassa ei ole hyvä juttu et joskus vois miettiä tarkemmin. Mut josko nyt olis se korkkikin kiinni jouluun asti. Nyt pärjäisin ruuassa varmaan sen kaksviikkoa. Tilasin kaksiviikkoa sitten eläkeläis kortin uuden. Mut ei oo tullut pitää soittaa sinne maanantaina missä se viipyy. Saisin taas uimalasalikortin halval. Näin syksyllä ja talvella alkaa saunominen maistuu. Ja onhan siellä uimslan saunassa jo oma ryhmänsä samaan aikaan. Ja aika harvoin osui viime talvena sellaista löylyn heittäjää joka paiskoo koko ämpärin kerralla kiukaalle kauhallaa. Pari kertaa viime talvena vain. Ja omat ylilyönnit ja liioittelut myös tuo sitä häpeää ku tajuu et tossa oli liikaa. Kännissä sitä on typerästi riehakkaammalla tuulella eikä kuule varoituskelloja et nyt tää juttu ei tunnu hyvältä et mietis uudestaan. Selvinpäin niitä itelle häpeää aiheuttavia juttui on helpompi kuunnella ja tajuaa et nyt on väärin sanottu tai liian pitkälle.
Mut nyt takas kirjan pariin siellä ei ole häpeää. Tai ehkä otan eka pikkupäikkärit. Sais tiistaihin mennes tulla se kortti. Lenkki,uiminen ja saunominen on kyl hyvä kombo ja pidän siitä. Ne ei tuota itelle törttöilyjä

”Mut nyt takas kirjan pariin siellä ei ole häpeää.”

Hyvä ohje. Tämä palsta ei ole kenellekään hyväksi.
Saan monesti hieroa silmiäni näenkö kunnolla mitä joku on päästellyt näppikseltään.
Kari Hotakainen on julkaissut näytelmästä kirjan. Tarina kertoo kirjailijasta, joka nolaa itsensä kirjailijahaastattelussa.
Olin tällä viikolla kirjallisuusillassa, ja täpötäydessä salissa oli huippuhauskaa.

”Mut nyt takas kirjan pariin siellä ei ole häpeää.”

Hyvä ohje. Tämä palsta ei ole kenellekään hyväksi.
Saan monesti hieroa silmiäni näenkö kunnolla mitä joku on päästellyt näppikseltään.
Kari Hotakainen on julkaissut näytelmästä kirjan. Tarina kertoo kirjailijasta, joka nolaa itsensä kirjailijahaastattelussa.
Olin tällä viikolla kirjallisuusillassa, ja täpötäydessä salissa oli huippuhauskaa.
Joo mä en yleensä enään yleensä ole netissä jos vaikka juomia juon ku sillon saattaa olla niin tyhmät jutut mitä sit harmittelee seuraavana päivänä. Tänään ollut sit omasta törttöilystä ahdistava olo ku kännissä pitää hölistä niistä intiimeistä asioistakin avoimin mielin noh tilanne on vähän sekava nih sit menin avautumaan. Netti ei ole varmaankaan todellakaan se paras paikka kun se kirjoitus jää sit sinne. Ku jos vaik kaverin kaa hölisee ni se jää sinne vain yhden ihmisen tietoon.

Ostin äskön vessapaperia ja mielitekona ostin jättis tuutin. Mut oli jättiksen maku laantunut ei ollut niin hyvä kuin ennen. Suklaakin siinä jäätelössä oli aika mauton.

Onneks nyt näin iltasella olo on jo helpottunut ja oon vähän voinut ittelleni nauraa. Mut se on selvä et nettiin tarvis puhalluksen ja kun promille on pisaraakaan ni puhelin pysyy tsäpissä. Jonkun verran just sitä kalsarikänneilyy noh sillon harmillisesti tulee kirjoiteltua. Joskus onnistuu niin et kuuntelee vain hyvää musiikkia eikä muuta tee ne sillon on "hyvä" fiilis et eipä tullut sekavia juttuja suusta.

Sanananen viellä tästä uudesta tuttavuudesta mutkun olin tänään tosi ahdistunut ni sanoin et tänään ei pysty nähdä kun omia kamppailuita. Mut sit kävi täs illal ja jostain kumman syystä mun sydämessä alkoi tuntumaan ilo ja mielikin parani. Ja kerroin kyllä siitä hänelle. Ja vaikka tilanne on sillä tavalla epäselvä nih kuitenkin siitä on tullut tarinaan hyvä kaksikko ja ei voi tietää minne tiet vie mutta sen muistan vielläkin vanhana jos tiemme eroavat. Että tässä maailmankaikkeuden aikana tapasin aikalaismatkaajat loistavan kaksikon sen naisen ja hänen aatelis koiransa jolla on kaikkein paras luonne mitä olen itse tavannut koiria.
He koskettivat minua.

Mut jos nyt taas kirjan pariin pikkuhiljaa alkaa tarina etenemään ja parempi olo sydämesså ni pystyy rennommin lukea kirjaakin kun ei paina rintaa oma häpeällinen hölinäni ihan kaikkee ei munkaan kanssa kanntaisi. Mut aika näyttää opinko ja pääsen taas elämään "häpeämätöntä* elämää.

Vaik tää on mun ongelma. Tossa mun lähikirkossa johka nainen ehdotti et mentäis perjantaisin ku siel ilmanen kahvitarjoilu nih jotenkin pidän sitä vähän nolona mennä sinne pummamaan ilmaset pullat ja kahvit ku tulee se ettei haluaisi olla vaivaksi häpeä. Mut se olis voinnut olla kivaa tekemistä. Mäkin oon tainnut jäädä jumiin omiin "kaaottisiin" rutiineihin enkä ole sit kokeillut mitään uutta. Mut tuo kirkolla kahvittelu olisi uutta. Tai mitä jos siellä joutuu höliseen uusien tyyppien kaa. Ootko sä koskaan käynnyt ruokajakelussa? Mä en. Voishan sielläkin käydä. Mut jotenkin ollut et itekseen tultava toimeen ja avun ottaminen on jotenkin noloa vaik miksei eihän se nälkäkään kiva tunne ole. Mut kyl pitäis löytyy lisää ruokaa niitä tarvitseville ja enemmän rahoitusta jotka ruokaa jakelevat.

Ja kerran luin että intiassa on temppeli joka teki lämmintä ruokaa oliko kolme kertaa päivässä ja jokainen oli tervetullut syömään. Et pitäiskö kirkkojenkin jakaa enemmän ruokaa sitä tarvitseville? Tai mihkä sinä käyttäisit kirkkojen rahaa jos saisit päättää siitä asiasta?.

Se sanontahan never stop the madness ja kohta jatketaan. Ei se sekoilu kivaa ole ja tuo vain negatiivista energiaa. Sanoin tälle naisellekkin et nyt on korkki kiinni ainakin jouluun asti ja täl kertaa se pitää. Huomasin sen mun perinteisen ongelman et puheet ei pidä nih kyllähän se huijaus toisesta tuntuu pahalle ja aiheuttaa sit mulle häpeää joka on rakkauden tiellä. Uusiin ihmisiin tutustuminen on vaan aika jännää ja se on tehnyt musta estoisen monelle uudelle asialle ja kokemukselle. Vaik siis ilman näit känni sekoilui kih mulla on ollut aika rauha sydämmes noh okei tää nainen joka tipahti mysteeri laatikosta nokan eteen on saannut vähän sydäntä tuntemaan erilaisia juttui.

Mut sit nyt luen kirjaa ja siinäkin on nyt et ne ei harrasta seksiä puoleen vuoteen siis suhteen alusta ennekuin ovat muuten tutustuneet toisiin vaikka kumpaakin himottaa kovin. Mut ihan hyvä toi asia. Ku sit jos käy niin onnellisesti et kummatkin rakastuu toisiinsa voi se olla se sekskin sitten parempaa mene ja tiedä. Vanha minä oli liian hätäinen ja oliko mulla edes kunnon tunteita. Ku sitkun tulin tälle palstalle ni muuttuihan se maailma enempikin ja nyt jos toisesta tykkäis ni sille haluaa vaan tehdä hyvää ja sydän on iloinen. Mut joo tossa se näyttäminen ja panostaminen on ollut kyllä suht laiskaa.

Noh joo paljon omia juttui mitä tässä vähän reilu kuukauden tapaaminen.

Mut nyt kirjan pariin hyvää illanjatkoa

kiitos samoin. Hyvää illanjatkoa!

Ole innellinen, että tunnet häpeää. Jos se tunne on täysin vieras, ihminen
ei voi hyvin.
Luin srk-lehdestä jutun työttömistä. Rekryasiantuntija sanoo jutussa, että moni teeskentelee työpaikallaan työntekoa, ja klikkailee iltapäivälehtien uutisia.
Minua hävettää lukea tämän palstan keskusteluja, joissa jotkut leihkivat työpaikoillaan. Joku päivä esihenkilö naputtaa heidän olkapäähän, ja heittää pöydälle nipun paprereita, jotka on tulostettu Kaksplus av:lta.
Lukematon määrä aasialaisten teinityttöjen kuvia mustavalkoprintteinä.
Väripatruunaa ei kannattanut tuhlata mokomiin tekeleisiin.
Ehkä jonkin ajan kuluttua potkut saanut mammapalstailija alkaa lueskella häpeäaiheisia ketjuja ja artikkeleita.
Siitä se ihmiseksi ja aikuiseksi kasvaminen alkaa.

• Tykkää
Reactions: 9MM.
kiitos samoin. Hyvää illanjatkoa!

Ole innellinen, että tunnet häpeää. Jos se tunne on täysin vieras, ihminen
ei voi hyvin.
Luin srk-lehdestä jutun työttömistä. Rekryasiantuntija sanoo jutussa, että moni teeskentelee työpaikallaan työntekoa, ja klikkailee iltapäivälehtien uutisia.
Minua hävettää lukea tämän palstan keskusteluja, joissa jotkut leihkivat työpaikoillaan. Joku päivä esihenkilö naputtaa heidän olkapäähän, ja heittää pöydälle nipun paprereita, jotka on tulostettu Kaksplus av:lta.
Lukematon määrä aasialaisten teinityttöjen kuvia mustavalkoprintteinä.
Väripatruunaa ei kannattanut tuhlata mokomiin tekeleisiin.
Ehkä jonkin ajan kuluttua potkut saanut mammapalstailija alkaa lueskella häpeäaiheisia ketjuja ja artikkeleita.
Siitä se ihmiseksi ja aikuiseksi kasvaminen alkaa.
Joo mut eihän se kivaa ole. Mut kiitos nauruista. Nyt lähden nukkumaan kun tää biisi loppuu. Huomenna kirjan pariin taas ja keskityn siihen. Mut välillä musiikkia. Monesti ne pienet jutut saa mieltä iloiseksi ja ne on niit huippui.

Liiton mukaan Norwoodilla ei ole elämänkokemusta, josta ammentaa tunteita. Yleisö ole kiinnostunut katsomaan tietokoneella luotua sisältöä, joka on irrotettu inhimillisestä kokemuksesta, liitto vetosi./Yle

Toivottavasti tekoäly korvaa minunkin kirjoitukset. Saan sitten tilalle jotain mukavampaa puuhaa. Silloin en tarvitse harmitella jälkeenpäin kirjoitusvirheitäni.

Ei tämä palsta ja varsinkaan tämä ketju ole mikään xrippituoli, jossa tunnustetaan päivän hairahdukset.
Minulle sattui tänään outo lipsahdus puhelimessa, ja se nyt aiheuttaa kuplivaa naurua. Uusin tärkeän sopimuksen, ja siinä oli monta mutkaa. Sain yritykseltä viestin, ja halusin hoitaa heti asian alta pois. Odotin melko kauan soittojonossa, ja automaatin erittäin miellyttävä miesääni ehti sanoa monta kertaa, että ykköstä painamalla pääsen jonon vastasoittoon. Asiani hoitui näppärästi, mutta nyt kerron vitsin cloun eli pihvin. Esittelin itseni, ja sanoin iäkseni 20 vuotta liikaa. En ymmärrä mistä kommellus tuli. Jälkeenpäin aloin kuvitella miltä tuntuisi olla sen ikäinen.
Se siitä. Onneksi aloitin aikoinaan tämän Häpeä-ketjuni,, ja nyt sille on käyttöä.
On suuri häpeä ilmoittaa itsensä 20 vuotta vanhemmaksi. Lienen ainut nainen maailmassa, joka on niin tehnyt iloisena kuin peipponen.
Toivottavasti palstan Rummo-jankkaja ja lukuisa määrä häntäkärpäsiäni eivät lue tätä viestiä ja kimmastu kiivaaseen irvailutykitykseen. Ehkä selkäydinreaktioni johtuikin heidän vuosikausia jatkuneesta ikäni halveeramisesta.
Tänään on sattunut jo kaksi kommellusta. Aamulla olin viikkopöllö, ja luulin, että tällä viikolla oleva kutsutilaisuus oli jo viime viikolla.
Ehkä virhe johtui siitäkin, että näyttöni päivyrissä lukee 10.10.2025 Aleksis Kiven päivä. Aloin jo elää sen jälkeistä aikaa, ja hieman ih,ettelin, kun Suomen lippu ei heilunut eilen lipputangossa. Ehkä elämäni tasaantuu, kun alan elää joulukuussa seurakunnan kalenterin luukkujen avaamisen tahdissa. Saa nähdä pahoittaako taas joku taas herkän mielensä liian taiteellisen joulukalenterin takia.

Ei tämä palsta ja varsinkaan tämä ketju ole mikään xrippituoli, jossa tunnustetaan päivän hairahdukset.
Minulle sattui tänään outo lipsahdus puhelimessa, ja se nyt aiheuttaa kuplivaa naurua. Uusin tärkeän sopimuksen, ja siinä oli monta mutkaa. Sain yritykseltä viestin, ja halusin hoitaa heti asian alta pois. Odotin melko kauan soittojonossa, ja automaatin erittäin miellyttävä miesääni ehti sanoa monta kertaa, että ykköstä painamalla pääsen jonon vastasoittoon. Asiani hoitui näppärästi, mutta nyt kerron vitsin cloun eli pihvin. Esittelin itseni, ja sanoin iäkseni 20 vuotta liikaa. En ymmärrä mistä kommellus tuli. Jälkeenpäin aloin kuvitella miltä tuntuisi olla sen ikäinen.
Se siitä. Onneksi aloitin aikoinaan tämän Häpeä-ketjuni,, ja nyt sille on käyttöä.
On suuri häpeä ilmoittaa itsensä 20 vuotta vanhemmaksi. Lienen ainut nainen maailmassa, joka on niin tehnyt iloisena kuin peipponen.
Toivottavasti palstan Rummo-jankkaja ja lukuisa määrä häntäkärpäsiäni eivät lue tätä viestiä ja kimmastu kiivaaseen irvailutykitykseen. Ehkä selkäydinreaktioni johtuikin heidän vuosikausia jatkuneesta ikäni halveeramisesta.
Tänään on sattunut jo kaksi kommellusta. Aamulla olin viikkopöllö, ja luulin, että tällä viikolla oleva kutsutilaisuus oli jo viime viikolla.
Ehkä virhe johtui siitäkin, että näyttöni päivyrissä lukee 10.10.2025 Aleksis Kiven päivä. Aloin jo elää sen jälkeistä aikaa, ja hieman ih,ettelin, kun Suomen lippu ei heilunut eilen lipputangossa. Ehkä elämäni tasaantuu, kun alan elää joulukuussa seurakunnan kalenterin luukkujen avaamisen tahdissa. Saa nähdä pahoittaako taas joku taas herkän mielensä liian taiteellisen joulukalenterin takia.
Nooh mitä vikaa jos tää olisi rippituoli? Miksi huolistaan ei voisi avautua se voi olla jonkun viimonen keino ottaa yhteyttä. Mut joo toi oli täydellinen juttu pikku annoksin jos isäukko suostuu. Ulos ja lenkille. Mut nyt kokeillaan. Jq miksi nauraa ihmiselle joka ripittäytyy? Nojoo hiljaisuudessa myös hyvä

5.9.2021 en vielä aavistanut mitä on edessä seuraana vuonna.
Aamun uutisissa puhuttiin Gazan aselevosta. Myös Ukrainaan toivotaan rauhaa.
Lueskelin Häpeä-ketjuani, enkä enää muistanut oikeastaan mitään lukemistani kirjoista. Vaiti-kirjan muistan hyvin. Laura Malmivaara on nykyään paljon mediassa suositun tv-sarjan takia.
Aamun uutisissa näytettiin videopätkää Narinkkatorilta, jonka väkijoukossa olin viime kesänä. Tilaisuudessa puhui Sanna Marin, joka osallistuu tänään käräjäoikeuden istuntoon saadakseen elää rauhassa häntä ikävästi usein lähestyneeltä mieheltä.
Vuoden 2021 mekkogateni, ja tämän talven välisellä aikajanalla olen saanut olla rauhassa ulkonäkökommenteitä yleisillä paikoilla. Sitten tapautui liukuporrasgate postireissun jälkeen ennen joulua. Sain kehut hyvistä tisseistäni, mutta ikää minulla on ulko-ovella remunneen kaljalössin mielestä liikaa. Jos paksun toppatakkini vetoketju olisi ollut kaulaani asti kiinni, olisin säästynyt ns. kehuilta. Tapaus herätti monenlaisia tunteita, joiden kirjo on värikkäämpi kuin sateenkaaren värit.
Tällä palstalla olen saanut syksystä 2020 lähtien hyvin erikoista palautetta lähinnä kirjautuneilta henkilöiltä. Heistä naisoletettu persu on ollut kaikistä ärhäköin. Hän jopa ivasi ulkonäköni Ylen uutiskuvan väkijoukosta.
Suomi on tilastojen mukaan maailman onnellisin kansa. Eikö alle kuuden miljoonan populassa ole sijaa kaikenlaisille yksilöille? Vain osa heistä ottaa osaa somekeskusteluihin. Katsoin näetistä videon, jossa radiossa ja tv:ssä esiintyvä nuori naisjuontaja kertoi miksi hän on lopettanut täysin nettikommenttien lukemisen. Hän kertoi esimerkkinä asioinnin kaupan kassalla, jossa kukaan ei hyökkää häntä vastaan ikävillä kommenteilla. Elävä elämä on onneksi mukavaa verrattuna somepalstojen kirjoituksiin. En pelkää astua kotiovesta ulos, ja kohdata ihmisiä.
Kun suljen netin, käyn asioilla. Leivoin kaurakeksejä, ja heitin taikinaan viimeiset leivinjauheet. Suolakin on lopussa. Suolaa suolaa enemmän suolaa kaikki onnistuu sanoi fakiiri lapsuuteni Papukaija-ohjelmassa. Nykytiedon mukaan liika suola ei ole terveellistä.
Kirjojen lukemista aion jatkossakin vähentää reippaasti. Yle Areenalta olen katsonut kaksi jaksoa brittisarjasta Neiti Scarlet ja herttua. Pääsen sarjan avulla 1800-luvun Lontooseen. Lontooseen minulla on jatkuva ikävä vaikka yritän maadoittaa tunteeni katsomalla brittien aamuohjelmaa. Elåmä siellä ei ole herkkua maan kurjan taloustilanteen vuoksi. Varsinkin brittieläkeläiset ovat ahtaalla.
Olin kirjoittanut tässä ketjussa, että korvakoruni tarttuvat koronamaskiin.
Selvisin koronavuosista. Olen saanut herkutteluni kuriin, ja kiristän lähes joka päivä legginsieni kuminauhaa. Jos joskus vielä saan edes yhden kivan ja ystävällisen kommentin joltain persulta tällä palstalla, elämäni on täydellistä.
Tokkopa sellaista koskaan tapahtuu. Se olisi erittäin suuri häpeä arvonsa tunteville persuille.
Näillä mennään, ja jatketaan häpeälinjalla maailman onnellisimmassa maassa lainausmerkeissä. Purran saksista en tohtinut kirjoittaa sanaakaan. Ehkä Riikka on jo siirtynyt paperisilppurin käyttöön.
17.1.2025 kirjoittamani viesti palautti mieleen muksvia asioita.
Yle aamussa puhutaan Jef-ryhmästä, joka kokoontuu kotikaupungissani. Kolme riviä tekstiä riittää Häpeä-ketjussani.

Yhteistyössä