S
sover
Vieras
Tuossa tietoa etapista niille, joille asia on vieras: http://www.edu.vantaa.fi/hiekkis/Nettisivuille tuleva teksti.pdf
Lapsi on toisella luokalla ja ongelmia on ollut pk-ikäisestä asti ryhmässä toimimisessa. Vielä ykkösellä asia pistettiin lievän kypsymättömyyden piikkiin mutta vihdoinkin saadaan lapselle kauan kaivattua apua. Oppiaineet sujuvat hyvin ja lapsella onkin todistuksissa oppiaineista kiitettävät tai toiseksi parhaat arvosanat (sanallinen arviointi).
Ongelmana on lapsen käytös. Ei jaksa istua oppitunneilla paikallaan vaan vaeltelee luokassa jatkuvasti. Hermostuu tosi herkästi jos joku ärsyttää. Tällöin saattaa lähteä luokasta ovet paukkuen. Jos ei onnistu heti jossain tehtävässä niin suuttuu tosi paljon. Siirtymätilanteet ovat myös varsinaisia katastrofi-herkkiä hetkiä. Lapsi on lähes aina koulussa tapahtuneissa tappeluissa toinen osapuoli.
Kotona taas lapsi on aivan tavallinen kiltti ja rauhallinen. Ongelmia on vain koulumaailmassa. Harrastuksetkin (joukkuelajit) sujuvat hyvin.
Kauan ollaan tapeltu ja taisteltu, että saadaan lapselle apua koulussa viihtymiseen ja käyttäytymiseen. Avun saaminen ei ole ollut helppoa, kun näitä ongelmia on vain koulussa, joka rajaa hyvin monta diagnoosia pois.
Lapsi on toisella luokalla ja ongelmia on ollut pk-ikäisestä asti ryhmässä toimimisessa. Vielä ykkösellä asia pistettiin lievän kypsymättömyyden piikkiin mutta vihdoinkin saadaan lapselle kauan kaivattua apua. Oppiaineet sujuvat hyvin ja lapsella onkin todistuksissa oppiaineista kiitettävät tai toiseksi parhaat arvosanat (sanallinen arviointi).
Ongelmana on lapsen käytös. Ei jaksa istua oppitunneilla paikallaan vaan vaeltelee luokassa jatkuvasti. Hermostuu tosi herkästi jos joku ärsyttää. Tällöin saattaa lähteä luokasta ovet paukkuen. Jos ei onnistu heti jossain tehtävässä niin suuttuu tosi paljon. Siirtymätilanteet ovat myös varsinaisia katastrofi-herkkiä hetkiä. Lapsi on lähes aina koulussa tapahtuneissa tappeluissa toinen osapuoli.
Kotona taas lapsi on aivan tavallinen kiltti ja rauhallinen. Ongelmia on vain koulumaailmassa. Harrastuksetkin (joukkuelajit) sujuvat hyvin.
Kauan ollaan tapeltu ja taisteltu, että saadaan lapselle apua koulussa viihtymiseen ja käyttäytymiseen. Avun saaminen ei ole ollut helppoa, kun näitä ongelmia on vain koulussa, joka rajaa hyvin monta diagnoosia pois.