Harjoitus -vai jo niitä oikeita supistuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihhei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hihhei?

Vieras
Eli tässä iltapäivän/illan mittaan on tullut supistuksia useemmin ku normaalisti.. Ehkä n 5min välein? Sellasia napakoita, mutta ei nyt niinkään kipeitä. Rv 38 menossa. En oo huomannut mitään limatulpan irtoamista eikä oo menny vesiä yms yms.. Mutta voisko mahdollisesti olla alkamassa synnytys?

Varmaan kyllä vaan hätäilen, mut jos olis kokemuksia, miten muilla on raskaus alkanu, ni olisin kiitollinen! :)

Mulla on ollut harjoitussuppareita lähes alkumetreiltä saakka. Ne eivät satu, enkä niitä oikeastaan tunne muutoinkaan kuin vain vatsaa kokeilemalla jolloin voin todeta sen olevan kova.

Sitten, viikosta 25 alkaen mulla on ollut napakoita suppareita, jotka ovat vastaavia kuin mitä synnytyksessä on. Eli on tehnyt niin kipeää, että olen joutunut lopettamaan kävelyn ja usein myös puhumisen koska on pitänyt ihan täysillä keskittyä hengittämiseen.

Mä meinaan lähteä siinä vaiheessa laitokselle, kun noita puhumisen estäviä suppareita tulee säännöllisesti, noin 3 min välein.

Kakkosta kun odotin niin kertaalleen pääsin suppareita kellottamaan ennen oikeaa h-hetkeä, mutta loppuivat noin 2 tunnissa, eivätkä muuttuneet koskaan todella kipeiksi.

Voi olla, että synnytyksesi on alkamassa, mutta noilla oireilla mun synnytys ei vielä alkamassa olisi :)

mulla on raskaus alkanut yhdynnästä, heko heko.. :D

mut siis itelläni supisteli 2vkoa ennen synnytystä sillain menkkamaisesti, sit piti käynnistää loppupeleissä kuitenkin. joillakin taas on synnytys alkanut just noin, ei voi tietää! onnea matkaan! :)

Joo luultavasti siis vaan "hätäilen". Mulle nyt muutenkin toitotetaan joka paikassa että kun oon ensisynnyttäjä ni menee varmasti yli lasketun ajan."

Mutta tosiaan noista supistuksista, niin mulla ei oikeestaan oo tälläsiä ollu aikasemmin. No jokatapauksessa ei oo enää monta viikkoa.. Katotaan miten käy..

Ensimmäisen supistuksen tunsin 18h ennen synnytystä. Heti oli tuntuvia niin että heräsin niihin ja tuli ensin vähän aikaa alta 10min välein ja sit tosi pitkään 5min välein. Mitään harjotussupistuksia en tuntenut raskausaikana..tai jotain pientä kovettumista kyllä mut en kivun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ensimmäisen supistuksen tunsin 18h ennen synnytystä. Heti oli tuntuvia niin että heräsin niihin ja tuli ensin vähän aikaa alta 10min välein ja sit tosi pitkään 5min välein. Mitään harjotussupistuksia en tuntenut raskausaikana..tai jotain pientä kovettumista kyllä mut en kivun kanssa.

Ok. Eli siis niihin synnytyssupistuksiin kuuluu ilmeisesti ihan kunnon kipu, jos niihin sitten herääkin tuolla tavalla. Emmä usko että mä näihin vielä heräisin :)

Mun poika syntyi rv 38+2. Samana aamuna mulla oli aika ajoin selkä kipeä. Sitten klo 13 huomasin, että se selkäkipuhan tuli säännöllisesti, noin viiden minuutin välein. Klo 15 lähdettiin sairaalaan ja klo 19 syntyi vauva! Ja eka lapsi siis oli kyseessä. Supparit tuntuivat mulla siis vaan selässä ja olin ihan varma, kun Naistenklinikalle mentiin, että käännyttävät pois, mutta sitten se olikin menoa niinkin nopeasti. En tiedä kyllä, miten mahdollisen tokan kanssa pitäisi sitten aikanaan toimia, kun nyt supistukset tuottivatkin heti tulosta!

Yhteistyössä