Harjoitussupitukset rv 22 ja usein!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaan!

Vieras
Mulla on tässä muutaman päivänä alkanut lisääntymään hurjasti harjoitussupistukset. Eilen oli pahin päivä, niitä tuli parin minuutin välein..Sohvalla maatessa!
Yleensä ne tulee kun nousee ylös sohvalta, kestää n.30sek ja helpottaa.
Ne ei satu, kiristää ja kova paine alavatsalla.

Viime yönä heräsin niihin, oli tosi kurja olla :(
Tänään ei ole tullut kuin pari aamulla kun nousin ylös. Koska pitäisi huolestua?
Toinen raskaus menossa.

Kiitos avusta kaikille jotka viitsii vastata!

Mulla oli noita ekan kanssa rv 18 asti, yli 10 tunnissa. Olin 2,5kk saikullakin tästä syystä. Koko ajan kova hätä että syntyy liian aikaisin. Onneksi supistukset eivät kuitenkaan vaikuttaneet kohdunsuun tilanteeseen ja tyttö syntyi lopuksi sektiolla rv 38. Tokan ja kolmannen kanssa oli taas noita n rv 18-32 mutta silloin en enää jaksanut panikoida asiasta koska tiesin että ne eivät mitään tee. Huomasin muuten ekan kanssa että joskus pelkkä lepo pahensi niitä ja kevyt liikunta taas auttoi. Kannatta kuitenkin käydä tsekkaamassa tilanne että ei ole esim tulehdusta joka aiheutta supparit. Tsemppiä!

no nyt helteellä ne onkin alkaneet :( Ja maha tosiaan kasvaa hirveätä vauhtia, alkaa tuntua jo raskaalta! Täytyy neuvolassa puhua, jos katsoisivat kohdunsuun tilanteen, nythän ollaan jo sen rajan yli, että annettaisiin estolääkitys ym jos nämä jotakin saisivat aikaan.

Minulla oli runsaasti supistuksia raskausviikolta 26 lähtien, mutta lapsi syntyi 40+3. Olin saikulla pari kertaa, kun yltyivät oikein pahoiksi. Suosittelen että soitat maanantaina neuvolaan ja kerrot tilanteesta. Luultavasti pääset lääkärille, joka tarkistaa tilanteen ja toivon mukaan paikat ovat kiinni edelleen. Minulla supistukset pehmittivät kohdunkaulaa vasta viikolla 32, sitä ennen ei ollut mitään löydöksiä vaikka supisteli tiuhaan.

Voisko sulla olla oireeton VTI? Mulla oli ekassa raskaudessa ja se aiheutti supistuksia -> kohdunkaulan avautumista -> sairauslomaa ja ennenaikaisen synnytyksen pelkoa rv 23-26.

Mulla tuli supistuksia rv 25 lähtien ja vauva syntyi rv 30. Kannattaa ottaa rauhallisesti ja käydä näytillä jos huolettaa. Itse kävin pariin kertaan näytillä, määräsivät lepoa eikä saanut nostella. Onko tämä esikoinen, vai onko jo vanhempia lapsia?

Yhteistyössä