harmittaa ihan älyttömästi! Meni "hukkaan" 300 euroa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En tajua mikä muhun meni, kun ostin 300 eurolla todella hämäräperäiseltä kauppiaalta maton. Täällä oli viikonloppuna mattomyynti, kiertävä mattokauppias joka kiertelee maata. Olen kauan etsinyt kivaa mattoa olohuoneeseen ja päätin piipahtaa sielläkin katsomassa jos löytyis joku kiva ja laadukasmatto olkkariin.

Siellä sitten oli mattoja jos jonkinlaista, ja hinnat täysin pilvissä, katselin yhtä mattoa jossa hintalappu yli 1000 e, kauppias tuli silmät kiiluen ja alkoi kaupata sitä mulle. Sanoi että voisi antaa tosi reilun alennuksen "just mulle" ja ihan alle pohjahinnan jne. Ensin sanoi että saisin sen 500 eurolla. Sitten kun mietiskelin siinä vielä, hinta tippui koko ajan. En tosiaan tiedä mikä muhun iski, kun sitten ostin sen 300 eurolla.

Sen jälkeen vielä yritti toista mattoa jossa myös hintalappu 1000 e, että saisin sen vielä 150 eurolla jos lupaan etten kerro kenellekään että näin luvattoman halvalla hän myy. En onneksi sitä toista enää ostanut. Silmät kiilui sillä kauppiaalla ja myhäili tyytyväisenä, oikein hieroi karvaisia käsiään yhteen ja minä hullu maksoin!! Halusi vielä käteismaksun, todella todella hämäräperäistä, ties mitä veronkiertoa ja huijausta.

Kotona alkoi kaduttaa, matto ei ole varsinaisesti ruma, mutta ehkä 50 arvoinen ja laatu onkin huonompaa kuin mitä ajattelin :( Siis varmaan jos olisin maksanut 50 e, eii harmittaisi, mutta 300 e harmittaa. Tossa se on nyt pakko pitää olkkarissa, ja muistuttaa joka hetki typeryydestäni :( Tekisi mieli piilottaa se kaappiin ja ostaa muualta uusi matto, mutta tuo kuitenkin maksoi sen 300 e joten pakko kai sitä on siinä pitää. Voi että kun harmittaa!! Miten saatoinkin olla niin huijattavissa!! Nyt katselin vielä muualta, miten paljon kivempia mattoja olisin saanut samaan hintaan ihan normaaleista kaupoista :( Miten ihmeessä sitä saattoikin mennä tuohon halpaan!??!!?

voi harmi. oppirahat tulee aina jokaisen maksettavaksi, joten älä sure liikoja. onneksi minulle ei tule tuota kiusausta, kun en pidä mattoja ollenkaan. en nimittäin voi sietää niitä pölynkerääjiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ammattilainen oli asialla. Ymmärrän, että varmasti harmittaa! Mutta elämä menee eteenpäin.:)

Kiitos sanoistasi! Niihnä se on... kai se harmituskin tässä vähitellen vähenee. Harmittaa vain katsella tota mattoa päivästä toiseen tossa, muistuttamassa typeryydestäni ja harkintakyvyn puutteestani! Argh!! Ei ole vielä käynyt vieraita, mutta sitten kun seuraavan kerran tulee, ja kysyy kuitenkin että mistä ostin maton, niin rupeen varmaan itkemään :( En haluisi puhua koko asiasta kenellekään edes.

Jos asuisin yksin niin varmaan piilottaisin maton kaappiin ja ostaisin uuden vaikka 300 onkin sitten heitetty kalkkulan kaivoon, mutta mies ei anna mun tehdä sellasta vaan käskee nyt vain ottaa vastuun omasta typeryydestäni. Harmittaa vaan kun sen näkee tossa joka hetki!

Että pitikin mennä toimimaan hetken mielijohteesta! Yleensä mietiskelen joka ainoaa ostosta, varsinkin isompia, harkitsen ja mietin viikkotolkulla.

No, kannattaa varmaan nähdä asian valoisat puolet:
En varmaankaan enää ikinä osta MITÄÄN hetken mielijohteesta
En enää ikinä mene tuon tyylisiin paikkoihin edes sisälle
Nyt harmittaa rahan meno niin paljon että olen tosi tarkka mihin pistän rahaa, esim, mulla ollut tapana ostaa päivittäin karkkia tai suklaapatukka, nyt en ole viitsinyt ostaa mitään kun tuntuu että tein niin ison mokan että nyt sitten säästetään muussa.
Lisäksi mulla tulossa ystävän häätt joihin olin ihan pelkkää turhamaisuuttani ostamassa uudet vaatteet, katselin juuri yli 100 e maksavaa mekkoa, mutta tämän mokan jälkeen päätin että en tosiaan osta mitään niin kallista enää vähään aikaan, vaan menen vanhoissa vaatteissani sinne. Eipä tee mieli pitkään aikaan ostaa yhtään mitään ylimääräsitä, eikä varsinaaan mitään itselle.

Kai sitä on tollaiset oppirahat kerran maksettava? Ehkä mä opin tästä yhdestä virheestä enkä enää toiste mene halpaan. Ällöttää vieläkin sen ukon puheet kuinka tyytyväinen se oli kun mä maksoin! Aaaargh!!!!!!

Josko saisit kaupan purettua? Varsinkin jos laatu ei olekaan sitä mitä sen väitettiin olevan.

En oikein usko.... olisi pitänyt itse katsoa tarkemmin. Lisäksi tosiaan kyseessä oli kiertelevä kauppias, voi olla vaikea saada enää kiinni... :(

Olisi vamran myynyt tänkin maton 150:llä tai halvemmallakin jos olisin vain tinkinyt.

Ja oksettaa ihan se käteismaksukin, ihan varmaan pimeästi myi niitä!!! Että mä olin TYHMÄ!!!!!!!!! :(

soita kunnan kuluttajaihmisille ja kysy onko mahdollista kauppa perua, kun oli kiertävä mattokauppias. Saattaa olla joku 7 pv;n kaupanpurkuaika. En tiedä varmasti, mutta kannattaa kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Josko saisit kaupan purettua? Varsinkin jos laatu ei olekaan sitä mitä sen väitettiin olevan.

En oikein usko.... olisi pitänyt itse katsoa tarkemmin. Lisäksi tosiaan kyseessä oli kiertelevä kauppias, voi olla vaikea saada enää kiinni... :(

Olisi vamran myynyt tänkin maton 150:llä tai halvemmallakin jos olisin vain tinkinyt.

Ja oksettaa ihan se käteismaksukin, ihan varmaan pimeästi myi niitä!!! Että mä olin TYHMÄ!!!!!!!!! :(

No miksi et kysele poliisilta onkom ihan laillinen myyjä ollut kyseessä tiedä vaikka sinullakin olisi jonkun varastettu matto lattialla.

Mahtaakohan tuo olla edes laillista kaupakäyntiä? Varsinkin tuo ovh. hinnan valehteleminen noin reilusti. Voisit tietenkin soittaa puhelinajalla kuluttajaneuvojalle ja kysyä asiasta.

Meilläkin meni montasataa euroa hukkaan, kun varattiin isännän etätytölle matka etelään, jonne ollaan lähdössä ja nyt lapsen äiti ei päästäkään lasta mukaan. 5 vuotias on kuulemma liian pieni reissaamaan.
matkoja ei voi perua...

onhan mahdollisuus että se matto onkin tosi hyvännäköinen ja oikeasti kalliimpi kuin maksoit. ehkä tää kauppias vaan sun vuoksi alensi hintaa.
olen itsekin saanut ompelukoneen todella halpaan hintaan kun tää myyjä yritti iskeä mua;)

Jos sua oikeasti harmittaa se maton katselu niin laita se eteenpäin ja osta joku halpa perusmatto tilalle! Vaikka tuo onkin iso raha niin kun lähtee ajattelemaan niin ei se nyt loppujen lopuksi niin iso raha ole, että kannattais oman kodin ilmapiiriä tuhota sillä.

Onneksi en sentään ole mennyt tekemään moisen mokan kuin kerran, olen kaikkiin muihin kalusteisiini tyytyväinen, olen niitä ostanut vuosien varrella harkiten ja ensin säästäen, jos kyseessä jotain kallinpaa. Nyt tohon mattoon olin kans säästänyt aika kauan ja kierrellylt kauppoja ties kuinka kauan etsien just sitä täydellistä. En tajua miten mä nyt emnin sitten hetken mielijohteesta ostamaan noin kamalan maton!!

No, mutta pitää yrittää nähäd asian valoisat puolet. Onneksi mitkään muut mattoni tai huonekaluni ei mua harmita, tuo yksi vain. Voishan sti ämaksaa 300 e ruokapöydästäkin ja sitten todeta hetken pääst että se onkin kamala. Siis kai jollekin on noinkin käynyt? Itse en siis koskaan ennen ole ollut noin epätyytyväinen ostokseeni. Joskus jotkut vaatehankinnat on harmittaneet jälkikäteen,mutta ei ole sillä lailal nolottanut kun tässä yhdistyy harmitus ja nolostus, kun ihan selvästi tulin huijatuksi. Yleenäs kun ostaa epäsopivan vaatteen se on sentään ihan normaalisti maksettu hintalapun hinnalla tavallisesta liikkeestä. Tuossa harmittaa ehkä eniten se rasvainen äijä jolle menin maksamaan käteisellä!

Mutta niin niinhin valoisiin puoliin, onneksi ei ole tullut tehtyä mitään muuta mokaa kuin tuo yksi. Oloa helpottaisi jos jossain vaiheessa voisin vaivihkaa ostaa uuden maton tuohon ja viedä tuon mokasta muistuttajan vaikka makuuhuoneeseen, vierashuoneeseen tai jonnekin jossa se ei olisi joka hetki silmien edessä (olkkarissa kun yleensä vietetään eniten aikaa).
Yritin jo eilen hieman puhua miehelle että jos ostettaisiin uusi matto myös vierashuoneeseen, taka-ajatuksenani sitten vaihtaa näiden paikkaa, mutta hän ei lämmennty ajatukselle.
Uskon, että mieleni paranisi, jos saisin tuon pois silmistäni.
Silloin olis vain se harmitus, että olen 300 e köyhempi, mutta ei tarvitsisi katsella huonolaatuista mattoa koko ajan.

Tavallaan voisi sanoa että jos olisin maksanut 300 e liikaa jostain muusta asiasta ihan tavlalisessa kaupassa se ei harmittaisi näin paljon. harmittaa eniten että edes asioin niin ällöttävässä paikassa! Siis vaikka olisin pudottanut 300 e viemäriin harmittaisi varmasti vähemmän.

Pitäisi vaan saada mies suostumaan uuden maton ostoon.

En ole miehellekään kehdannut myöntää että harmittaa tuon maton osto :( :(

Sehän on vaan rahaa. Rahaa tulee ja menee. :)

Mä en ymmärrä sitä, että pitäis pitää mattoa lattialla vain sen takia että on sattunu semmosen ostamaan ja ei kuitenkaan tykkää siitä. :|

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Saitko edes kuittia?

Sain kyllä kuitin. Ei kai voi olla varastettua, kun mattoja oli vaikka kuinka paljon, ja ovat tälläkin paikkakunnalla käyneet useasti (olen nähnyt mainokset mutten ole ennen mennyt paikan päälle), käyvät siis muutaman kerran vuodessa täällä päin. Ei kai kauppaa voi purkaa ellei ole sovittu avokaupasta, kun kyse ei ole postimyynnistä?

Kyllä siellä tuntui olevan se meininki, että ovh-hinnat oli pilvissä ja sitten saatiin asiakas tuntemaan että nyt tekee hyvät kaupat, kun hintaa alennettiin reilusti.

Siellä oli muitakin asiakkaita. Miksi, oi miksi se tarttui just muhun??? Kun ei olisi mtiään tullut puhumaan mulle niin en varmana olisi ostanut sieltä mitään! vihaan kyllä nyt itseäni tän mokan takia!

Joskus aikoinaan olin Pariisissa ja joku heebo tuli kadulla kaupittelemaan suurta "kulta"sormusta. Hinta oli vaivaiset 5000 frangia eli about 4500 silloista markka. Sanoin ei kiitos mutta äijä alkoi todistelemaan että se on varmasti kultaa. Tyyppi lämmitteli sitä sytkärillä ja koputteli ja raaputteli ja sen piti sitten todistaa se aidoksi. Sanoin edelleen ei kiitos ja jatkoin kävelyäni mutta hyyppä oli sitkeä ja alkoi tiputtaa hintaa. Ensin 4000, sitten 2000 ja 1000. Ei kauppoja. Sitten tuli äijän viimeinen tarjous 500 josta edelleen kieltäydyin. Viimeisenä vetonaan hemppa kysyi että mitä tarjoat. Ajattelin että pääsen tyypistä eroon kun tarjoan 50 frangia mutta ilmekään värähtämättä tyyppi tuumasi että kaupat tehty. No, ostin siinä sitten "viiden tonnin" sormuksen viidellä kympillä. Täytyy sanoa että hyvät oli kaverilla katteet. Kaiken kukkuraksi hukkasin matkamuistoni samaisella matkalla mutta ei harmittanut yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jos sua oikeasti harmittaa se maton katselu niin laita se eteenpäin ja osta joku halpa perusmatto tilalle! Vaikka tuo onkin iso raha niin kun lähtee ajattelemaan niin ei se nyt loppujen lopuksi niin iso raha ole, että kannattais oman kodin ilmapiiriä tuhota sillä.

Niin ihan totta. Näin tekisinkin, mutta mies vastustaa. Oikeassahan tavallaan onkin, että ptäähän sitä ottaa vastuu omista päätöksistään. Opinpahan ainakin, ja muistan seuraavalla kerralla :(
Tekisi mieli antaa se matto jollekin ja ostaa itselle uusi. Mutta tosiaan mies ei siihen suostu. Olen nyt yrittänyt vähän lobata siihen suuntaan, että jos ostettaisi vierashuoneeseen uusi matto, ja sitten vaivihkaa vaihtaisin ne matot keskenään että vierashuoneeseen päätyisi tämä hämäräperäinen matto ja saisin olkkariin jonkun nätin ja oikeasta kaupasta ostetun. Tää suunnitelma mielessäni yritän päästä kamalasta olosta eroon. KUn vain saisin miehen suostumaan.
Uusikin matto kyllä maksaisi samaa hintaluokkaa, mutta olisi oikeasti laadukas ja nätti.

Yhteistyössä