harmittaa ihan älyttömästi! Meni "hukkaan" 300 euroa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Sehän on vaan rahaa. Rahaa tulee ja menee. :)

Mä en ymmärrä sitä, että pitäis pitää mattoa lattialla vain sen takia että on sattunu semmosen ostamaan ja ei kuitenkaan tykkää siitä. :|

Kiitos, toi oli hyvin sanottu. Rahaahan se vain on. Kun nyt mies suostuisi siihen mun suunnitelmaani, että ostetaan vierashuoneeseen matto, niin saisin tuon pois silmistäni! Voi että mtien ahrmittaa! Toivon todella että tää harmitus vähitellen helpottaa. En ole pariin yöhön saanut kunnolla nukuttuakaan kun asia vain pyörii mielessä. Että pitikin mennä noin vanhanaikaiseen!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Joskus aikoinaan olin Pariisissa ja joku heebo tuli kadulla kaupittelemaan suurta "kulta"sormusta. Hinta oli vaivaiset 5000 frangia eli about 4500 silloista markka. Sanoin ei kiitos mutta äijä alkoi todistelemaan että se on varmasti kultaa. Tyyppi lämmitteli sitä sytkärillä ja koputteli ja raaputteli ja sen piti sitten todistaa se aidoksi. Sanoin edelleen ei kiitos ja jatkoin kävelyäni mutta hyyppä oli sitkeä ja alkoi tiputtaa hintaa. Ensin 4000, sitten 2000 ja 1000. Ei kauppoja. Sitten tuli äijän viimeinen tarjous 500 josta edelleen kieltäydyin. Viimeisenä vetonaan hemppa kysyi että mitä tarjoat. Ajattelin että pääsen tyypistä eroon kun tarjoan 50 frangia mutta ilmekään värähtämättä tyyppi tuumasi että kaupat tehty. No, ostin siinä sitten "viiden tonnin" sormuksen viidellä kympillä. Täytyy sanoa että hyvät oli kaverilla katteet. Kaiken kukkuraksi hukkasin matkamuistoni samaisella matkalla mutta ei harmittanut yhtään.

Joo, just samanlainen kauppias tämäkin. Mä vain menin 50 frangin sijasta maksamaan sen 300e :(

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Laita matto huutonettiin myyntiin, jos se helpottas ees hiukna mieltä jos saisit melkeen saman hinnan siitä. Voisit sit ostaa tilalle uuden maton... :whistle:

joo hyvä idea... mutta pitäisi myöntää miehelle koko asia :( Nyt harmittaa niin paljon etten kehtaa hänelle kertoa tätä. Miehellä on muutenkin nyt murheita, niin en viitsisi hänen niskaan tätä asiaa kaataa :(

Laita matto huutonettiin myyntiin, jos se helpottas ees hiukna mieltä jos saisit melkeen saman hinnan siitä. Voisit sit ostaa tilalle uuden maton... :whistle:

Mutta jos matto oikeasti on huono laatuinen ja myy sen 300 eurolla niin voi olla että ostaja tulee raamit kaulassa hakemaan omiaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

joo hyvä idea... mutta pitäisi myöntää miehelle koko asia :( Nyt harmittaa niin paljon etten kehtaa hänelle kertoa tätä. Miehellä on muutenkin nyt murheita, niin en viitsisi hänen niskaan tätä asiaa kaataa :(

Pieniä valkoisia valheita, laita matt myyntiin ja sano miehellesi saaneesi hyvän hinnan ja ostat sitten uuden. Jos miehellä murheita, ei hänelle kannata ihan joka pikku-asiaa raportoida...

Alkuperäinen kirjoittaja haluu nähä:

En viitsi kuvaa laittaa, haluaisin pysyä tunnistamattomana. No, toistaiseksi ei ole kukaan vielä käynyt kylässä mutta toivon ettei kukaan kiinnittäisi huomiota edes koko mattoon. Kyllä kuitenkin joku huomaa ja kysyy. Varsinkin kun olen puoli vuotta puhunut kaikille että etsin kivaa mattoa ja kierrellyt mattokaupoissa... Voi tyhmää!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta jos matto oikeasti on huono laatuinen ja myy sen 300 eurolla niin voi olla että ostaja tulee raamit kaulassa hakemaan omiaan ;)

No mut jospa se onkin oikeasti ihan hyvälaatunen. Ja voihan se olla ihan nättikin. Ap:n silmissä matto vaan näyttää nyt huonolta ja rumalta, kun kauppa hirveästi harmittaa. :(

Ja AP, sano vaan rohkeasti miehelles, et sua harmittaa kun teit huonot kaupat, et koitat päästä matosta eroon, ja jos pääset, hankit uuden. Eihän sen nyt luulis miehes murheita lisäävän. Tiedän kyllä miltä susta tuntuu, itekin joskus erehtyny ostamaan jotain mikä kaduttaa kauheesti, vaikkakaan nyt en sentään koskaan ole sortunut matosta maksamaan 300 euroa... Mutta ostimpa kerran esimerkiks verhot, jotka oli mun budjettiini aika kalliit, ja sit olivatkin huonot ja rumat ikkunassa, ja tuolla kaapissa ne nyt lojuu. se harmitti pitkään.

mikä "firma", millä nimellä?
että me muut osataan varoa tai maksaa vaan pikkuosa siitä mitä ne pyytää ;)

itse meinasin mennä johonkin kiertelevään sohvamyyntirekkaan mut onneks en sit päässykään :D

Alkuperäinen kirjoittaja kerro kuka se oli:

itse meinasin mennä johonkin kiertelevään sohvamyyntirekkaan mut onneks en sit päässykään :D

En tiedä oliko firmalla edes nimeä, siinä luki vain Matto myynti, erikseen kirjoitettuna juuri noin... siis niissä mainoksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kerro kuka se oli:

En tiedä oliko firmalla edes nimeä, siinä luki vain Matto myynti, erikseen kirjoitettuna juuri noin... siis niissä mainoksissa.

Räikeän väriset kyltit, joka paikassa oli paljon kylttejä joissa luki muistaakseni tikkukirjaimilla tuo matto myynti juuri noin, erikseen kirjoitettuna ja kytlissä luki jotain muutakin. En tosiaan tiedä onko firmalla mtiään nimeäkään....
Älkää menkö näinin kierteleviin kauppaiden myyntipaikkoihin ollenkaan, tai jos menette, niin tinkikää ainakin kymmenesosaan hintalapun hinnasta! hierovat silti käsiään yhteen ja myhäilevät "alle pohjahinnan"

Tiedän, että tämä ärsyttää aloittajaa, mutta se mattokauppias taisi lumota sinut hetkeksi. Siihen viittaa se, että mies tuntuu nyt niin perin juurin ällöttävältä.

Ajattele, että nuo äijät tekevät tuota työkseen, etkä ole ensimmäinen joka on haksahtanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ajatuksia:
Tiedän, että tämä ärsyttää aloittajaa, mutta se mattokauppias taisi lumota sinut hetkeksi. Siihen viittaa se, että mies tuntuu nyt niin perin juurin ällöttävältä.

Ajattele, että nuo äijät tekevät tuota työkseen, etkä ole ensimmäinen joka on haksahtanut.

Joo, joku käärmeenlumooja tai hypnotisoija se kyllä oli! En ikipäivänä täysissä järjissä tekisi moista kauppaa. Että on kuukausitolkulla kierrellyt kauppoja ja nettiä selaillut etsien hyvää mattoa ja sit menen toimimaan noin!

Voi kun nyt saisin tuon piiloon vierashuoneeseen ja ostettua olkkariin uuden. Ei harmittaisi niin paljon sitten kun ei tarviis sitä joka hetki katellla.

Älä sure, paljon isompia rahoja olen ryypännyt ja rällännyt ilman että on jäänyt yhtään mitään käteen. Ja laitat vaikka nettiin myyntiin jos haluat matosta eroon.

Voi ei! Kuulostaa kamalalta, sulla on ihan oikea morkkis asiasta :(

No, voin kertoa että tuttua puuhaa on. Joskus itsekin mokaillu oikein kunnolla shoppailuasioissa voi sitä ketutuksen määrää seuraavana päivänä... Mutta mä en koe huijatuksi tulleeni koskaan, ainoastaan oma arvostelukyky on pettänyt pahemman kerran. Lisäksi olen sen tyyppinen ihminen et vältän just noita tilanteita et joku alkaa myymään mulle jotain, koska aika varmasti sitten ostan vaikka ei olisi mitään oikeaa halua. Monesti mies nauraa että mulle kannattaa kaikkien lehtimyyjien soittaa, laittaa oikein nimi ja numero muistiin, kun ei tarvii kuin vähän puhua lämpimikseen niin mä olen tilannut meille lehdet Avotakasta Helsingin Sanomiin ja Nalle Puh:iin... En osaa sanoa välttämättä Ei, vaikka pitäisi. Lumoudun helposti toisen myyntipuheisiin ja se on menoa sitten. Säälittävää... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mahtaakohan tuo olla edes laillista kaupakäyntiä? Varsinkin tuo ovh. hinnan valehteleminen noin reilusti. Voisit tietenkin soittaa puhelinajalla kuluttajaneuvojalle ja kysyä asiasta.

Mikä ovh-hinnan valehtelu? Se on ihan kauppiaan oma asia myykö maton kympillä vai kymppitonnilla.

mutta eiköhän se ole kuule kiva matto!

Päätä, että se matto sopii paikalleen kuin nenä päähän ja piste. toisaalta se on hyvä, että ei tarvitse sit turhaa varoa, jos vaikka punaviiniä loiskahtais sattumalta.

Meillä ainakin joka mööbelille on omanlaisensa hankintatarina, joskus ne on tuota sun luokkaa (niille voi myöhemmin nauraa) ja toiset taas on sellaisia löytöjä kirppiksiltä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja pientä lohdutusta:
Mutta on se matto varmaan arvokkaampi kuin 50 e. Harva matto on niin halpa kuitenkaan :)

aivan! jos kerran on olohuoneessa, niin ei kai ihan pienikään voi olla. ¨

Mä en tunnustais vieraille virhehankintaani, vaan kehuisin vielä päälle, että eikö löytynytkin hieno matto meille! ;)

Kyllä minä myisin sen huutonetissä. Tai ensin ettisin sen maton minkä haluaisin ja sit myisin sen vikaostoksen. Ja erotuksen pihistäisin vaikka ruokarahoista pikkuhiljaa.
Ja ei meillä mies sano mitään mun hankinnoista. Vaikka joudutaankin aika tarkkaan rahan käyttö miettimään.

Yhteistyössä