harmittaa lapsen puolesta...korvakoru asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
8 v oli niin varma että haluaa korvikset ja sai ne, ja korvat parani hyvin vaihdettiin monet korut ja kaikki meni hyvin, kunnes yhdet hopeakorvikset alkoivat olivat varmaan huonolaatuiset ja reiät vuotivat hiukan verta.. ja tyttö kieltäytyi laittamasta uusia koruja siihen perään puhdistuksen jälkeen ..ja nyt ne reiät tietenkin on ummessa..n 2 viikkoa oli ilman koruja.. Ja hirmuinen suru ja murhe asiasta.

En edes raaskunut sanoa että uudet reiät siihen varmaan pitää ampua. :(

Mulla välillä varmaan vuodenkin ettei ole korvakoruja, ja aina menee läpi kun laitan ne takas. Vähän saa hakea reikää sieltä takaa, mutta kyllä se aina läpi menee lopulta.

Meillä kävi vähän samalla tavalla, paitsi että meillä oli ilman korviksia päivän :(. Ja vaikka kuinka yritettiin, ei saatu niitä läpi. Sitten tyttö jo itki ja sanoi, että sattuu liikaa, ei laiteta. Nyt ne ovat sitten ummessa eikä kuulemma uusia laiteta kuin joskus aikuisena.

Meinaako joku tosiaa, että saisi laitettua lapselle korvanreijät lävistämällä??? Että odotas vähän, pistän ensin tähän neulan ja sitten laitetaan vielä koru paikoilleen... Ei kyllä kukaan lapsi semmosta kestä.

Vaikka ampumalla tulee ehkä vähän huonompi reikä, on se 100 kertaa helpompi tapa lapselle. Aikuinen kun kestääkin ehkä kipua pidemmän aikaa, mutta ei lapsi.

[QUOTE="...";29204621]Meinaako joku tosiaa, että saisi laitettua lapselle korvanreijät lävistämällä??? Että odotas vähän, pistän ensin tähän neulan ja sitten laitetaan vielä koru paikoilleen... Ei kyllä kukaan lapsi semmosta kestä.

Vaikka ampumalla tulee ehkä vähän huonompi reikä, on se 100 kertaa helpompi tapa lapselle. Aikuinen kun kestääkin ehkä kipua pidemmän aikaa, mutta ei lapsi.[/QUOTE]

Ehkä voisi silloin miettiä että lapsi on liian pieni ottamaan korviksia jos ei sitä kestä!

Joo, näinhän se on. Siksi meidän tokaluokkalaisella ei ole vielä korviksia :) Mutta, jos jonkun väen vängällä pitää lapsensa korvanlehdet reijittää, on se ampumalla varmasti lapselle vähemmän paha kokemus.

Minullekin laitettin ampumalla 25vuotta sitten ja ihan on hyvät reijät vieläkin :) Se nyt vaan on lävistäminen iholle ilmeisesti parempi tapa. Ei vaurioidu kudokset ym sellaista

Miksi ampumalla ei tule yhtä hyvä reikä? Mulle on ekat reijät laitettu lävistämällä, mutta siitä on niin kauan etten enää sitä toimitusta oikein muista. Toiset sitten ampumalla ja molemmat reijät pelittää yhtä hyvin. Tosin harvoin enää korviksia käytän.
Mutta aloittajalle, antakaa aiheen olla. Sitten kun tyttö haluaa uudet reijät niin meette ottamaan. Pienihän toi 8 vuotias vielä on, ehtii kyllä.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Kyllä varmaan kannattaa odotella nyt, että paranee. Sitten kun haluaa taas, niin uudet.

Minä en ymmärrä sitä, että ollaan joissakin asioissa niin ehdottomia. Kuten tässä lävistäminen/ampumalla laittaminen. Molemmissa on varmasti hyvät ja huonot puolet. Ja kyllä se ampumalla laittaminen olisi varmasti kiellettyä jo, jos olisi jotenkin tosi vahingollista :)

[QUOTE="Jenis";29204650]Mun sukupolvelle (70-luvulla syntyneet) on laitettu järjestään korvikset ampumalla. Sanoisin, että tapa ei hengenvaarallinen voi olla.[/QUOTE]

Voi siitä lävistyspistoolista hepatiitin saada.

[QUOTE="vieras";29204619]Meinaatko oikeasti että lapsi suostuu neulaan ja sitten siitä vielä siihen kipuun korun laittoon?

Juu, sen kyllä myönnän että mulla ei oo lävistyksiä, joten en ole ihan varma kuin ne edes laitetaan.[/QUOTE]

Se neula sujahtaa paljon kivuttomammin kudoksen läpi kuin kaiken paskaksi repivä pistooli.

• Tykkää
Reactions: Nap
[QUOTE="vieras";29204791]http://www.wormz.org/pyssyt.html

Tässä teille tynnyrissä eläneille[/QUOTE]

Jos vaivautuisitte te lävistys neulatyynyt ottamaan asioista selvää ennekuin levittelette "tietoanne"
Vai kuulutteko samaan ryhmään ketkä jakaa rokotuksista "tietoa" älkää ottako sitä ja sitä se tappaa.

Ensinnäkin, lävistyspyssy pyyhitään steriilillä pyyhkeellä aina ennen ja jälkeen, toiseksi se pyssy ei osu ihoon vaan korvis ;)
Korvis joka otetaan steriilistä paketista pois ja laitetaan siihen pyssyyn ja listaa voisi jatkaa

Onko steriilimpää sitten lävistää neulalla jos ei ole kertakäyttöneulasta kyse? Ties missä ja miten ne on putsattu ties mille tautiselle sillä viimeksi laitetteen läväri.

Mun ekat korvikset on laitettu ampumalla 30 vuotta sitten, toiset reiät taidettiin tehdä 5 vuotta myöhemmin kännissä hakaneulalla.
Myöhemmin kaikki reitä on kasvaneet umpeen ja pari vuotta sitten mulle ammuttiin uudet pari millä vanhojen "ekojen" reikien viereen.

10 v tyttäreni sai juuri tänä syksynä korvikset - ampumalla. Eikä tulehtuneet yhtään.

[QUOTE="vieras";29205212]
Ensinnäkin, lävistyspyssy pyyhitään steriilillä pyyhkeellä aina ennen ja jälkeen, toiseksi se pyssy ei osu ihoon vaan korvis ;)
Korvis joka otetaan steriilistä paketista pois ja laitetaan siihen pyssyyn ja listaa voisi jatkaa
[/QUOTE]

Niin ja sitten runnomalla runnotaan se tylppä koru korvasta läpi, mikä rikkoo paljon enemmän sitä kudosta kun terävällä neulalla nopeasti tehty reikä korulla, jonka materiaali sopii lähes kaikille. Ja steriili pyyhe, anna miun nauraa, ei ole läheskään niin puhdas jonkun kämäsen pyyhkäisyn jälkeen se laite kun autoklaavatut lävistämön tarvikkeet.
Kun katsoo sen lävistämön huolella eikä mene siihen kämäseen mistä halvimmalla saa, niin on todellakin kaikki välineet steriilejä ja yksittäispakatuita.

[QUOTE="vieras";29205212]Jos vaivautuisitte te lävistys neulatyynyt ottamaan asioista selvää ennekuin levittelette "tietoanne"
Vai kuulutteko samaan ryhmään ketkä jakaa rokotuksista "tietoa" älkää ottako sitä ja sitä se tappaa.

Onko steriilimpää sitten lävistää neulalla jos ei ole kertakäyttöneulasta kyse? Ties missä ja miten ne on putsattu ties mille tautiselle sillä viimeksi laitetteen läväri.[/QUOTE]

Hyvä pointti!!!11

Mä taidan olla ihan tynnyrissä kasvanut mutta en oo kyllä tiennytkään että olis muunlaisia kun kertakäyttösiä lävistysneuloja. Ainakin joka kerta kun mä oon ottanut lävistyksiä, ne neulat on avattu suoraan paketeista ja nakattu käytön jälkeen suoraan roskikseen.

Yhteistyössä