Harmittaa, tapasin miehen jonka luona on siivotonta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihastus

Vieras
Tapasin erittäin mukavan ja ihanan miehen. Meillä synkkasi hyvin ja on yhteisiä asioita. Turvallinen, hellä ja herkkä mies ja omaan makuuni silmääkin miellyttävä.

Kävin sitten hänen luonaan, aika iso paikka ei siis mikään normikämppä.

Ekalla kerralla en niin välittänyt mutta viimeisellä kerralla mua kyllä rupesi ahdistamaan kun katsoin tarkemmin. Esim. vessan pesualtaassa oli mustaa töhnää ja ilmeisesti kissankarvoja. Ehkä haisi myös kissanpissa siellä. (Miehellä on kissoja.)

Tavaraa nyt oli siellä ja täällä, mutta sekään ei niinkään haitannut mutta likaisuus :( Roskia joita ei ole saatu roskikseen, kissankarvoja tuntui menevän kurkkuun ja nenäni olikin tukossa seuraavan päivän. Sohva tuntui likaiselta ja pölyiseltä. Kaikenlaista törkyä ja likaa.

Voi itku, tähänkö tämä suhde nyt kaatui! Muuten ihana ihminen mutta siisteystaso oli mullekin jo järkytys vaikken itsekään ole mikään kova siivousihminen. Likaisuutta en kuitenkaan siedä!

Ja mitenkä mä nyt sitten pystyn tämän orastavan suhteen lopettamaan ja millä verukkeella??? Haluaisin vielä tavata mutta en kestä tuota miehen kotia! Ja miten voin kuvitella edes yhteistä tulevaisuutta jos mies onkin oikea törkykasa???

Ehkäpä yksineläjää ei niin oman kodin siivoaminen ole kiinnostanut. Koitappa osoittaa jotain merkkejä siivoamiseen suuntaan, kun olet hänen luonaan vieraisilla. Ehdota, että mitäs jos lähettäisiin mattopyykille yhdessä tmv. Kyllä on pienestä kiinni se tosi rakkaus...

Katsele nyt vähän aikaa jos pidät hänestä oikeasti. Tapaatte sun luona. Sitten kun olette vähän paremmin tutustuneet, sanot suoraan että siivoaa sen kämppänsä ennenkuin sinä menet sinne.
Jos suostuu sun takia siivoamaan, siitä tiedät että välittää susta. Jos ei, niin on porsas ja törkykasa.

Ehkäpä yksineläjää ei niin oman kodin siivoaminen ole kiinnostanut. Koitappa osoittaa jotain merkkejä siivoamiseen suuntaan, kun olet hänen luonaan vieraisilla. Ehdota, että mitäs jos lähettäisiin mattopyykille yhdessä tmv. Kyllä on pienestä kiinni se tosi rakkaus...

Ap ei etsi rakkautta vaan yleiskonetta hoitamaan ap:n oman kodin siisteyttä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28700825:
Ap ei etsi rakkautta vaan yleiskonetta hoitamaan ap:n oman kodin siisteyttä :D

Haista sinä huilu! Mulle riittää se että exää sai kouluttaa monet vuodet, turhaan. Kun on törkyinen siivouskäsitys ei se siitä mihinkään katoa jos ei itse halua! Ja sellaiseen kouluttamiseen en enää ryhdy yhdenkään avuttoman miehen takia! Harmittaa todella, koska pidin miehestä kovasti, tuo törkyisyys on kuitenkin niin suuri turn off että laimensi kyllä mun intoa pahasti :(
En tarvitse omaan kotiini siivouskonetta, osaan kyllä ihan itse siivota.

Ilmeisesti on sullekin jokin ongelma tuo siivoaminen??

Haista sinä huilu! Mulle riittää se että exää sai kouluttaa monet vuodet, turhaan. Kun on törkyinen siivouskäsitys ei se siitä mihinkään katoa jos ei itse halua! Ja sellaiseen kouluttamiseen en enää ryhdy yhdenkään avuttoman miehen takia! Harmittaa todella, koska pidin miehestä kovasti, tuo törkyisyys on kuitenkin niin suuri turn off että laimensi kyllä mun intoa pahasti :(

On joo, oon vähän liian ahkera siivoamaan eli joka päivä vähintään imuriin tartun :D kun en tykkää siivottomuudesta.

Oletko muuten ajatellut, että jos se mies yleensä siivoaa hyvin, mutta silloin oli syystä tai toisesta ollut siivoamatta vähän pitempään? Toki itse olettaisin ihmisten haluavan siivota kotinsa kunnolla ennenkuin vieraita sisälle kutsuu, mutta ehkä toinen vierailu kertoisi totuuden eli onko yhä likaista?

no tuo suhde tulee kuitenkin kaatumaan riitoihin jotka johtuu miehen siivottomuudesta, mutta toki miehen mielestä kyse on turhasta nalkutuksesta!

Olen itse elänyt miehen kanssa joka koko yhdessä olo ajan jätti mulle siivottavaksi niin omat stokuni,hänen sotkunsa ja meidän lapsen sotkut! siis täytti ehkä kerran viikossa astianpesukoneen(silloinki ku mies oli työttömänä kotona vuoden ja minä raadoin 8tuntia joka arkipäivä) alko olee aika moinen vitutus asian kanssa,se tuntuu niin siltä että toinen vaan käyttää hyväksi!!

kerran yritin 2viikkoa niin että en tehnyt mitään ja kämppä näytti siltä että lapset olis lähteny jos joku olis nähny..siis oikeesti,sohville ei pystyny istuu,lattialla ei ollu yhtä puolen metrin aluetta vapaata tilaa.. tiskipöytä ja muut tasot/ruoka pöytä oli täynnä vanhaa ruokaa tms mikä nyt ol isattunut läikkymään. lehtiä lattialla, tiskipöytä ei ees näkynyt, hiekkaa joka lattialla. mitä teki mies? EI MITÄÄN!!!!!

mä sain kavereillekkin valahdella ettei voi tulla kun miehelle ei sovi,tai on just menoa,kun en kehdannut avaa ovea. olis kyl pitänyt tehdä niin et olis kutsunut kaikki kylään,etenkin miehen suvun ja pahoitellut sotkuisuutta suureen ääneen, voivotella oikein kunnolla ku mies on niin laiska siivoo.. että odottelen tässä koska tarttuu toimeen. olis pitänyt! ei ollu mun häpeä.

lopulta mä siivosin ite kun en kestäny että joka paikka on täysin siivoton.. sotkua siedän.. mutta en tollasta.

voin astrolabe sanoa että ei oo kovin pieni juttu! ei siinä vaiheessa kun hommassa on iso epätasa arvo vuosia!! tiedätkö että se siivoojan palkkaaminen maksaa? niin jos jää vuokran ja laskujen jälkeen 700/e/kk ruokaan/bensaan/hygienia tarvikkeisiin niin ei siitä maksa siivojan palkkaa!!

Kouluttaa, ihanko oikeesti ihmiset yrittää kouluttaa toisiaan?

• Tykkää
Reactions: Pinki
Tuohon on keinonsa.

Minä menin ja ylläriksi siivosin koko kämpän (menin avaimella sisään ja siivosin monta tuntia kun mies oli töissä). Mies oli sen jälkeen aivan myyty ja alkoi itsekin huolehtia kämpästään, koska hänen mielestään ei olisi ollut arvostusta työtäni kohtaan jatkaa samaan malliin kuin aikaisemmin.

[QUOTE="milja";28700866]no tuo suhde tulee kuitenkin kaatumaan riitoihin jotka johtuu miehen siivottomuudesta, mutta toki miehen mielestä kyse on turhasta nalkutuksesta!

Olen itse elänyt miehen kanssa joka koko yhdessä olo ajan jätti mulle siivottavaksi niin omat stokuni,hänen sotkunsa ja meidän lapsen sotkut! siis täytti ehkä kerran viikossa astianpesukoneen(silloinki ku mies oli työttömänä kotona vuoden ja minä raadoin 8tuntia joka arkipäivä) alko olee aika moinen vitutus asian kanssa,se tuntuu niin siltä että toinen vaan käyttää hyväksi!!

kerran yritin 2viikkoa niin että en tehnyt mitään ja kämppä näytti siltä että lapset olis lähteny jos joku olis nähny..siis oikeesti,sohville ei pystyny istuu,lattialla ei ollu yhtä puolen metrin aluetta vapaata tilaa.. tiskipöytä ja muut tasot/ruoka pöytä oli täynnä vanhaa ruokaa tms mikä nyt ol isattunut läikkymään. lehtiä lattialla, tiskipöytä ei ees näkynyt, hiekkaa joka lattialla. mitä teki mies? EI MITÄÄN!!!!!

mä sain kavereillekkin valahdella ettei voi tulla kun miehelle ei sovi,tai on just menoa,kun en kehdannut avaa ovea. olis kyl pitänyt tehdä niin et olis kutsunut kaikki kylään,etenkin miehen suvun ja pahoitellut sotkuisuutta suureen ääneen, voivotella oikein kunnolla ku mies on niin laiska siivoo.. että odottelen tässä koska tarttuu toimeen. olis pitänyt! ei ollu mun häpeä.

lopulta mä siivosin ite kun en kestäny että joka paikka on täysin siivoton.. sotkua siedän.. mutta en tollasta.

voin astrolabe sanoa että ei oo kovin pieni juttu! ei siinä vaiheessa kun hommassa on iso epätasa arvo vuosia!! tiedätkö että se siivoojan palkkaaminen maksaa? niin jos jää vuokran ja laskujen jälkeen 700/e/kk ruokaan/bensaan/hygienia tarvikkeisiin niin ei siitä maksa siivojan palkkaa!![/QUOTE]

Kiitos! Joku sentään ymmärtää mikä ongelma siivottomuudesta voi tulla. Sitä helvettiä en enää toiste halua kokea sikspä varmaan hyvin herkästi olen varpaisillani tämän asian kanssa :( Tosin en tiedä sitten mitkä asiat vaikuttaa, olisiko samanlainen saman katon alla mutta eipä kyllä tee mieli kokeillakaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;28700881:
Kouluttaa, ihanko oikeesti ihmiset yrittää kouluttaa toisiaan?

No mikä olisi parempi termi? Pyytää, opettaa, nalkuttaa lopulta tapella asiasta joka päivä?

Ehkä sulla ei sellaista ongelmaa ole koskaan ollut joten ole vain siitä kiitollinen!

No mikä olisi parempi termi? Pyytää, opettaa, nalkuttaa lopulta tapella asiasta joka päivä?

Ehkä sulla ei sellaista ongelmaa ole koskaan ollut joten ole vain siitä kiitollinen!

On ollut, sori jos tuo kommentti kuulosti kettuilulta, se ei ollut sitä :D Mutta kai sä nyt itsekin tajuat varsinkin kokemuksella että se EI onnistu. Minä, perfektionisti siivouksen suhteen en enää edes jaksaisi yrittää jonkun täysin päinvastaisen kanssa =)

Tuohon on keinonsa.

Minä menin ja ylläriksi siivosin koko kämpän (menin avaimella sisään ja siivosin monta tuntia kun mies oli töissä). Mies oli sen jälkeen aivan myyty ja alkoi itsekin huolehtia kämpästään, koska hänen mielestään ei olisi ollut arvostusta työtäni kohtaan jatkaa samaan malliin kuin aikaisemmin.

Jaa, jos mulle joku tekis näin niin taitaisin ottaa avaimet pois ja lopettaa deittailun :xmas:

Aapee, erilaiset siisteyskäsitykset voi tosiaan olla liian suuri kompastuskivi. Sinuna ehkä katselisin muutaman kerran jotta saisin selville onko sotkuisuus jatkuva tila vai poikkeus.

Olen itse epäjärjestysihminen ja olisi aivan kamalaa olla parisuhteessa jonkun kanssa joka yrittäisi "kouluttaa" minua, eikä se sille toisellekaan varmaan herkkua olisi...

Kyllähän se voi ongelmaksi muodostua, mikäli parin siisteyskäsitys poikkeaa toisistaan kovastikin.

Mutta tiedä sitten, että onko siitä pakko ongelmaa tehdä. Jos asiasta vaikka juttelee sitten siinä kohtaa, kun suhde alkaa muuttumaan vakavampaan suuntaan. Meinaan, että kun mies on sun luonasi, niin kyllähän sä siitä näet, että miten hän käyttäytyy kodissasi...jos se oma koti nyt on vaan päässyt vähän rupsahtamaan, vaikka mies ei välttämättä lähtökohtaisesti mikään Törky-Tuomas olisikaan?

Luultavasti hän kuitenkin kunnioittaisi sinun ja jatkossa Teidän kodissanne yleistä siisteyttä, sillä se nyt vaan on eri asia elää aivan yksin, kuin toisen kanssa.

Yhteistyössä