harsoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
.. imeekö ne valkoiset /kuvioidut harsot yhtä hyvin kuin valkaisemattomat? Jostain kuulin, etteivät. Tietäiskö joku?

Siis jos vaippana haluaa käytää, pukluliinaksi valkoiset varmaan hyviä.

Siis ei todellakaan kannata käytää vaippana näitä kuvioharsoja tai äitiyspakkauksen tms. valkoisia harsoja. Ne on ihan ohuita, läpi näkee :) Ne riittää ehkä vaipaksi just vastasyntyneelle, mutta muuten vaippakäyttöön kannattaa hankkia kunnon vaippaharsoja, joiden imukyky on ihan eri luokkaa. Kuvioharsot on sitten ihan kivoja puklu ym. käytössä.

Menee asian vierestä, meillä ei ole koskaan olleet harsot käytössä. Ihan turhia, ei oikeastaan edes ime mitään, eikä niillä ole edes katevä mitään pyyhkiä.

Itse ostin pyyheliinoja, pieniä ja keskikoisia. Ne sitten ovat käytössä olleetkin. Leikkialustoina kylässä, puklupyyhkeinä, tavallisina pyyhkeinä, hätätilassa kevyenä peittona jne jne jne.

Itse sain harsoja anopilta vaikka kuinka paljon, siellä ne ovat käyttämättöminä kaapissa. En yksinkertaisesti ole keksinyt niille mitään järkevää käyttöä.

Kestovaipaksi en kyllä todellakaan laittaisi tavallista pyyhettä. Sideharsot yhdistettynä riisipaperiin ovat hyviä ainakin ihan pienimmälle, myöhemmin flanelliakin tms. voidaan tarvita lisäksi. Lisää tietoa osoitteesta http://www.kestovaippainfo.fi

Kestovaipat tulee roskavaippoja paljon halvemmaksi, vaikka ostaisi luksustuotteitakin. Ja vaippapeppu tykkää.

Minä olen kyllä käyttänyt hyvällä menestyksellä tavallisia (vähän kulahtaneita) pyyhkeitä vaippaharsojen mutkassa lisäimuina. Kovin isoja froteepyyhkeitä ei kyllä voi kokonaisena vaipaksi laittaa, mutta sellainen minikokoinen käsipyyhe on ihan sopiva lisäimu.

kyllä meillä rieput ovat ollet kovassa käytössä. Aluksi kun imetin niin siinä oiva apu pyyhkäistä jos maitoa valuu, toiseksi sitten olalla kun röytäytti vauvaa ja kolmanneksi vauvan päänalla ihan pienenä kun nukkui sängyssään ja neljänneksi sitten n. 4 kk alkaen uniriepuna, koska meillä ei mitää tuttia lutkutettu, vaan nuuskuteltiin riepua!! Että tässä sulle kirjoittaja, joka et muka keksinyt tai pitänyt niille mitään käyttöä.

Yhteistyössä