Hässäkkä Suvivirrestä leviää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä hain S-ryhmältä just 25K korvauksia kun kaupassa soi Antti Tuisku ja mun uskonto kieltää sen. Olisin tyytynyt kassalla sovitteluna ilmaisiin ostoksiin kassantädin kanssa mutta rasistinen vartija heitti mut ulos. Rosikseen mennään siis. Prkle.

Sitten menin K-markettiin ja siellä soi Tauski, mun uskonto ja vakaumallinen kasvatushan kieltää senkin. Sama juttu. Niskaperseotteella kohti uloskäyntiä 👉🏻 rosikseen.

Yritin vielä Lidliä mutta jo hevi-osastolla kaiuttimista raikasi Katri-Helenan klassikot, jotka jo lapsena traumatisoivat mut pahasti. Myyjät eivät ottaneet mun paniikkikohtausta tosissaan vaikka mulla on sellainen "Varoitusranneke" ja kutsuivat vartijan paikalle. Tuskin tarvitsee kertoa mitä tapahtui.

Viimeisillä voimillani kompuroin sitten ST1-asemalle kaikkien kolhujen jälkeen ja eiköhän vaan siellä raikaa Kirkan heleä kaakatus kaiuttimista, jonka ansiosta romahdin psyykkisesti täysin. Yritin näyttää myyjille "vapaudut Kirkan musiikista"- korttiani mutta kukaan ei ottanut tosissaan.

Onneksi mukava Taksi Helsingin varttuneempi kuski osasi auttaa ja vei mut Roihuvuoren kirkkoon jossa Suvivirren harjoitukset olivat käynnissä ja rauhoituin kuunneltuani tuota lapsuuteni ihanaa perinteistä veisua parikymmentä kertaa.

Siis sitä tuttua melodiaa joka oli aina merkki alkavasta kesästä, odotuksen ja puurtamisen päättymisestä, ihanasta tulevasta auringonpaisteesta kesämökillä kärpästen ja kesäisen metsän tuoksuessa ympärilläni, mummoni tekemien lihapullien ja perunamuusin hekuma jo otsalohkossa kihelmöiden. Huh että helpotti.

Jos viranomaiset suosittelevat S-ryhmää, Keskoa, ST1 Finlandia ja kommandiittiyhtiö Lidliä jokaista korvaamaan vaikka sen 2500€ ilman oikeudenkäyntiä niin kai minä siihen suostun. Tietysti julkisen anteeksipyynnön kanssa ja valtakunnallisesti kansalaisohjeistettuna.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ☺️🇫🇮☀️💕

#idiootti #vmp #suvivirsi #suomionkohtapilalla #mistänäitätulee

Aki Saunamaestro

Mä hain S-ryhmältä just 25K korvauksia kun kaupassa soi Antti Tuisku ja mun uskonto kieltää sen. Olisin tyytynyt kassalla sovitteluna ilmaisiin ostoksiin kassantädin kanssa mutta rasistinen vartija heitti mut ulos. Rosikseen mennään siis. Prkle.

Sitten menin K-markettiin ja siellä soi Tauski, mun uskonto ja vakaumallinen kasvatushan kieltää senkin. Sama juttu. Niskaperseotteella kohti uloskäyntiä 👉🏻 rosikseen.

Yritin vielä Lidliä mutta jo hevi-osastolla kaiuttimista raikasi Katri-Helenan klassikot, jotka jo lapsena traumatisoivat mut pahasti. Myyjät eivät ottaneet mun paniikkikohtausta tosissaan vaikka mulla on sellainen "Varoitusranneke" ja kutsuivat vartijan paikalle. Tuskin tarvitsee kertoa mitä tapahtui.

Viimeisillä voimillani kompuroin sitten ST1-asemalle kaikkien kolhujen jälkeen ja eiköhän vaan siellä raikaa Kirkan heleä kaakatus kaiuttimista, jonka ansiosta romahdin psyykkisesti täysin. Yritin näyttää myyjille "vapaudut Kirkan musiikista"- korttiani mutta kukaan ei ottanut tosissaan.

Onneksi mukava Taksi Helsingin varttuneempi kuski osasi auttaa ja vei mut Roihuvuoren kirkkoon jossa Suvivirren harjoitukset olivat käynnissä ja rauhoituin kuunneltuani tuota lapsuuteni ihanaa perinteistä veisua parikymmentä kertaa.

Siis sitä tuttua melodiaa joka oli aina merkki alkavasta kesästä, odotuksen ja puurtamisen päättymisestä, ihanasta tulevasta auringonpaisteesta kesämökillä kärpästen ja kesäisen metsän tuoksuessa ympärilläni, mummoni tekemien lihapullien ja perunamuusin hekuma jo otsalohkossa kihelmöiden. Huh että helpotti.

Jos viranomaiset suosittelevat S-ryhmää, Keskoa, ST1 Finlandia ja kommandiittiyhtiö Lidliä jokaista korvaamaan vaikka sen 2500€ ilman oikeudenkäyntiä niin kai minä siihen suostun. Tietysti julkisen anteeksipyynnön kanssa ja valtakunnallisesti kansalaisohjeistettuna.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ☺️🇫🇮☀️💕

#idiootti #vmp #suvivirsi #suomionkohtapilalla #mistänäitätulee

Aki Saunamaestro
😄👍

"Ei, koulujen ei tarvitse varoittaa swiiitä, että kaikille yhteisessä juhlassa lauletaan Suvivirsi tai joululaulu. Eikä Espoon tarvitse maksaa korvauksia elämäntapavalittajille.

Taistellaan kansallisen kulttuurimme puolesta aikamme hulluuksia vastaan."

Wille Rydman / FB

"Ei, koulujen ei tarvitse varoittaa siiitä, että kaikille yhteisessä juhlassa lauletaan Suvivirsi tai joululaulu. Eikä Espoon tarvitse maksaa korvauksia elämäntapavalittajille.

Taistellaan kansallisen kulttuurimme puolesta aikamme hulluuksia vastaan."

Wille Rydman / FB

"Aikuisten maailmassa Suvivirrestä ja joululauluista ei tehtäisi tällaista ongelmaa. Kauniita perinteitä ei karnevalisoitaisi jokavuotiseksi sirkukseksi eikä juhlalauluista sakotettaisi.

Koska elämme aikuisten maailman sijaan pellemaailmassa, jätin tänään eduskunnassa aloitteen Suvivirren ja suomalaisten juhlaperinteiden turvaamiseksi.

Jos arkijärki tai edes perustuslakivaliokunnan pitkä lauluperinnettä puoltanut tulkinta eivät riitä, vaan ties-mikä-lautakunta voi kävellä molempien yli ja asettaa 10 000 euron uhkasakkoja, on viime kädessä lainsäätäjien puututtava asiaan.

Jos me emme vaali omia rakkaita perinteitämme, niitä ei vaali kukaan ja ne kadotetaan.

Siksi Suvivirsi ja joululaulut soikoon jatkossakin. Ne eivät ole keltään pois, vaan kaikille enemmän."

- Joakim Vigelius

Ei yksi suvivirsi vuodessa nyt ketään uskovaiseksi käännytä.
ymmärtäisin tän edes jotenkin jos ois pakotettu kuuntelemaan käännytyspuhetta tai saarnaa mutta tää menee jo iha överiks.

Mun mielestä tässä maassa on joku todella pahasti vinksallaan jos tästä aletaan korvauksia jakamaan. Vedän tän nyt ääripäähän. Meillä on aktiivisesti mm koulukiusaamisongelmaa jossa uhrit joutuu kärsimään jopa fyysistä väkivaltaa henkisen lisäksi. Missä on tälläisten lasten korvaukset? Samaan aikaa jaetaan korvauksia siitä, että joku joutui vastentahtoisesti kuuntelemaan yhden laulun joka on ollu suomalainen perinne jo vuosikymmeniä.

Yhteistyössä