Hassuja nämä tuoreet vanhemmat =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mya:
Meidän poika nukkui kyllä vauvana unensa missä vain, mutta nyt kun hän on vuoden ja 8 kk vanha niin ehdottomasti paras päiväunipaikka on sänky. Eli elelemme pojan päiväunien tahtiin siten, että unien aikaan olemme mieluiten kotona tai sitten kyläpaikassa, jossa poika voi nukkua rauhassa päiväunet. Rattaissa poika nukkuu todella harvoin ja tuolloin unet jää liian lyhyiksi.
Me ollaan huomattu, että kaikkien elämä on mukavampaa, kun poika saa nukkua unensa rauhassa... Tästä päätöksestä meitä on kyllä yllättävän usein kritisoitukin.

Tismalleen näin meilläkin, tosin kritiikkiä emme ole juuri kuulleet.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Jaa asiasta aasiin MÄ tunnen sellaisia ELÄKELÄISIÄ, jotka ei voi siirtää omakotitalossa saunailtaa/-aikaa joksikin muuksi... :whistle: :D

Onhan näitä eläkeläisiä paljonkin.
Ja toisaalta on paljon ensimmäisen lapsen vanhempia, jotka kulkevat ikään kuin laput silmillä ja häsläävät vain oman lapsen ruokia ja unia, molemmat (yleensä kaksi vanhempaa, kun taas kun syntyy seuraava, usein äiti on jostain syystä enemmän yksin) sen yhden lapsen ympärillä.

ei ihme, että usein sitten se vanhin on muka jotenkin vaikea, huono-nukkuja ym. kun nii paljon temppuillaan ja joka ynähdyksestä juostaan viereen tai ollaan yötä päivää vieressä.

|O :headwall: |O

Noh, ehkäpä he ovat vielä niin ihmeissään ja innoissann uudesta tulokkasta ja pitävät tätä kuin kukkaa kämmenellä, ei raaski pienen unia häiritä..ties vaikka siitä häiriintyisi koko lapsi :)
Itse kyllä olen kulkenut ja vienyt lapsia kerhoihin yms vaikka esikoinen oli vaan 1v4kk kuopuksen synnyttyä ja hyvin ollaan liikuttu paikasta toiseen kahden pienen kanssa.
Monta kertaa siinä käykin niin, että ensimmäisen kanssa ollaan niin varovaisia ja vasta kun toinen lapsi syntyy uskalletaan mennä ja touhuta kun tiedetään, ettei se lapsi siitä ole moksiskaan...

Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Monta kertaa siinä käykin niin, että ensimmäisen kanssa ollaan niin varovaisia ja vasta kun toinen lapsi syntyy uskalletaan mennä ja touhuta kun tiedetään, ettei se lapsi siitä ole moksiskaan...

Tää ei pitänyt paikkaansa meiän kuopuksen kohdalla. Kaverilla oli jokin kauppatutka, koska saman tien kun menin kaupaan alkoi vaunuista kauhea ähinä, joka loppujen lopuksi päättyli huutoon, joten ensimmäisen vuoden aikana en juurikaan käynyt vaunujen kanssa kaupassa, vaan yksin.

kuullostaa kyllä omituiselta, kyllä mä ainakin reissasin pojan kanssa kylillä het kaks viikkosesta lähtien.. hulluksihan siinä olis tullu jos vaan kotona olis pitäny kökkiä.. ja sitä paitsi kun asutaan niin "mettässä" niin eihän nyt meille voi tulla kylään katsomaan vauvaa, joten jos muhammet ei tule vuoren luokse, niin vuori siirtyy muhammetin luokse :D
se on hankalaa jos siitä tekis hankalaa.. meillä esim ukko nukkuu about kahden tunnin välein päikkärit (joskus reilumpi väli ja joskus pienempi väli)
hereillä ollessaan syö, ja koska syödään kiinteitä, menee siihen aikaa.. joten meillä olis kolme kertaa päivässä sellainen tunnin väli jolloin voitais käydä jossain, ja silloinkin liikkuminen olisi äärimmäisen hankalaa kun ukko nukahtaa autoon aina, samoin vaunuihin... :D eli mun pitäis kökkiä kotona 24/7

Must on helpompaa kutsua kaverit meille, mutta ollaan kyllä menty muillekin kylään. Aikatauluja on tosin vaikea pitää, koska yleensä ei päästäkään lähtemään just silloin kuin on aiottu(tulee kakka, nälkä, oksennus tai itku muuten vaan)...

Yhteistyössä