Hauho on toki laaja käsite, kirkonkylältä on matkaa hml keskustaan n. 30km ja Eteläisten kylästä 15km. Siihen Eteläisten pelloille on paljon noussut omakotitaloja viime vuosina. Päivähoito toimii ainakin mun kokemuksen mukaan tosi hyvin, sekä kirkonkylällä että eteläisissä on päiväkoti, lisäksi pph:ita ja kirkonkylällä ryhmis. Leikkipuistoja on useampi ja ihan ok kunnossa ainakin kirkonkylällä, eteläisistä en niin tiedä. Muualta tänne muuttaneena oon ihmetelly monesti, et miten näinkin pienes paikassa järjestetään lapsille loppujen lopuksi tosi paljon kaiken näköistä, on toimiva MLL paikallisyhdistys ja urheiluseurat järjestää kisoja, kirjastossa on satutunteja ym. Jotain hevospäiviä ja sirkuksiakin on ollut. Päiväkerho on seurakunnan järjestämä, ei kuuluta kirkkoon mut pojat on silti käyneet siellä, vetäjät ovat aivan ihania. Aika lähellä (Lammilla) pääsee uimahalliin, Alvettulassa on muskaria ja Hämeenlinna ei tosiaan oo kovin kaukana ja siellähän on sit jo valinnanvaraa lasten harrastuksiin enemmän. Tänne vaan, meidän perhe on ainakin viihtynyt tosi hyvin ja aika paljon perheitä täällä tosiaan on. Sijainti on kätevä kun itse esim. käyn Lahdessa töissä, sama tunnin matka on niin Lahteen kuin Tampereellekin, Hml se puoli tuntia. Tääl pitää vaan sitten muistaa et ollaan maalla, maanviljelystä on eli p*ska haisee keväisin, toisaalta näkee sit hevosia ja lehmiä ja traktoreita ja siinäkin on pienille ihasteltavaa.