Hauki se on kala juu ja opettaja on aina oikeassa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en minäkään nyt sentään herneitä nenään vetänyt, vaikka opettaja sanoikin lapseni tehneen virheen ravintoketjuvastauksessaan kokeessa. Tytär väitti, että ihmiset syövät hevosenlihaa ja opettaja oli erimieltä. Tytär on edelleen erimieltä ja sehän on hyvä, että tietää olevansa oikeassa siinä suhteessa, että hevosta todella käytetään ruokana. Ei minulla silti ole tunnetta, että pitää kouluun mennä vierailemaan ja epäillä opettajan kyvykkyyttä opettajana. On nimittäin minusta aivan ihana, uskomattoman pätevä ja taitava opettaja. Ei se yhteen hevoseen kaadu :D

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
No en minäkään nyt sentään herneitä nenään vetänyt, vaikka opettaja sanoikin lapseni tehneen virheen ravintoketjuvastauksessaan kokeessa. Tytär väitti, että ihmiset syövät hevosenlihaa ja opettaja oli erimieltä. Tytär on edelleen erimieltä ja sehän on hyvä, että tietää olevansa oikeassa siinä suhteessa, että hevosta todella käytetään ruokana. Ei minulla silti ole tunnetta, että pitää kouluun mennä vierailemaan ja epäillä opettajan kyvykkyyttä opettajana. On nimittäin minusta aivan ihana, uskomattoman pätevä ja taitava opettaja. Ei se yhteen hevoseen kaadu :D

Niin, suhteellisuudentajukin on ihan hyvä asia olemassa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
jos pilkkua nusastaan niin häkkilinnut syö linnunsiemeniä ;) pihalle annetaan auringonkukansiemeniä linnuille

Jaa kun mä annan noita kauranjyviäkin.. Nyt sit pitänee soittaa varmaan seuraavaksi Luontokirjani kustantajalle vähintään kun siinäkin oli käytetty sanaa linnunsiemeniä.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
jos pilkkua nusastaan niin häkkilinnut syö linnunsiemeniä ;) pihalle annetaan auringonkukansiemeniä linnuille

Jaa kun mä annan noita kauranjyviäkin.. Nyt sit pitäneen soittaa varmaan seuraavaksi Luontokirjani kustantajalle vähintään kun siinäkin oli käytetty sanaa linnunsiemeniä.

kannattaa muuten soittaa. muutenhan jonkun toisen lapsi voi joutua kokemaan tuon saman epätoivon kun opettaja ei usko ja väittää että ei ole totta. siinä herkempi ottas lapsen koulusta ja alkas kotiopetukseen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä minusta opetuksen pitäisi olla luotettavaa.ettei joka asiaa tarvitse googlata.minusta opettaja on vastuussa mistä se opettaa

Googlaapa nyt huvikseen montako lintulajia Suomessa yksistään on. Ope on vastuussa siitä mitä opettaa, mutta ei se voi ulkomuistista osata kaikkia asioita. Bilsassa on paljon muutakin opittavaa kuin linnut. Puhumattakaan siitä, että luokanopettaja opettaa myös kaikkia muita aineita kuten matikkaa ja äidinkieltä.

Peruskoulu on YLEISsivistävä koulu. Ts. oppilaille pyritään antamaan laajalta alalta perustiedot. Ei siinä voida ruveta jokaista kuukkelia tarkistelemaan.

Myönnän testanneeni palstaa ihan omista motiiveistani tässä avauksessa. Olette niin kaikki muodostaneet minusta jonkinsortin kuvan palstalla ja oikeasti olen aivan erilainen. Jos sanon piipahtavani koululla kertomassa asiasta niin se ei suinkaan tarkoita että menen sinne takomaan lintukirjalla opettajaa päähän. Opettaja on meinaan kummitätini edelleenkin, mutta siltikin halusin avata keskustelua asiasta, että kuinka haavoittuva on opetusjärjestelmä, se on yksilöjohtoisen toiminnan alainen, hyvin tietämätön, kapeakatseinen ja typeräkin ihminen voi olla jakamassa omia näkemyksiään pienille kansakunnan toivoille. Ja kun sitten on niitä joille kukaan ei näkemyksiä paranna niin onko sitten kuitenkaan yleissivistävä kulttuurimme oikeudenmukainen? tyttäreni opettaja tietää oikeasti hyvin, hyvin paljon näistä asioista, hänellä on ollut tänään äärimmäisen huono päivä ilmeisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja jaba daba:
kyllä minusta opetuksen pitäisi olla luotettavaa.ettei joka asiaa tarvitse googlata.minusta opettaja on vastuussa mistä se opettaa

Googlaapa nyt huvikseen montako lintulajia Suomessa yksistään on. Ope on vastuussa siitä mitä opettaa, mutta ei se voi ulkomuistista osata kaikkia asioita. Bilsassa on paljon muutakin opittavaa kuin linnut. Puhumattakaan siitä, että luokanopettaja opettaa myös kaikkia muita aineita kuten matikkaa ja äidinkieltä.

Peruskoulu on YLEISsivistävä koulu. Ts. oppilaille pyritään antamaan laajalta alalta perustiedot. Ei siinä voida ruveta jokaista kuukkelia tarkistelemaan.

no elköön sitten opeta sellaista asiaa josta se ei tiedä tai googlatkoon opettaja päivityksen omiin tietoihin ennen tuntia.

Myönnän testanneeni palstaa ihan omista motiiveistani tässä avauksessa. Olette niin kaikki muodostaneet minusta jonkinsortin kuvan palstalla ja oikeasti olen aivan erilainen. Jos sanon piipahtavani koululla kertomassa asiasta niin se ei suinkaan tarkoita että menen sinne takomaan lintukirjalla opettajaa päähän. Opettaja on meinaan kummitätini edelleenkin, mutta siltikin halusin avata keskustelua asiasta, että kuinka haavoittuva on opetusjärjestelmä, se on yksilöjohtoisen toiminnan alainen, hyvin tietämätön, kapeakatseinen ja typeräkin ihminen voi olla jakamassa omia näkemyksiään pienille kansakunnan toivoille. Ja kun sitten on niitä joille kukaan ei näkemyksiä paranna niin onko sitten kuitenkaan yleissivistävä kulttuurimme oikeudenmukainen? tyttäreni opettaja tietää oikeasti hyvin, hyvin paljon näistä asioista, hänellä on ollut tänään äärimmäisen huono päivä ilmeisesti.

nyt minulla nousi ohi itse aiheen, tarkoititko että olisimme kaikki muodostaneet sinusta yhteneväisen mielikuvan?

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

nyt minulla nousi ohi itse aiheen, tarkoititko että olisimme kaikki muodostaneet sinusta yhteneväisen mielikuvan?

Ei toki kaikki, mutta useasti aiheen sisälle ei nähdä vaan ajatellaan pintapuolisesti minun persoonaani ja minun elämääni vaikka kuvauksen takana on joku ajatus minulla yleisesti ottaen aina, ja sen jälkeen keskustelu kääntyy hyvin negatiiviseksi. oikeastaan olin hyvin yllättynyt kuinka paljon tähän tuli korrektia vastausta.. Lisäys: katsos vaan kun kirjoitinkin että kaikki tuohon aiemmin, paha, paha yleistys.. :ashamed:

Kyllähän näitä on muista kuinka ylä-asteella eräs biologian opettaja opetti että variksi tuntee siitä että se alkaa v-kirjaimella, kuin valkoinen ja harakan siitä että alkaa h-kirjaimella, kuin harmaa. Siitä on kuulema aina erottanut ne toisistaan. Että ei ne opettajat tiedä kaikkea, mutta eivät mielellään varmaan myönnä tietämättömyyttä luokan edessä. "En ole aivan varma" tai "Voihan se olla noinkin".

se on hyvä et sä tunnet kaikki palstalaiset niin hyvin, et voit kaikkien puolesta sanoa, et susta on muodostettu joku tietty kuva

En toki tunne, mutta siltä minusta välillä aina alkaa tuntua.. henkilökohtainen itsetuntoasia tämä..

mulla on susta käsitys MINÄ ja MINUN LAPSENI olemme ylempänä kun te muut yhteensä. Mun ukkokin on täys pissi verrattuna meihin, anopista nyt puhumattakaan.

Saat harmaan tukan alle aikayksikon jos noin pikkusesta asiasta tuohon mittakaavaan asti pimahdat. Tytolla on viela piiiitka piiitka koulutie edessa,,, ihan hyvalla sanon vaan etta rauhotu hyva ihminen - sulla tulee eteen paljon vakavempia asioita tyton koulun kanssa kuin joku kuukkeli. Ja jos nyt jo annat itsestas sellaisen kuvan joka pilkusta hyykaat koululle kuulustelemaan ja arrapaita heittelemaan, niin ei tule olemaan kivat oltavat ei sinulla eika etenkaan tytollas.

Vaihtoehtoisesti voit laittaa tyton yksityiseen kouluun jossa on paljon enemman joustonvaraa,, jopa kuukkeleiden suhteen,,,,,

Hohhoijaa.
Tuohan on päivänselvää, että linnuille siemenet kelpaa.

Mutta jos lintulautoja ei olisi, mistä se lintu niitä siemeniä talvella löytäisi.
Ihan turhaa urputtaa vastaan ja opettaa lapsensa arvostelemaan opettajia. ihan hyvin voi sanoa lapselleen, että tekee kuin opettaja sanoo, vaikka asioilla on usei monta puolta.

Et ole yhtään normia älykkäämpi eikä lapsesi, ja olen kyllästynyt kuulemaan tuota itsetehostusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Saat harmaan tukan alle aikayksikon jos noin pikkusesta asiasta tuohon mittakaavaan asti pimahdat. Tytolla on viela piiiitka piiitka koulutie edessa,,, ihan hyvalla sanon vaan etta rauhotu hyva ihminen - sulla tulee eteen paljon vakavempia asioita tyton koulun kanssa kuin joku kuukkeli. Ja jos nyt jo annat itsestas sellaisen kuvan joka pilkusta hyykaat koululle kuulustelemaan ja arrapaita heittelemaan, niin ei tule olemaan kivat oltavat ei sinulla eika etenkaan tytollas.

Vaihtoehtoisesti voit laittaa tyton yksityiseen kouluun jossa on paljon enemman joustonvaraa,, jopa kuukkeleiden suhteen,,,,,

Erittäin hyvin sanottu, pelkään vain pahoin,että ap testaa meitä palstalaisia useamminkin tällaisilla aloituksilla. Myös tulevaisuudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Kyllä suomalaisen pitää tietää, ettei tässä maassa lennä ötököitä talvisin.

Eikös niitä kuitenkin tuolla puun rungoissa ole talvella. Mistä niitä siemeniä lumen alta talvella ottaa?

"Ravinnoksi kelpaavat kaikenlaiset marjat, siemenet, sienet, hyönteiset ja niiden toukat, riistaeläinten haaskat, muiden lintulajien poikaset ja retkeilijöiden tarjoamat makupalat. Kuukkeli kerää koko lumettoman ajan talvivarastoja ja kätkee ruokapaloja kaarnankoloihin ja oksien naavatuppoihin." (Wikipedia)

Eli... mitä siellä puun rungossa on talvella? Syö molempia, hyönteisiä ja siemeniä, mutta kumpaakaan ei luonnollisella tavalla paljon saa talvella.

Ihan tyhmää urputtamista opettajalle tuollaisella asialla, joka tapauksessa. Miksi ei voi sanoa omalle lapselleen, että moniin asioihin on monta puolta, miksi pitää mennä opettamaan toista, varsinkin kun ei ole itse oikeassa. Ei niitä siemeniä luonnossa talvella ole.

hoh-hoijaa

Jotenkin varmaan tuntuu, että lapset jo kyselevät tarpeeksi ja eivät anna hetken rauhaa, kun heitä on 20-30, (kahdessa on jo tarpeeksi vastaamista ja työtä) joten ei kai sentään äitien tarvitse mennä vänkäämään. Ja jos kaikki opettavat lapsensa siihen luuloon, että on parempi kuin muut, ja opettaja on tyhmä, ja itse on viisas, ja äiti, niin aika kurja ammatti tuo opettajan työ.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Me syötettiin Lapissa kuukkeleille spagettia ja puuronjämät. Hyvin maistu.
Eikä ne opet oo aina oikeessa, kaikkihan sen tietää, mut eiköhän sun tyttäres pääse tämän yli... :saint:

Kuulehan nyt: tuo on ilmiselvä vale! Ettäs kehtaat väittää, että kuukkeli muka söisi kuuna päivänäkään muuta kuin hyönteisiä. *huitoo kärpäslätkällä ympäriinsä, että saa kirjoittamisrauhan*

Ei perk* , kuule, kyllä mä tiedän kun mä olin siellä...ja tiedän myös mistä kana kusee..samasta paikasta se kuukkelikin. :D :saint: :D :saint: B) :xmas:

Mut ihan oikeesti, en mä kuukkelia tunnistais vaikka naamaan lentäis. Mun tytär kyllä tunnistais...se kun on lukenut lintukirjoja jo kaksivuotiaasta lähtien.

Niin siis, kuukkeleistahan nyt oli kyse? :p

Yhteistyössä