Hauki se on kala juu ja opettaja on aina oikeassa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
No en minäkään nyt sentään herneitä nenään vetänyt, vaikka opettaja sanoikin lapseni tehneen virheen ravintoketjuvastauksessaan kokeessa. Tytär väitti, että ihmiset syövät hevosenlihaa ja opettaja oli erimieltä. Tytär on edelleen erimieltä ja sehän on hyvä, että tietää olevansa oikeassa siinä suhteessa, että hevosta todella käytetään ruokana. Ei minulla silti ole tunnetta, että pitää kouluun mennä vierailemaan ja epäillä opettajan kyvykkyyttä opettajana. On nimittäin minusta aivan ihana, uskomattoman pätevä ja taitava opettaja. Ei se yhteen hevoseen kaadu :D

Oletko täysin varma mitä opettaja sanoi? Entä jos opettaja sanoikin, ettei Suomessa kasvateta hevosia lihoiksi? Lapsi saattaa ihan hyvin ymmärtää asian toisin. Samon on voinut käydä ap:n tapauksessa. Lapsi on voinut opettajan lauseen ymmärtää hauki on kala tyyliin, vaikka opettaja olisikin selittänyt (epäselvästi ottaen huomioon oppilaiden ikä) syyn, miksi vastaus ei ole siihen kelvannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Myönnän testanneeni palstaa ihan omista motiiveistani tässä avauksessa. Olette niin kaikki muodostaneet minusta jonkinsortin kuvan palstalla ja oikeasti olen aivan erilainen. Jos sanon piipahtavani koululla kertomassa asiasta niin se ei suinkaan tarkoita että menen sinne takomaan lintukirjalla opettajaa päähän. Opettaja on meinaan kummitätini edelleenkin, mutta siltikin halusin avata keskustelua asiasta, että kuinka haavoittuva on opetusjärjestelmä, se on yksilöjohtoisen toiminnan alainen, hyvin tietämätön, kapeakatseinen ja typeräkin ihminen voi olla jakamassa omia näkemyksiään pienille kansakunnan toivoille. Ja kun sitten on niitä joille kukaan ei näkemyksiä paranna niin onko sitten kuitenkaan yleissivistävä kulttuurimme oikeudenmukainen? tyttäreni opettaja tietää oikeasti hyvin, hyvin paljon näistä asioista, hänellä on ollut tänään äärimmäisen huono päivä ilmeisesti.

nyt minulla nousi ohi itse aiheen, tarkoititko että olisimme kaikki muodostaneet sinusta yhteneväisen mielikuvan?

Ei toki kaikki, mutta useasti aiheen sisälle ei nähdä vaan ajatellaan pintapuolisesti minun persoonaani ja minun elämääni vaikka kuvauksen takana on joku ajatus minulla yleisesti ottaen aina, ja sen jälkeen keskustelu kääntyy hyvin negatiiviseksi. oikeastaan olin hyvin yllättynyt kuinka paljon tähän tuli korrektia vastausta.. Lisäys: katsos vaan kun kirjoitinkin että kaikki tuohon aiemmin, paha, paha yleistys.. :ashamed:

Ainakaan minä, en muista kuin ihan muutaman palstalaisen nikiltä. Mulla ei ole aavistustakaan, mitä sinun nikkisi pitää sisällään. Joten ehkä se pelkkä yksikin aloitus voi tehdä negatiivisen vaikutuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, töppö ope, mutta entäs jos vain sille tytöllesi kerrot, että hän oli oikeassa, ja jätät sikseen, tollaiset ehdottomat opettajat tuppaavat kiukkuamaan lapsille kostoksi.

Onan se opettajankin hyvä oppia jotain uutta!
Ja apn lapsi teki aivan oikein, kun etsi tietoa muualtakin, kuin vain oppitunnilta. Sellaiseen ainakin meidän koulussa pyritään lapsia kannustamaankin!

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
No en minäkään nyt sentään herneitä nenään vetänyt, vaikka opettaja sanoikin lapseni tehneen virheen ravintoketjuvastauksessaan kokeessa. Tytär väitti, että ihmiset syövät hevosenlihaa ja opettaja oli erimieltä. Tytär on edelleen erimieltä ja sehän on hyvä, että tietää olevansa oikeassa siinä suhteessa, että hevosta todella käytetään ruokana. Ei minulla silti ole tunnetta, että pitää kouluun mennä vierailemaan ja epäillä opettajan kyvykkyyttä opettajana. On nimittäin minusta aivan ihana, uskomattoman pätevä ja taitava opettaja. Ei se yhteen hevoseen kaadu :D

Oletko täysin varma mitä opettaja sanoi? Entä jos opettaja sanoikin, ettei Suomessa kasvateta hevosia lihoiksi? Lapsi saattaa ihan hyvin ymmärtää asian toisin. Samon on voinut käydä ap:n tapauksessa. Lapsi on voinut opettajan lauseen ymmärtää hauki on kala tyyliin, vaikka opettaja olisikin selittänyt (epäselvästi ottaen huomioon oppilaiden ikä) syyn, miksi vastaus ei ole siihen kelvannut.

Kyllä, olen varma. Kyse oli ravintoketjusta, ei suomalaisesta lihantuotannosta.
:D Jos leijona kelpaa ravintoketjun kuninkaaksi ja keikkumaan pyramidin päälle, niin kyllä tuskin kyse on siitä, että tytär olisi kuullut väärin. Tyttären kokeessa on väärinmerkki hevosen kohdalla, kun ihminen on ruokaketjun yläpäässä. Totta on, että hevosta ei niin kamalasti ruokalihana meillä käytetä ja siksi ymmärränkin, että esimerkiksi halutaan jotain muuta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Saat harmaan tukan alle aikayksikon jos noin pikkusesta asiasta tuohon mittakaavaan asti pimahdat. Tytolla on viela piiiitka piiitka koulutie edessa,,, ihan hyvalla sanon vaan etta rauhotu hyva ihminen - sulla tulee eteen paljon vakavempia asioita tyton koulun kanssa kuin joku kuukkeli. Ja jos nyt jo annat itsestas sellaisen kuvan joka pilkusta hyykaat koululle kuulustelemaan ja arrapaita heittelemaan, niin ei tule olemaan kivat oltavat ei sinulla eika etenkaan tytollas.

Vaihtoehtoisesti voit laittaa tyton yksityiseen kouluun jossa on paljon enemman joustonvaraa,, jopa kuukkeleiden suhteen,,,,,

Erittäin hyvin sanottu, pelkään vain pahoin,että ap testaa meitä palstalaisia useamminkin tällaisilla aloituksilla. Myös tulevaisuudessa.

Pelkäät aivan oikein :D saatte niin ihanasti aikaiseksi myrskyn vesilasissa.. Pitäneepä opettaa lapselleni tuo sanonta, ollaan tässä opeteltu hauskoja suomalaisia sanontoja ja mitä ne tarkoittaa, eilen käsiteltiin sanontaa peppu edellä puuhun. Kuukkeliasia käsiteltiin muuten uudestaan, mutta minä en tänään vaivautunut koululle asti, vetäsin mieluummin neljän tunnin päikkärit vapaapäivänäni.

Mahtava ketju!

Opettaja on Jumalasta seuraava pienelle eka -ja tokaluokkalaiselle. Voi sitä riemun päivää, kun lapsi sisäistää, että ope ei aina olekaan oikeassa! Sehän on positiivinen oppimiskokemus, se kritiikittömyyden karistaminen.

Just tuskaillu anopin kanssa ja arvaatteko onko veemäisempää anoppia kuin opettaja-anoppi!!!!

Sinä siis ymmärrät tuskan kun on lähipiirissä opettajashenkilö..

En lukenu kuin hätäisesti tätä ketjua ja edes sun aloitusta MUTTA otsikkosi kiinnitti huomiota "opettaja aina oikeassa"!!!!!
Vo vee että on vaikea tapaus kuulkaa tuollainen anoppi joka tunkee opettajanroolinsa koko elämäänsä. Todellakin HÄN tietää kaiken, on aina oikeassa (ei koskaan myönnä olleensa väärässä) ja HÄNEN sanansa on laki ja sitä olisi toteltava aikuisten lasten ja puolisoitten.
Niin kauan menee hyvin kuin tekee KAIKEN kuten hän sanoo...mutta annas olla kun sanot jossain vastaan ( vaikka omaa elämääsi koskevassa asiassa)...SUUTTUU ja se suuttuumistapa on kaikkea muuta kuin aikuismaista :( Tulee luuria korvaan ja irvistellään...

Yhteistyössä