Haukkukaa/kehukaa lasten(sisä)vaatemerkkejä! Vähän "osto-opasta"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ankkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ankkis

Vieras
Tuli vaan mieleen kun huomasin, että taas on tyttärellä sittarista ostettujen collegehousujen polvet kuluneet puhki, että voisi jakaa vähän näitä laatukokemuksia muidenkin kanssa. Rahaa kun ei ole liikaa vaatteisiin pistää ja se näkyy merkkivalikoimassa...

Mitä merkkejä ostatte mielellänne ja miksi? Laatu, istuvuus jne. kriteerit, mitkä tärkeitä? Ja mistä vaatteista on sitten jäänyt huono maku suuhun?

Lindexin vaatteista meikä (köyhä) on tykännyt aina : istuvat hyvin meidän pyöreähköille lapsosille ja ovat kestäneet hyvin. Paitsi printtikuvat.

H&m:n vaatteissa taas kuvat pysyvät kirkkaina pesusta pesuun, mutta mitoitus on tosi niukka ainakin pyöreälle tytölle.

Sittarin merkeistä ainakin Lotta ja Lassi kuluu polvista yhden lapsen käytössä äkkiä loppuun. En suosittele. Viimeksi puhkikuluneet olivat Pet Shop-merkkiset. Enpä osta niitäkään enää.

Tutta nyppyyntyy äkkiä, mutta on muuten ollut hyvä vauvojen käytössä.

Bogin vaatteet on tehty joillekin ihan eri mallisille lapsille kuin meidän. Tosi outoja mitoituksia.

Name it -vaatteet ovat myös hassusti mitoitettuja ja jotenkin vasemmalla kädellä tehtyjä: pyjamien nepparit ovat tosi harvassa ja bodyt jäävät äkkiä pieniksi. Ja ovat laihojen lasten mallia.

Bamse-sukkikset ja t-paidat ovat kestäneet hyvin.

Vendin pyjamia ei voita mikään.

Jackpot -t-paita, kirpparilöytö, on käytössä vanunut kuin mikä tahansa tavismerkki. En maksaisi uuden hintaa.

Reiman fleecehaalari oli kyllä koko kovan hintansa arvoinen.

Ciraf-vaatteet ovat olleet positiivinen yllätys: ehkä taas hiukka laihoja monet meille, mutta hinta-laatusuhde pelaa hyvin.

Kappahlin vaatteet menevät äkkiä käytetyn näköisiksi. (hassusti sanottu? Mutta eivät siis pysy siisteinä montakaan pesua.)

Muita vaateintoilijoita, jotka haluaisivat jakaa inhokkinsa/suosikkinsa? Yhteenvetona voisin siis todeta, että jatkossakin keskitän oman perheeni vaatehankinnat Lindexiin ja H&M:iin. Ja kirppareille...

(Ja please: älkää alkako vaahdota Reimateceistä, vaan kertokaa sisävaatteista... :D )

kenkäasiaa: reiman kumpparit ihan sudet, lenkkarit taasen muuten hyvät mutta äärettömän isot ja raskaat.

espritin kumpparit erittäin huonot.

vendin pyjamat parhaita

h&m vaatteet kapeita ja ihmeellisen mallisia. kakkonen on vähän pyöreä ja mikään niistä ei tahdo mennä päälle. esikko taasen mallia kukkakeppi ja aina hihoissa puoli metriä tyhjää.

meilä ostetaan lähes kaikki vaatteet prismasta,ciraf merkkisiä.hinta-laatu suhde kohdallaan ja erittäin hyvin käyvät tuolle ruipelolle:) niistä jää ihan siistejä vaatteita pikkusiskollekin säästöön

Meilläkin tykätty H&M:stä ja lindexistä, etenkin H&M:n vaatteet istuvat hyvin hoikille lapsillemme. Ovat myös kestäviä, eivät nukkaannu helposti ja valittavina on kivoja värejä.

Pettynyt olen Babyboom merkkiin, nukkaantuu ja venyy muodottomaksi (leveäksi ja lyhyeksi) muutamassa pesussa, värit ja kuviotkaan ei kestä.

Tutalla on suuri mitoitus, ovat usein liian leveitä meidän lapsille. Nukkantuu myös herkästi.

Name it on usein todella kapea mitoitukseltaan. Muutamaa bodya on oolut miltei mahdoton saada päälle kireän pääntien takia. Väritkään ei ole kestäneet kovin hyvin.

Linus ja Lotta. Ihan ok vaatteita. Muutama maanantai kappale tullut, kaikissa ei kuvat kestä montaa pesua. Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen.

Pippi merkkiin olen ollut tyytyväinen. Mitoitus aika pieni, saa ostaa kokoa tai kahta isomman kuin normaalisti.

Meidän poika ei ole mitään kuluttanut vielä puhki.

* H&M: hyvä hinta-laatusuhde. Helmet löytävät tiensä meidän vaatekomeroon, kun ahkerasti siellä käy. Poikien puolella kauniita vaatteita vain murto-osa. Mutta kauniita kuitenkin on meillekin hamstrattu
* Lindex: kivoja retrokuvioita (retrovaatteet pientä kokonumeroon nähden). Pesunukkaa tulee todella nopeasti, joten laatu jää kakkoseksi H&M:n kanssa
* Lego: hyvää, kivannäköistäkin löytyy, reilut koot. Ostan aina alesta, koska kalliimpaa.
* Mayoral: Minusta niukka mitoitus kun vertaa Legoon ja H&M:ään. Klassisempia vaatteita, jotka ovat Legoa hivenen halvempia.
* NameIT: 98cm asti aivan ihania vaatteita. Sen jälkeen poikien puolella lähestulkoon vain järkkyrumia - pari T-paitaa kesäksi, that's it.
* 3Pommes ja Sucre D'or - Legon hinnoissa tai yli, klassista ja kaunista. Ostan vain alesta.
* POP: Legon hinnoissa, mutta hyvää (ei pesunukkaa ahkerasta käytöstä huolimatta). Kannattaa ostaa sellaista, joka ei ole liian samanlaista H&M:n kanssa.
* Tutta - en enää osta, koska rumia ja ihmeellinen mitoitus ei sovi meidän pojalle.
* Timberland. Kallista, mutta ovat nuo vaatteet kestäneet hyvin. Ostan lähinnä vain alesta.
* Bogy: yleensä sikarumaa (sinistä ja mustaa pojille). Yksittäisiä helmia ulkoisesti, laatu on peruslaatua.

Esprittiä, Benettonia ja Kappahlia en osta. Syy: yhteiskuntavastuu huono.

H&M ja Lindex täälläkin suosikkeja. Iso osa vaatteista säilyy toisellekin käyttäjälle ainakin ns kotivaatteina, useat parempinakin. Hyvä hinta-laatusuhde. Joskus ostan ihan halpaketjuistakin jos jotain kivaa löytyy, joskus taas merkkiliikkeistä jos sieltä löytyy jotain ostamisen arvoista. Tutta tosiaan vauvoilla nukkaantuu älyttömän nopeasti, pesenköhän väärin.. Name itillä kivoja vauvanvaatteita ja juhlamekkoja kohtuuhinnalla.

Meillä eniten varmaan ihan peru h&m vaatetta käytössä ja sisävaatteet ovat hinta-laatusuhteeltaan yleensä aivan mainioita.
Lindexin vaatteista on muutamasta saumat ratkeilleet tms., mikä harmittaa myös lasta kun lankoja roikkuu jopa ihan uusien paitojen helmoista..
Benettonin perusmallin paita, joka on lapsen suosikkiväriä (eli paljon käytössä), on venähtänyt leveyssuunnassa.
KappAhlin vaatteet ovat mielestäni kestäneet myös ihan ok..

Toisaalta, viimeaikoina olen tullut harkinneeksi hiukan kalliimpiin vaatteisiin siirtymistä. Rahaa ei ole liikaa, mutta kun käyttäjiä löytyy myös sisaruksista voi laskea sen varaan, että vaatteet säilyvät hyvinä myös muille.. Marimekon paidat ja mekot ovat säilyneet aika hyvinä =)

ostan kaikki lastenvaatteet erikoisliikkeistä ja nettikaupoista.
Suosikkimerkkejä ehdottomasti
Småfolk: kivat, lapsenomaiset kuosit, iloiset värit ja laatu kunnossa, etenkin froteevaatteissa.
Ej Sikke lej: todella korkea laatu ja kulutuksenkesto!
Me&I: minulla vain hyvää sanottavaa, pysyneet tositosi kivoina käytössä ja tosi kivat kuosit myös!
Po.p: laatu on tykki, viime aikoina ollut mallien puolesta tylsempää.
Käytössä suosikeiksi muodostuneet myös Katvig (kivaa perusvaatetta!), Plastisock, Nanoou, Duns, Metsola (etenkin sukkikset!) ja paljon paljon muitakin!

Meillä ei juuri käytetä kuin laadukkaita merkkejä: Gant, Next, Timberland, Burberry, R.Lauren...

Hyvin kestää mielestäni halvemmasta tavarasta: Lindex, H&M, Po.p, Mayoral, Me too.

En osta marketeista lastenvaatteita sen takia että joudun ostamaan tuplamäärän niitä. Inhoan yli kaiken kulahtaneen näköisiä ja venyneitä vaatteita, markettivaatteet menevät muutaman pesun jälkeen sellaisiksi.

Sitäpaitsi joku Lotta & Lassi ja Ciraf ovat joissain malleissa kalliimpia kuin esim. H&M:n vaatteet, jotka kuitenkin laadukkaampia.

( Sivuhuomautuksena vaan, että miten saatte liikkuvista lapsistanne pullukoita? ) Siitä se lähtee lapsuudesta aikuisuuteen ja aina vaan vaikeampi löytää vaatetta mitä vanhemmaksi tulee. )

Huvitus, meidän tyttö on ruumiinrakenteeltaan vanttera, mutta pyöreä. Ja liikkuu TODELLA paljon! Isosisko taasen on mallia kukkakeppi, samoin pikkuveli.
Ei se aina tarkoita että jos pullukka lapsi, ei liiku tms.

Ja tuohon vaate-asiaan: Meillä on paljon H&M:n vaatteita isommalla, keskimmäisellä on Lindexiltä, nuorimmalla molemmista. Kaikilla on sit myös meandi:ta, jotka olen huomannut käytössä hyviksi.Värit pysyvät kirkkaina ja vaatteet pitävät mallinsa(eivät kutistu/veny) pesusta toiseen.

meillä ei ole ikinä vaate kulunut puhki, ei edes konttausiässä. Meillä hyväksi havaittuja on olleet Ciraf, FIX, Lego, Bamse, Name it- vaatteet. Kappahlin vaatteet on tosi pitkille ja kapeille lapsille. esim. trikoot ei meidän tytölle meinaa mennä millään, kun taas pojalle housut on hyvät kun on pitkät jalat ja hoikka vyötärö.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy:
Entäs mitä 1-2 luokkalaiselle.
Onko jollain kokomusta niiden vaatteista, siis muista kuin H&M, lindex ym.
Jotain pikkuisen tästä normaalista linjasta poikkeavaa !

Mä oon tykännyt Benettonin ja Name Itin vaatteista. Etenkin pojille löytyy kivoja ja värikkäitä vaatteita.Mulla siis 9v poika ja 8v tyttö.

Surkeimmat rätit ovat olleet - ehkä yllättäen - Benettonia, Espritiä ja Meandi:ta. Eli kulahtaneet samantien.
Muut ovat kestäneet, yksiäkään sisähousuja lapset eivät ole saaneet esim. polvista puhki.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Surkeimmat rätit ovat olleet - ehkä yllättäen - Benettonia, Espritiä ja Meandi:ta. Eli kulahtaneet samantien.
Muut ovat kestäneet, yksiäkään sisähousuja lapset eivät ole saaneet esim. polvista puhki.

ei ole minulle yllätys, ainakaan Benetton ja Esprit, niiden laatu on laskenut ku lehmän häntä muutaman vuoden sisällä..

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy:
Entäs mitä 1-2 luokkalaiselle.
Onko jollain kokomusta niiden vaatteista, siis muista kuin H&M, lindex ym.
Jotain pikkuisen tästä normaalista linjasta poikkeavaa !

Kurkkaapa noita mun mainitsemia merkkejä,
moni valmistaja tekee jopa 140-152senttiseen asti. Ja
kivoja, lapsille sopivia vaatteita, Hennes&Mauritzissa tuon ikäisten
vaatteet ovat makuuni aivan liian teinirättejä.

Name it-en osta enää koskaan.Tytön paidan painatuskuvat meni tosi äkkiä ihan kauheiksi,kun halkeilivat ja pojan t-paidan värit kulahti parissa pesussa.

Positiivista sanottavaa on Luhdan paidoista,pari trikoopaitaa on pysyneet tosi hyvinä.Samoin Finnwearin paidat on olleet yllättävän hyviä.

H&M,Lindex ja kappahl en osta ikinä,koska niitä on "kaikilla" ja lisäksi ei edes ole mielestäni hyviä.

Paljon ostan kirppiksiltä,sieltä olen löytänyt Lingon&Blåbärin,Marimekon ja Legon vaatteita,ovat kyllä hyviä.Uutena en raskisi ostaa.

Housut on kaikki kestäneet ihan hyvin,vaikka ovat suurinosa nuita sittarin merkkejä.

Meillä on vasta vuoden ikäinen muksu, joten ei vielä ihan hirveästi kokemusta mutta vastaan silti. Kaapista löytyy vaikka mitä merkkejä, sekä kalliimpia että halvempia. Hyviä vaatteita on löytynyt lähes joka merkiltä kun vain jo kaupassa valkkaa. En esim. osta mitään ohutta ribbikangasta olevaa vaatetta koska sen tietää venähtävän. Pettymyksiä ovat olleet lindex ja kappahl. Aluksi hyväntuntuisetkin vaatteet ovat saattaneet menettää muotonsa tai mallinsa ja muutamissa värit ovat haalistuneet nopeasti. Parhaiksi ovat osoittautuneet Tutta ja Polarn och pyret. Tutan vaatteet kestää reiluakin pesua eivätkä mene miksikään, mutta ihmeellinen mitoitus kyllä hämää. 74 senttiä pitkällä lapsella on käytössä sekä 62 että 68 senttisiä puolipotkuhousuja ja 74 ja 80 senttisiä bodyja. Polarn och pyretin vaatteet eivät ole ihan halvimmasta päästä, mutta ihan uskomattoman kestäviä. Kirkkaatkaan värit eivät ole haalistuneet ja painokuviot ovat pysyneet siisteinä. Edes farkuista ei ole polvet kuluneet vaikka niitä on käytetty eniten juuri kovimman konttausvaiheen aikana ja malli on niin loistava että pikkulapsellakin istuu eikä vaikeuta liikkumista.

Mä oon tykännyt eniten H&M:n vaatteista, laadun ja hinnan puolesta. Silloin kun lapset oli pienempiä olin tarkempi vaatteista, ostin kalliimpaa. Nyt kun meillä on 3 lasta niin jatkuvasti saa ostaa vaatteita, kulutus on kovaa (etenkin) pojilla . Ja lapsilla on jo oma mielipide vaatteista, yleensä päädytään siis Lindexiin ja H&M. Ja joskus ostan satunnaisesti Benettonilta ja Name Itiltä (Kampista). Meillä siis 9v, 8v ja 3v 10kk ikäiset lapset.

Yhteistyössä