Miksi lasten SUKKAHOUSUT ovat ihan sekundaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja räyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän tytöllä kestää kauan hyvänä. Muutamiin tullut vaan reikä, eikä ole nukkaantunutkaan. Ja ihan h&m tms. sukkiksia käyttää. Onhan noita sukkiksia noin kahetkymmenetkin, ettei ole niin kovas käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
mun lapsi (7v) kysy yks päivä että 'onks nää sukkahousut kertakäyttösiä?' Ekaa kertaa jalassa ja niis oli jo pari reikää... :) Sellast se on, jos useempi tyttö ni eniten rahaa lasten vaatteissa menee sukkahousuihin, ainakin melkein.

Mä vein name itille yhdet takas, kun oli ekan kerran jälkeen oikeesti saumassa reikä. Siis ollu jalassa vartin. =)

Samalla kysyin tosta kuvioidein nukkaantumisesta, mut ei niiden kuulemma pitäs tehdä sitäkään... :whistle: Enpä ole vieny noita sinne takas, vartin päästä oli konttaavalla lapsella jo polvi- ja sääriosat ihan nukkaset.

Meillä on parhaat sukkikset olleet just ne Sidosteen peruspunaiset liukuesteillä, 90cm kestänyt käytössä lapsen ollessa 85cm-90+cm ja seuraavaksi ostan 100cm saman valmistajan sukkikset.

Jotkut Hennesin Hello Kittyt oli kans alehintaan tosi hyvät mutta pientä kokoa, 86cm meni hädin tuskin 80cm kokoiselle lapselle.

Cittarin sukkikset on kierot eivätkä vaikuta kovinkaan laadukkailta, en osta enää.

Oon tuskastellu ihan samaa! Benettonin sukkahousut (sukat ylipäätään) on ihan superhyviä ja varmaan parhaat sukkahousut meidän tytöllä on löytyneet Tallinnan RIMIstä, siis ihan marketista. Popit nyt menettelee, meni ekassa pesussa aika nyppysiks, mutta värit ei sekottunu, mikä on ihme puna-valkoraidallisissa. Lindexin on ihan shittii, h&m:n sukkiksista ei tietoa, kun en yleensä sieltä mitään osta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Mä tykkään ihan noista hmmmm...en muista merkkiä mutta saa cittarista ja prismasta, ei oo mitenkään erikoisesti kuvioituja mutta pysyy hyvinä! ne on sellasta vanhanaikasta kangastakin =)

Joo, ne perussukkahousut! Niihin mäkin olen tosi tyytyväinen.

Onko ne niitä Sidosteen? Kotimaisia, väreinä tyyliin punainen, valkoinen ja sininen?

Meillä on yhdet 70-senttiset odottamassa, ovat aaaaaaaivan liian pitkät vaikka muksulla mittaa jo liki 80cm ja on pitkään käyttänyt muiden merkkien sukkiksissa ja housuissa 80senttisiä.

Joo toi kokomitoitus on hanurista!

ostin tytölle kolmet sukkikset vähän aikaa sitten. Kahdet 80 cm kokoiset, yhdet 90 cm. Arvatkaa, mitkä oli pisimmät? No ei ainakaa noi 90 cm...

Pisimmät oli Sidosteen 80 cm sukkikset, joita ei voi käyttää vieläkään. Nuo 90 cm sukkikset (merkkiä en muista..) on ollu jo pitkään käytössä.

Neiti on 80 cm pitkä. =)

meillä taas on hm:n sukkikset kestäny tosi hyvin. Mut ap ota huomioon et ei sellanen neulos voi kestää ihan mitä vaan. Tottakai se lähtee purkaantumaan jos ykskin silmukka jää johonki kiinni. Konttaavalla lapsella polvet kuluu nopskaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:
Juu, olen huomannut samaa! Kunnon sukkiksia on lähes mahdoton löytää. Varsinkin nuo H&M:n ovat TODELLA huonoja ( Hintalaatusuhde aivan metsästä ). Minusta hyvät sukkahousut ovat olleet Veikka&Venla-merkkiset, Tarjoustalosta ( yllättävää kyllä ). Ne pitävät minusta hyvin kuosinsa, eivät nyppäänny ja istuvat hyvin.

meillä taas mustat veikka venlat muuttuivat kahden ekan pesun myötä harmaan nuhjuisiksi ja ne kutistuivat järkyttävän paljon vaikka ostin jo reilusti liian isot. Suosittelen edelleen finwearin sukkiksia. Ainoat jotka pitää värin, muodon ja koon!

img_childrenstock.jpg

Aika paljon ostan näitä.

Anoppi antoi joskus meille mukaan laatikollisen miehen vanhoja lasten vaatteita, joita mies oli käyttänyt joskus 70-luvulla. Kotona sitten katselin niitä, ja löysin laatikosta yhdet sukkahousut jotka oli 6-vuotiaan kokoa, eli tyttärelle silloin sopivan kokoiset. Sanoin tytölle, että kokeileppas noita, sopisiko ne. Tyttö kiskoi niitä vähän aikaa jalkaansa, sai ne vaivoin ylös asti. Kiskoi ne pois jalasta, ja sanoi että ne on ihan hirveän tuntuiset jalassa. Ne oli jotain acryyli-neulosta, todella kireän tuntuista ja kutittavan tuntuista. Oli ne todella kestävän tuntuiset, mutta on nämä nyky sukkahousut melkoisen paljon mukavamman tuntuiset jalassa. Illalla sitten kerroin miehelle kokeilusta, ja kysyin että haluaako hän että käyn ostamassa hänelle tuollaiset nykyaikaiset sukkahousut. Mies totesi, että kyllä hänelle on jäänyt sen verran traumoja noista lapsuuden sukkahousuista, että hän ei enään sukkahousuja jalkaansa laita.

On tullut tutustuttua jos jonkin merkkiseen sukkahousuun, ulkolaiseen ja kotimaiseen. Tällä hetkellä pienimmillä käytössä Veikka&Venla liukkarisukkikset ja hyvät ovat, pitoa riittää ja pysyvät jalassa. Suurimmassa osassa "merkki"-sukkiksia on se vika että eivät kestä jalassa menoa ja meinikiä vaan valuvat jalasta! Isolla siskolla on käytössä Veikka&Venla-kuviosukkiksia ja kivoja ovat. MISTÄ niitä sais?? Nuo olen tainnut ostaa Vapaa Valinnasta.

Meillä on monenlaisia sukkahousuja pojalla. On H&M:ltä yksvärisiä ja kuviollisia, KappAhlistakin jotkut, Prismasta lähinnä noita joissa jarrut sukkaosassa ja Citymarketista sekä kuviollisia että yksvärisiä. Olen kanssa huomannut, että nopeasti menevät huonoksi. Meillä joka päivä sukkahousut jalassa ja joka päivä vaihdetaan puhtaat. Eniten on kismittänyt se, että osasta sukkahousuja vyötärökuminauha menee alta aikayksikön "rikki". Mutta tosiaan sukkikset myös ohenee ja nukkaantuu. Nyt ostin eilen citymarketista kun sattu olemaan Napero merkkisiä sukkahousuja poikien kuosissa, pari kappaletta. Saa nähdä minkälaiset ovat käytössä nyt ovat pesussa kun avasin paketit niin olivat jo valmiiksi kuin harsokankaasta tehdyt.

Cirafin sukkahousut on halpoja (2kpl/4,90e) mut laatu on hirveä, yleensä viimeistään kahden käyttökerran jälkeen peppu ja varpaat paistaa läpi! :/
H&M:n sukkahousut on meillä kestäneet yllättävän hyvin, kuviot (Hello Kitty) on kylläkin purkautuneet ensimmäisestä pesusta lähtien ja peppu alkaa niissäkin paistaa nopeasti, mutta ihmeen vähän on tullut nukkaa vaikka ovat kovassa käytössä/pesussa jatkuvasti! Kun peppu paistaa, sukkaosat ovat edelleen kuin uudet.
Name It sukkahousuja olen ostanut kahdet, molemmat jo valmiiksi rikki = ei näitä enää kiitos!
Veikka&Venla jarrusukkikset on ollu hyvät, vaikkakin koko 70 kutistui pesussa niin, että juuri ja juuri enää jalkaan mahtuvat (tyttö on 74cm ja todella siro!!)
Joskus olen löytänyt Tampereen säästötexistä hyviä yksivärisiä sukkiksia, vajaa 4e/pari. En vaan merkkiä enää muista! Niissä on nilkoissa ns. resori, joten ei olla "sukat makkaralla" jatkuvasti! Näitä suosittelen, ei vilku peppu, ei oo nukkaa eikä väritkään ole haalistunu ollenkaan.. Harmi kun ko. merkki ei tee jarrusukkiksia, ne olis tarpeen kun tuolla pimulla ei tavalliset sukat pysy kahta sekuntia kauempaa jaloissa.. :/

Meillä on ollut monenmerkkisiä. Mutta kestävimmät ovat jesperjuniorista ostetut businon yksiväriset puuvillaribbisukkikset ja KappAhlin sukkikset.

Noita kalliimpia merkkisukkiksia ei oo ollut, mutta ainakin h&m:n, seppälän (ok myös), lindexin, cm:n, sidostesukan, name itin, finnwearin (ok), novitan (ok myös mutta kitsas mitoitus), prisman... varmaan joitakin muitakin on ollut.

ehdottomasti ylivoimaisen parhaat sukkikset nyt 4 v:n kokemuksella ovat kappahlin sukkikset, toimivat hyvin jarrupohjilla sekä ilman...hm:llä on hyviäkin sukkiksia, niistä ei vaan aina tiedä etukäteen, ja bogin sukkahousut (saa stokkalta) on myös kestäviä ja laadukkaita.

Meille ei tule enää yhtäkään paria sidosteen sukkiksia. Viime syksynä ostin muutamat prismasta. Kaksissa oli niiiin eripituiset lahkeet, että vein heti takaisin kauppaan palautettavaksi. Kaksiin tuli heti parin pesun jälkeen reikä, toisiin vyötärönauhaan ja toisiin sukkaosan saumaan. Parhaiten meillä on kestäneet Halpa-Hallin halvimmat ribbisukkikset, ovat tosin hyvin kapeaa mallia.

Maximon ja Legon sukkahousut olen todennut parhaiksi. Legoja meille on tullut vain käytettyinä, meillä kaytetty kahdella ja edelleen on ihan käytettävässä kunnossa. Hameen kanssakin ilkeää laittaa.

Mä ostan aina tarjoussukkiksia, niin ei harmita vaikkeivat kestäisikään. Ihan tuurista kiinni mielestäni. Pienellä lapsella oli ongelmallista tuo ap:n mainitsema jalkaterän pituus, mutta isommalla ei enää niin ole meillä ainakaan ollut ongelmana. Välillä olen tykännyt ostaa noita terättömiä sukkiksia, kun niiden kanssa ei ole sen lahkeen pituuden kanssa niin tarkkaa, eivät mene makkaralle...

mä olen ollu tyytyväinen sittarista ostettuihin,en muista oisko ollu napero merkkiset,niitäkin on sittarissa kahenlaisia,toinen on sellasta harvempaa neulosta mutta toinen on sellasta sileetä mikä on kestäny tosi hyvin eikä oo nukkaantunukkaan.pojalle oon ostanu.muista sukkis merkeistä ei kyllä oo kokemusta.

Yhteistyössä