Haukkukaa, kivittäkää ja tuomitkaa! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Annoin juuri 2kk 3vk ikäiselle tytölleni pari teelusikkaa mangososetta ja illalla aion antaa maissivelliä. Hyvin maistui mango ja enemmänki olis varmaan syöny, mut alotellaan nyt pikkuhiljaa.

Ja ensimmäiseen kysymykseenne MIKSI? vastaan että ei tule maidosta (korvikkeesta vielä kaiken lisäksi) enää täyteen, vaan syö päivisin tunnin välein saman satsin joka ennen riitti 3-4h ja herää yölläkin syömään 4-5krt, ennen riitti kerta yössä. tukeva tyttö, tukevat eväät.

*avaa sateenvarjon*

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Älä sit lisää ruokalajeja liian nopsaan, niin huomaat helpommin, jos jokin ei sovi.

juups, meinasinkin että tota mangoa nyt ainaki viikko maistellaan pieniä määriä ennen kun uskaltaa kokeilla mitään muuta..

Me alotettiin esikolle maissivelli 3kk iässä :) Sitä viikko ja sit otettiin joku hed.sose. Toisaalta minusta nuo ruokailuvälit kuulostaa ihan normaalille, mut meillä oltiinkin tissillä, et en tiiä vaikuttaako se :S

Eks se ruokahalu vaihtele normaalistikkin... ainakin imetettävillä ipanoilla menekki vaihtelee. Sama se tosin mulle mitä kukin syöttää kunhan elintarvikkeeks luokitellaan ;)

no mä oon tässä nyt jo reilun viikon sinnittäny ja seurannu tota syömistouhua, mutta huomaan ihan selvästi ja mies myös on sitä mieltä että toi likka ei enää pelkällä maidolla elä. :) jatkuvasti nälkäsen olonen ja eihän sekään ole hyväks että sitä korviketta litkii sen lähemmäs 2l päivässä..

Meidän esikko ei sitten syönytkään alle vuoden ikäisenä muutakun tissiä ja mangososetta, ei kerta kaikkiaan mennyt perunat eikä muut oksenteli ja vielä toinen vuosikin oli ruokien suhteen tosi hankala, mutta nyt on 13 ja ruokaa menee ihan tarpeeksi, ihan liikaakin :D :D

eikö korvike ja tissivauvoilla ole eri suositukset eli juuriki oikea aika aloitella korvikevauvalle kiinteitä. Niin ja mun käsityksen mukaan 1l ois maksimi mitä sais mennä vrk-korviketta, isompi määrä kuormittaa munuaisia.
Mä vain mietin sitä, et miks et aloittanu maissilla jos aiot maissi-velliä antaa.. maissi pitäs paremmin nälkää mitä mango

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mä oon tässä nyt jo reilun viikon sinnittäny ja seurannu tota syömistouhua, mutta huomaan ihan selvästi ja mies myös on sitä mieltä että toi likka ei enää pelkällä maidolla elä. :) jatkuvasti nälkäsen olonen ja eihän sekään ole hyväks että sitä korviketta litkii sen lähemmäs 2l päivässä..

Nii joo,oonkin joskus kuullut et siinä korvikkeessa olis joku raja...

Meidän esikoiselle aloitettiin perunan anto juuri tuon ikäisenä, ja neuvolan ohjeesta! Oli kans korvike vauva ja veteli ihan hulppeet määrät maitoa päivässä, ja oli tuhti mies! :D

Ja ensimmäiseen kysymykseenne MIKSI? vastaan että ei tule maidosta (korvikkeesta vielä kaiken lisäksi) enää täyteen, vaan syö päivisin tunnin välein saman satsin joka ennen riitti 3-4h ja herää yölläkin syömään 4-5krt, ennen riitti kerta yössä. tukeva tyttö, tukevat eväät.

No vastaa nyt vielä siihen, et miksi sä et ole antanut isompia annoksia jos kerran ruokahalukin on kasvanut?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

No vastaa nyt vielä siihen, et miksi sä et ole antanut isompia annoksia jos kerran ruokahalukin on kasvanut?

eiköhän se vrk-määrä ole se merkittävä, eli jos menee 2l vrk on se jo liikaa.. ei se paljonko kerralla menee

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hullua hommaa. alle 3kk antaa soseita. Ei vauvan suolisto vielä kestä ja ongelmat tulevat vasta myöhemmin.

munuaisetko kestää paremmin pari litraa maitoa päivässä?

mä oon terve ku pukki ollu aina ja mulle on tuon ikäsenä syötetty jo ties mitä porkkanaraasteesta tuoremehuu. niin ne suositukset vaan muuttuu, eihä nykyää sais vettäkää antaa vauvoille ja ennen oli sairaaloissa sängyn päädyissä sokerivesipullot vauvoille.

Yhteistyössä