Hauskoja synnytysjuttuja`?! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Mä fiilistelin tossa tota kolmosen syntymää ja nauroin ihan kauheesti kun luin tota synnytyskertomusta, olihan toi vähän kaoottinen kokemus miehellekkin :D

Mutta siis synnytyksen jälkeen kätilö repi istukkaa irti ja mulla oli ihan rähjänen olo muutenkin, sitten alkoi se hillitön palelu ja sanoin miehelle et "hitto ku paleltaa".
Mies vaihtoi väriä ja murisi et "ole nyt hiljaa"
Mä sitte ihmettelin et mitä se tollasta mutisee ni oli kyllu et sanoin et "hitto ku panettaa" :laugh:
Joo, ei sillä hetkellä kauheesti :D

Poika vielä tuli aika rytinällä maailmaan eikä paikalle ehtinyt kun se yksi kätilö ja sitten aloin ponnistamaan ja kätilö komensi miestä painamaan kelloa!
Mies hätäpäissään ei oikein ymmärtänyt mitä kätilö sanoi ja kuuli vaan "kello" Jolloin hän katsoo seinäkelloa ja toteaa et "se on kakskyt oli kakstoista"
Kätilö korjaa sitten että "paina hälytyskelloa et saadaan apua" :D

Itse en oikein tätä muista mutta sekä kätilöä että miestä oli huvittanut kun olin synnytyksessä rääkäissyt miehelleni että "tekisit nyt sinäkin helvetti jotain muuta kuin istuisit siinä". Juu....ei siinä paljon voinut tehdä kun en antanut ukon koskea minuun kepilläkään.

Ei oikein mitään muuta hauskaa tapahtunut, mutta se on naurattanut jälkikäteen kun oli avautumisvaiheen supparit kipeimmillään ja epiduraalia valmisteltiin. Vedin ilokaasua oikein antaumuksella supistusten aikana ja laitoin sitten ihan silmät kiinni että pystyin keskittymään. Kun avasin silmät, mies katsoi vierestä oikein hellästi ja kysyi: "Nukahditko sä?" Nukutti muuten ihan hirveesti just siinä kohtaa kun ei henkee saanu kun sattu :D

:D Toi on just tota kun tilanne on jotenkin kaoottinen...
Mun mies sekoili jotain käsittämätöntä tuon kuopuksen ponnistusvaiheen alussa. Se murjas siinä yhtäkkiä että jos hän kävis tuolla kanttiinissa kahvilla :xmas: Mä siihen sähähdin että mitäs jos et nyt vaikka lähtis sumpille ja kätilöki tuumas että kyllä sitä kahvia saa silloinkin kun vauva on saatu maailmaan. Ei se itekään vieläkään tajua miks hitossa tuli mieleen lähteä kahville siinä tilanteessa :D

Vaikka olis se kyllä kerennyt juomaan kupin jos toisenkin jos oliskin lähteny sumpille, ponnistusvaiheen pituudeksi kirjattiin melkein 1,5 tuntia... :x

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Ihan sikahyvä!!!!

Mulla itelläni ei kovin kummosia juttuja ole mutta lisään kuitenkin:

Esikoista pukertaessa sain viimein yli 12 tunnin suppareiden jälkeen siirtyä odottajien puolelta synnärisaliin ja sanatarkasti konttasin sinne.Mentiin sitten sellasen odotusaulan ohi missä mammoja istu mahat rivissä odottamassa pääsyä ultraan tms.niin meikä konttas siitä ja kiroili ku syötävä ja olin huutanut että ´älkää hyvät ihmiset ikinä enää ryhtykö tähän.tää on ihan vitun kauheeta´ :o :o :ashamed: siinä saivat mammat oikein perusteellisen synnytysvalmennuksen :whistle:

sit ku esikoisen synnytys päätty sektioon ja oltiin leikkaussalissa niin mulla oli huono olo siinä pöydällä ja mies käski ajatella jotain kivaa.meikä sit että ´joo mun tekeeki mieli kebabbia´ :x mies sano että ´jos sulla meinaa laatta lentää ni älä ny helvetissä mitään lihaa ajattele´

sit tokan synnytyksessä tehtiin myös sektio ja tyttö oli just vedetty pois niin kätilö sanoi että ´tyttö tuli´sit mies oli että ´ihan oikeesti´ ja sit se sano mulle että ´mä meen kyl nyt ite kattoo,ei voi olla totta´ :headwall:

• Tykkää
Reactions: coati
Mies kertoo aina ja aina vaan kun kätilö oli käskenyt mun läähättää kuin koira niin minähän tein työtä käskettyä ja olin vielä työntänyt kielenkin ulos kuin koira! Enhän mää siinä kipujen keskellä älynny et voi läähättää ilman kieltäkin. :)

Kätilö kehui mua, että ponnistitpa upeasti, kun a-kaksonen oli syntynyt. Olin itse ihan sekaisin ilokaasusta, kun en ollut laskenut maskista irtikoko ponnistusvaiheen aikana. Minä huusin kätilölle, että enhän mä perkele edes ole ponnistanut. Kätilöä nauratti, kun hän vilautti vauvaa ja sanoi , ettei tämä pakkaus ihan itsestäänkään ole ulos tullut

• Tykkää
Reactions: coati
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mies kertoo aina ja aina vaan kun kätilö oli käskenyt mun läähättää kuin koira niin minähän tein työtä käskettyä ja olin vielä työntänyt kielenkin ulos kuin koira! Enhän mää siinä kipujen keskellä älynny et voi läähättää ilman kieltäkin. :)

:laugh: voi ei..... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Mä fiilistelin tossa tota kolmosen syntymää ja nauroin ihan kauheesti kun luin tota synnytyskertomusta, olihan toi vähän kaoottinen kokemus miehellekkin :D

Mutta siis synnytyksen jälkeen kätilö repi istukkaa irti ja mulla oli ihan rähjänen olo muutenkin, sitten alkoi se hillitön palelu ja sanoin miehelle et "hitto ku paleltaa".
Mä sitte ihmettelin et mitä se tollasta mutisee ni oli kyllu et sanoin et "hitto ku panettaa" :laugh:

Poika vielä tuli aika rytinällä maailmaan eikä paikalle ehtinyt kun se yksi kätilö ja sitten aloin ponnistamaan ja kätilö komensi miestä painamaan kelloa!
Mies hätäpäissään ei oikein ymmärtänyt mitä kätilö sanoi ja kuuli vaan "kello" Jolloin hän katsoo seinäkelloa ja toteaa et "se on kakskyt oli kakstoista"

:laugh: nää on niin ihanii

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Ei oikein mitään muuta hauskaa tapahtunut, mutta se on naurattanut jälkikäteen kun oli avautumisvaiheen supparit kipeimmillään ja epiduraalia valmisteltiin. Vedin ilokaasua oikein antaumuksella supistusten aikana ja laitoin sitten ihan silmät kiinni että pystyin keskittymään. Kun avasin silmät, mies katsoi vierestä oikein hellästi ja kysyi: "Nukahditko sä?" Nukutti muuten ihan hirveesti just siinä kohtaa kun ei henkee saanu kun sattu :D

Ei apua... =D =D

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Ihan sikahyvä!!!!

Mulla itelläni ei kovin kummosia juttuja ole mutta lisään kuitenkin:

Esikoista pukertaessa sain viimein yli 12 tunnin suppareiden jälkeen siirtyä odottajien puolelta synnärisaliin ja sanatarkasti konttasin sinne.Mentiin sitten sellasen odotusaulan ohi missä mammoja istu mahat rivissä odottamassa pääsyä ultraan tms.niin meikä konttas siitä ja kiroili ku syötävä ja olin huutanut että ´älkää hyvät ihmiset ikinä enää ryhtykö tähän.tää on ihan vitun kauheeta´ :o :o :ashamed: siinä saivat mammat oikein perusteellisen synnytysvalmennuksen :whistle:

:laugh: :laugh:
Voisin ihan hyvin kuvitella itseni tohon :D
Mä meinaa konttasin kanssa tutkimushuoneesta saliin, tosin kello oli niin paljon et ei pahemmin ollut yleisöä siinä, luojan kiitos :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja M:

hihiii :D näin kävi myös mulle :D

Mä olin just ennen esikoisen syntymää katsonut jonkun dokumentin eläimistä, jossa synnytyksen jälkeen emo syö istukan. Ja ilokaasuhumaloissa sitten istukan tultua ulos kysyin kätilöltä että onkohan tuo istukka kovin sitkeää, et oisko parempi kypsentää ennen syömistä.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

:laugh: :laugh: :laugh:

Esikoista synnyttäessä otin ilokaasua ja lääkäri kyseli, että koska supistukset on alkanut, olin vastannut kuulemma etten mä muista ku oon niin kaasuis.

Tokan synnytyksessä istuin hetken synnytyssaliin mennessä keinutuolissa. Siitä noustessa tuntui ponnistus tarve. Kätilö vilkaisi jalkoväliin, että tää näkyy musta tukka. Nykyään poika on kyllä ihan pellavapää.

Saa nähdä kuinka tuleva synnytys menee. Kaksoset tulossa vko nyt 30 b perätilassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Eemelin äiti:
Esikoista synnyttäessä otin ilokaasua ja lääkäri kyseli, että koska supistukset on alkanut, olin vastannut kuulemma etten mä muista ku oon niin kaasuis.

Tokan synnytyksessä istuin hetken synnytyssaliin mennessä keinutuolissa. Siitä noustessa tuntui ponnistus tarve. Kätilö vilkaisi jalkoväliin, että tää näkyy musta tukka. Nykyään poika on kyllä ihan pellavapää.

Saa nähdä kuinka tuleva synnytys menee. Kaksoset tulossa vko nyt 30 b perätilassa.

Mä jouduin synnyttämään kaksoset alakautta, vaikka mullakin oli b perätilassa, tosin kun a oli syntynyt oli ehtinyt b kääntyä jo poikittain ja mut kärrättiin leikkaussaliin

mä en esikoisen synnytyksessä saanut tuntea miltä tuntuu kun ponnistuttaa, no kuopuksen synnytyksessä siten tuli sekin koettua. makasin sängyssä kylellään toinen jalka kohti kattoa ja huidoin käsillä ilmaa jalkoväliin hokien että kuumottaa kummasti :whistle: :laugh: kätilöllä oli hyvä ilme kun tuli sisään just kriittisellä hetkellä.

Kolmosen kohdalla kätilö kysäisi salissa multa et otanko epiduraalin tai muuta(oli just katsottu et olin nelisen senttiä auki)
Mä sitten tiuskaisin et en todellakaan ota, eikä niissä v** papereissakin lue et ei puudutteita.
Kätilö sitten vaan iloisesti tokaisi ettei se olisi onnistunutkaan kun ei ole anestesia lääkäriä paikalla :headwall:
Ei niinkään hauskaa, mut mä repesin totaalisesti tolle silloin(aika hysteerinen olo muutenkin) Kaiken lisäksi tarkisti paikat sen jälkeen ja totesi et en olekkaan 4cm auki vaan 9 :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemelin äiti:

Mä jouduin synnyttämään kaksoset alakautta, vaikka mullakin oli b perätilassa, tosin kun a oli syntynyt oli ehtinyt b kääntyä jo poikittain ja mut kärrättiin leikkaussaliin

Mielelläni kyllä normaalisti synnyttäisin. B:llä nyt pää mun pallean alla.

Mä tohkeissani selitin synnytyssalissa kätilölle kuinka mut oli tuotu sinne saliin vessan salaoven kautta :D Olin kyl tullut ihan normaalikäytäviä pitkin mut oli vaan taju vissiin ollu vähän kankaalla..

Sitten kun sain luvan ponnistaa niin mua alko hirveesti närästää joten kysyin sit kätilöltä et "anteeks onks teillä rennietä?" Kätilö pikkasen naureskeli mulle :D Kävi kyllä sit hakemassa mulle närästyslääkkeet :)

Yhteistyössä