Hautajaisiin pukeutumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuh

Vieras
Kertokaas hyvät ihmiset onko soveliasta pukeutua hautajaisiin seuraavalla tavalla: mustat juhlavaa kangasta olevat pillihousut ja mustat saappaat, yläosaksi valkoinen paitapusero ja musta liivi tai vaihtoehtoisesti musta jakku/bleiseri.

Saappaat ovat tämäntyyliset (linkki). Ei siis tällaiset, mutta mun saappaissa myös poimutettu varsi.

Saappaat / Kengät. Remmeissä koristesoljet

Lähinnä mua kiinnostaa tuo alaosa onko sopiva...

Toi kuulostaa hyvin teinimäiseltä. En ikinä voisi kuvitella että pillihousut vaikka olisi kuinka juhlavaa kangasta, olisi sen oloiset että vainajaa niillä voisi kunnioittaa.
Eikä noi kengät varsinkaan housujen päällä ole ollenkaan juhlavat. Tavalliselta arkiselta puvulta vaikuttaa...
Miksi ei voi hautajaisiin pukeutua mustiin suoriin housuin ja antaa kengistä näkyä vaan nilkasta alaspäin? Varmaan on suoria housuja kun ei tää pillihousu/legginsit nyt niin vanha muoti-ilmiö ole etteikö tavallisia housuja kaapista löytyisi, vai kuinka?

Toi kuulostaa hyvin teinimäiseltä. En ikinä voisi kuvitella että pillihousut vaikka olisi kuinka juhlavaa kangasta, olisi sen oloiset että vainajaa niillä voisi kunnioittaa.
Eikä noi kengät varsinkaan housujen päällä ole ollenkaan juhlavat. Tavalliselta arkiselta puvulta vaikuttaa...
Miksi ei voi hautajaisiin pukeutua mustiin suoriin housuin ja antaa kengistä näkyä vaan nilkasta alaspäin? Varmaan on suoria housuja kun ei tää pillihousu/legginsit nyt niin vanha muoti-ilmiö ole etteikö tavallisia housuja kaapista löytyisi, vai kuinka?

Mä lähtisin samoille linjoille ja kyse ei ole siitä että olisin jotenkin pillivastainen, en oikein muunlaisia housuja nykyään käytäkään. Jotenkin mustat suorat housut ovat silti arvokkaammat ja sopivat paremmin tilaisuuden luonteeseen. Toinen vaihtoehto olisi musta hame. Samoin laittasin ehdottomasti sen mustan jakun. Valkoinen paita on ihan hyvä, vaikka itse olen hautajaisissa ihan kokomustissa.

En tiedä onko läheinen ihminen, mutta voimia sinulle joka tapauksessa. Hautajaiset eivät ole ikinä helppoja. :(

Mun mielestä ei natsaa hautajaisiin. Jos nuo saappaat vartavasten haluat, niin väh.polvipituinen hame niiden kanssa tai housut jotka saat niiden päälle. Liiviä älä vaan laita päälle vaan bleiseri ehdottomasti! Ja muista, hyvin vähän koruja jos ollenkaan.