Hävettää, mitä kaikkea saan mieheltä lahjaksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup."

Vieras
Mieheni on siis erittäin varakas, ja minä olen kotiäitinä. Tämä sopii meille kummallekin oikein hyvin, koska mies ei halua laittaa lapsia mihinkään hoitoon. Meillä on oikein hyvin kaikki asiat. Mutta yksi ongelma, aiheutan kateutta ja paskanjauhantaa lähipiirissäni. Sain syntymäpäivälahjaksi mieheltä auton, eikä ole mikään halpa vain vuosimallia '11 BMW. Samoin olen saanut useita ulkomaan matkoja, vasta kävimme Pariisissa koko perheen voimin. Saan kalliita koruja yms. Tämä ei ehkä kuulosta ongelmalta, mutta se aiheuttaa minulle pahan mielen koska minusta jauhetaan jatkuvasti paskaa vain sen takia että mieheni haluaa hemmotella minua. Ja siis todellakin haluan näitä mitä hän antaa, rakastan sitä kun mieheni ei kerro mitä on ostanut ja saan monta päivää jännittää ;) Mitä voisi sanoa noille paskanjauhajille? Jotain nasevaa..

Haluatko kertoa, mistä kaverisi tai tuttavasi tietävät sinun saaneet auton lahjaksi? Siis erotuksena siitä, että "teille ostettiin uusi auto"? Tai nuo matkat, etenkin koko perheen matka, kuinka he tietävät, että se oli lahja sinulle eikä vaan sitä, että te lähdette reissuun?

Siksi, koska auto ilmeistyi pihaan juuri minun syntymäpäivilläni. Ja en kehtaa valehdella, kun he kysyivät että onko tuo auto synttärilahja. Ja he aina kysyvät matkoistaki että "taasko se sun ukkos ostaa sulle jonkun matkan", en kehtaa valehdella.

No onko se auto yksin sinun nimissäsi?

Kai se on päivänselvää, että miehen rahoilla ne on ostettu, jos kerran itse olet kotiäiti. Kaverisi ovat kateellisia, kukapa ei olisi. Et taida päästä tilanteesta eroon, ellet ota ja mene töihin. Muuten on vain kestettävä kaveriesi kommentit.

Älä välitä paskanjauhajista, kateellisia ne vaan ovat. Pääasia, että teillä saa lapset olla kotihoidossa ja olette onnellisia parisuhteessanne oli lahjoja tai ei. Mies taitaa arvostaa sinun panostasi lasten hoidossa jne...

Miksi kertoessa tarvitsisi painottaa hankintojen olleen lahjoja tai suunnattu sinulle? Perheen yhteisiä hankintojahan ne ovat, ei sen kummempia.
Kateellisia nyt on aina, meni miten hyvin tai kurjasti hyvänsä.

Katso vaan suoraan silmiin ja totea että "musta on tosi ihanaa, kun on niin rakastava ja hemmotteleva mies".

Äläkä herran tähden sen tähden töihin mene, ettei kaverit puhu paskaa. Se johtuu vaan kateudesta, eikä ainakaan vähene siitä jos menet töihin ja viet lapset hoitoon.

Teidän pitää muuttaa kalliimmalle alueelle ja sinun pitää hankkia rikkaampia ystäviä. Siksi omankaltaisten ihmisten kanssa juuri seurustellaan, että ei tule tällaisia tilanteita ja että on yhteisiä puheenaiheita.

Minulla on ihan vastaavanlainen kaveri. Jolle ukko ostaa mitä kalliimpaa tavaraa ja matkaa. Mä en ole pätkääkään kateellinen. Lähinnä ärsyyntyny näiden ihmisten ylimielisyyteen ja asenteeseen -meilläpä on,teilläpä ei.
Onnellisuus siinä perheessä on silti hiton kaukana. Voin sanoa että meidän perhe voi paljon paremmin kuin he.

Ovatko nuo oikeasti sinun ystäviäsi vai jotain tuttavia? Luulisi oikean ystävän ymmärtävän mikä satttuu ja tuntuu pahalta. Toisaalta kateus on tosi tuhoava voima ja Suomessa tämän tyyppistä asetelmaa pidetään paheksuttavana (mies elättää kotona olevaa vaimoaan). Jossain muussa maassa tämä on ihan normaalia.
Kalliilla asuinalueilla ja hienostopiireissä tällainen toimii paremmin, mitä jos hankkisit hiukan parempia kavereita?

Älä puhu muille. Jos kysyvät ei sun tarvi vastata. Minä olen tehnyt eroa tuollaisiin ihmisiin, en tarvitse niitä elämääni. Mieluusti nautin kalliista lahjoista, ei ole minun vikani ettei toisilla ole varaa. Käyttäkööt toiset feikkejä, minulla on aidot mutta en minä niille mene huutelemaan että sulla on feikki.

Yhteistyössä