Hävettää olla näin pinnallinen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolo

Vieras
Siis lasten vaatetuksesta kyse, miksei myös vanhempien. Ite tykkään että lapsilla on siistit ja kauniit vaatteet ja pojalla ns.poikien vaatteita ja tytöllä ihania tyttöjen vaatteita. Hyvin harvoin ostan uutena koska kirppikseltä ja huuto.netistä saa halvalla tai ainakin edullisemmin vaatteita ja nättejä sekä hyväkuntoisia semmoisia. Hävettää olla näin pinnallinen mut en vaan voi mitään että "katson vähän pitkään" lapsia joilla tosi rumat vaatteet,ei kuluneet vaan rumat ja ikivanhat ja tytöllä ei ole nättejä "tyttöjen" vaatteita vaan kauheita vaatteita joita en ite ikinä kehtais varmaan edes kotona pukea lapselle saati laittaa esim- kerhoon päälle. Oikeesti en kato sillee pitkään et kukaan huomais en vaan nyt oikein osaa selittää paremmin. Mut sitte on viimisen päälle kalliit huonekalut ja muutamat taulutelkkarit ym. Ja sitte niistä "rytkyistä" viel kehataan pyytää hurjia summia kaverilta ja sano nyt siinä sitte en sori en kyl halua ainuttakaan noista vaatteista mun lapsille vaan on jotain pakko ostaa =(. Oon kauhee!! Ja itekin pukeudun siististi vaikka en kalliita vaatteita ostakaan enkä kulje muodin mukana et aina pitää olla viimisintä trendiä mut en kyllä käytä mitään ikivanhoja hirveitä farkkuja yms. Nyt antaa tulla kakkaa niskaan, olen valmis!

no älä suotta häpeä. ole vaan pinnallinen, kunhan et tuo sitä julki siten, että jotenkin väheksyisit ja mollaisit muita. saathan sinä päässäsi miettiä ihan mitä vaan kunhan ymmärrät pitää asiattomuudet sisälläsi ja päästää ulos vain sen, mistä kukaan ei pahoita mieltään. ei kauniissa vaatteissa mitään häpeämistä ole.

Ei tossa ole mitään niskaan antamista. Fiksuhan sinä olet; ostat siistejä vaatteita lapsillesi käytettynä. Siisteissä vaatteissa minunkin poika kulkee; ei tulis mieleenkään laittaa risasta, kulahtanutta tai likasta vaatetta päälle. Uutena ei munkaan niitä tartte saada, eikä kaikki tarvitse olla merkkivaatteita.

Joo en kyllä kellekään sanoisi suoraan että onpa sun lapsella rumat vaatteet mun mielestä, en ikinä. Välillä tuntuu itestä siltä kun ollaan kerhossa ja meiän lapsilla nätit vaatteet päällä että mitäköhän muut ajattelee et ollaanko jotenkin parempia kun muut. Mut on siellä kyl muitakin jotka tykkää pukea lapsia.

Fiksua on ostaa vaatteet käytettynä. Ja musta siisti pukeutuminen on ihan perusasia - ei pysty käsittämään, mikä vaatteiden pesemisessä ja huoltamisessa on niin vaikeaa, että sitä ei osata tehdä.

Mutta tuota kliseistä jakoa tyttöjen ja poikien vaatteisiin tai väreihin mä en oikein käsitä, voi jopa sanoa, etten edes hyväksy sitä. Itse yritän ostaa pojalleni mahdollisimman sukupuolineutraaleja vaatteita (vältän sinistä mahdollisuuksien mukaan jo senkin takia, etten pidä ko. väristä; myöskään kaikenmaailman örkit eivät oikein nappaa 2,5-vuotiaalla vielä) - lapsi on ensisijaisesti ihminen, ei sukupuolensa edustaja (meillä tosin niin poikamainen, että erehtymisen vaaraa ei ole. Tämän takia en halua ylenpalttisesti vaatteillakaan korostaa lapsen sukupuolta, persoona on tärkeämpi. Sitä paitsi etenkin lasten vaatteissa tärkeintä on mukavuus ja sopivuus tilanteeseen - sen takia en usko, että käyttäisin tytölläkään jatkuvasti esim. hameita, koska paita ja housut -yhdistelmä on käytännöllinen.

Onhan se hyvä että kirpparilta ostaa vaatteensa. Ei kai sun silti tarvitsisi tuntea huonoa omaatuntoa kavereiden lasten vaatteista. Osaatko sanoa mistä tämä johtuu? Jotenkin tuntuu, että sua itseä on lapsena ehkä kiusattu huonojen vaatteiden takia vai mitä?

Jos haluat niitä ostaa sanot suoraan ei kiitos. Ei tarvii selitellä miksei. Ja yhtä hyvin kuin susta tuntuu ärsyttävältä että lapsilla on kuluneen näköiset vaatteet joku voi sääliä sun lasten vaatteita. Riittää jos joku tietää, että lähes KAIKKI sun lapsen vaatteet on kirpparilta. voi raukkaa. Ja koulussa viimeistään luokkakavereissa on sellasia, jotka käyttyy vain kalliita vaatemerkkejä, sellasten äitien mielstä h&m ja reimateckin voi olla karmeita, vaikka olisivat miten uusia. Että iisisti vaan!

No joo, kyllä mä sisustukseen panostan huomattavasti enemmän, kun lasten kotipihavaatteisiin.

Kas kun se sisustus ei ryve sienimetsässä, vattupuskissa, hevosen paskassa, kanalassa, kuralätäköissä ja ojissa.
Lapset rypee, ja annan rypeä, sehän on puoli hauskuutta.

Kerhoon ja ihmisten ilmoille sentään yritän katsoa siistiä päälle itselle ja tytöille.

Mutta mä en näe mitään syytä kotona tai kotipihaan laittaa noille vaaleanpunaisia satasen haalareita, kun 90-luvun tummansiniset umbron verkkarit ajaa asiansa, ja 1,5 eurolla kirpparilta ostettu mintunvihreä kasarihaalari ei itketä niin paljon sitten, kun ne tahrat ei lähdekään pesussa.

Mä oon melkein kuin sä tossa suhteessa. Saan ittelle tosi paljon iloa, kun puen lapset nätisti, enkä ymmärrä, miksei joku niin tee. Toisia ei vaan lasten vaatetus näy kiinnostavan, enkä mäkään koskaan ääneen mitään sanoisi. Niin, ja käytettynä todella löytää ihan mielettömän hyviä vaatteita.

mun poikaa luullaan usein tytöksi(profiilis kuva) vaikka kerranki olin pukenu pojan maastopukuun |O ja meillä siis käytetää pojilla ihan punasii,keltasii ym vaatteita..ja tosiaan ostan myös käytettynä u 4 poikaa tos on..mut siis tykkään pukee nätteihin vaatteisiin sekä itteni että muksuni

Poikien äiti: Oisko se et luullaan tytöks niin hiuksista johtuvaa? En siis oikeesti sano pahalla(mun mielestä sun poika on ihan pojan näköinen) mut moni kattoo vaan pikaiseen vaatteita ja /tai hiustyyliä..

Meidän tyttöä on luultu pienenä pojaks kun oli joku neutraalin värinen tutti ja aika usein jotain keltaista vaatetta päällä..
Ja meidän isoimman luokkakaveri, poika, on pitkähiuksinen(ala-asteella) ja kyllä muutama aikuinen on sitä tytöksi luullut..

Meilläkin pojalla on kaikkea muuta kun tummia värejä ja sinistä. Jopa pari vaaleanpunaista paitaa löytyy koska pojalla oli "vaaleanpunainen kausi" tossa vähän aikaa sitte ja tykkää edelleen siitä väristä, tosin niissä paidoissa ei ole perhosia ja kukkia. Keltainen, vaaleanvihreä,punainen sitä on meiän pojalla paljon. Poika ei tykkää örkkipaidoista eikä äiti joten niitä ei ole. Tytöllä kieltämättä on paljon vaaleanpunaista, vasta 1v niin ei itse vaikuta valintaan vaan äiti päättää =). Hameita harvoin tytölle puen, ainoastaan juhliin ja kesällä, housut ja paita on tosiaan käytännölliset. Meillä on niin merkkivaatetta kun ei merkkivaatetta riippuen miltä vaate näyttää-ja suurin osa merkkivaatteista ostettu käytettynä. Kotivaatteet on kyllä erikseen ja hienommat laitetaan kun lähdetään johonkin. Ulkoiluvaatteina kyllä hyvät kosteussuojavaatteet,lähinnä Remua ja Jonathania ja ne ostan uusina. Itellä on ollut pienenä kauniit vaatteet ja neljällä sisaruksella myös. Äiti tossa joskus sanoikin kun joku sukulainen aina sanoi äitille kuinka nättejä vaatteita meillä oli päällä. Kirpparilta silloin ei saanu kun rytkyjä enkä tiedä oliko silloin edes juurikaan kirppiksiä varsinkaan täällä pienellä paikkakunnalla mut sukulaisten lasten vanhoja vaatteita meillä oli. Koulussa oli aina siistit vaatteet vaikkei niin hirveesti sitä vaatetta ollutkaan. Ja niistä huonekaluista että on meilläkin 40 tuumanen taulutelkkari ja hyviä huonekaluja mut erisarjaa suunnilleen kaikki. Niistä huonekaluista näki et maksaa ja paljon, eikä siinä mitään pahaa ole, itestäkin ois kiva ostaa kallita huonekaluja koska yleensä ne kalliit on hienompia ja kestävämpiä mut tällähetkellä ei ole varaa ja ihan kiva koti meillä on. Ja sekin on jännä et lapsille on paljon kivempi ostaa kun itelle vaatteita.

Yhteistyössä