Hävytöntä laskutusta videovuokraamo Makuunista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympääntynyt

Vieras
Miten voi vanhan videon, jonka vuokraus maksaa 2,5 euroa, yhden päivän myöhästyminen maksaa 15 euroa? Ja vieläpä niin, ettei kotiin tule mitään laskua vaan lähettävät suoraan perintätoimistoon!

En ole saanut mitään erittelyä mistä maksan, enkä laskua jonka voisin maksaa. Ja nyt maksan perintätoimiston kuluineen elokuvan vuokrasta yhteensä 32,5 euroa!!

Arvatkaas vuokraanko koko puljusta enää ainuttakaan leffaa, vaikka kuinka monopolois koko leffavuokrausta. Ennemmin ostan elokuvani kaupasta, tai huutonetistä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä idea:
kannattaa varmasti osaakin omaksi jos ei ajallaan palauta!

On se nyt aika erikoista, että tollasia rahoja aletaan perimään, oletko mielestäsi nokkela vai kyseisessä vuokraamossa töissä? Jos tuo alkaa olla heidän tapansa saada katetta, niin siitä pitäisi ilmoittaa näkyvästi ennen vuokraamista.

Soitin perintätoimistoonkin, keskeyttivät laskutuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tympääntynyt:
Miten voi vanhan videon, jonka vuokraus maksaa 2,5 euroa, yhden päivän myöhästyminen maksaa 15 euroa? Ja vieläpä niin, ettei kotiin tule mitään laskua vaan lähettävät suoraan perintätoimistoon!

En ole saanut mitään erittelyä mistä maksan, enkä laskua jonka voisin maksaa. Ja nyt maksan perintätoimiston kuluineen elokuvan vuokrasta yhteensä 32,5 euroa!!

Arvatkaas vuokraanko koko puljusta enää ainuttakaan leffaa, vaikka kuinka monopolois koko leffavuokrausta. Ennemmin ostan elokuvani kaupasta, tai huutonetistä.

kieltämättä TODELLA HURJAA touhua... ymmärrän että harmittaa

Miksi et maksanut sakkoja heti kun palautit myöhässä? Minä olen aina maksanut sakot heti pois jos tiedän dvd:n olevan myöhässä,jotkin ei edes sakota tunnin myöhästymisestä kun taas toiset jo nipottaa 5min.
Kannattaa aina itse antaa myöhässä viety filmi suoraan myyjälle ja pyytää saada sakot heti jotta voi ne maksaa pois alta:) Tällä sakkojärjestelmällä mikä voi olla joistakin kohtuuton he vain elävät,jokuhan olisi jo voinut vuokrata kyseisen leffan ja nyt ei saanut sitä kun se oli sinulla;)

Minusta heillä se lukee jossakin selkeästi että on tämä sakkojärjestelmä jos ei ajoissa tuoda leffaa takaisin.
Miksi niissä muuten olisi se klo aika jolloin pitää palauttaa:)
Ihmettelen että et ollut tietoinen heidän säännöistään,säännöt kannattaa aina lukea ja tosiaan jos vastaisuudessa viet myöhässä niin pyydä heti se sakkomaksu jotta on hoidettuna mokomat yllätykset:)

Onhan kirjastossakin sakkojärjestelmä jopa kirjoissakin,jos myöhässä palauttaa;)

Niillä on ihmeelliset noi myöhästymissakot olleet muutenkin, en käytä. Jos vuokraa elokuvan eikä ole varma kerkeekö seuraavana päivänä viedä, niin kannattaa jo ostaa koko leffa. Sitä voi sit kattella useammankin kerran ja vaikka myydä myöhemmin käytettynä.

Taitaapa tässäkin tapauksessa jutun taustat ja totuus olla toisenlainen kuin kerrottu.
Näin menetellään muuallakin, jos palautetaan myöhässä johonkin luukkuun, annetut osoitetiedot eivät pidä paikkaansa ja perintätoimisto selvittää osoitteet ja perii viivästyssakot. Kohtuullista.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Oma mokasihan se on. Nuo jutut on kerrottu aika selkeesti...
ja mitä palautukseen tulee, kävitkö vaan heittämässä leffan luukusta sisään ajatellen että ehkä selviäisit sakoitta? :D

No ei se silti saa mennä suoraan perintään.

Olishan tuosta voinut toki tulla lasku kotiin, mutta lienee sekin kallista pidemmän päälle. Helpoimmalla ap olis päässyt heti kun olisi myöntänyt filmiä palauttaessa sen olevan myöhässä. Mutta jos luikerrellen vaan palauttaa olettaen ettei seuraamuksia tule, on ihan oikein että niistä rangaistaan. Ite oon joutunut maksamaan sen vuokrahinnan (eli ylim. vuorokaudelta) tai sit ovat päästäneet pälkähästä kun rehellisesti sanoo että kämmi kävi. Muutaman kerran siis itseltä unohtunut, ei mikään tapa sentäs vaan ihan puhtaita vahinkoja ;)

Sä oot hyväksynyt heidän säännöt kun olet elokuvan vuokrannut, jokaiselta vuokraajaltahan otetaan henkilötiedot. Ja kun vuokraat niin sitoudut sääntöihin. Olisit lukenut ne tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllö jatkaa..:
Onhan kirjastossakin sakkojärjestelmä jopa kirjoissakin,jos myöhässä palauttaa;)

Kirjastosta ei lähetellä laskua suoraan perintätoimistolle, vaan joko pitävät sen siellä tai lähettävät reilun laskun. Kas tässä ero! Jos olisivat lähettäneet 2,5 euron laskun kotiin, en olisi valittanut yhtään, vaan maksanut kiltisti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten siis toimit kun palautit elokuvan? Jätit vaan nopeesti tiskille vaikka tiesit sen olevan myöhässä?

En edes palauttanut itse, vaan ystäväni vei kun en itse päässyt.

Heidän nettisivuillakin lukee, että jos elokuva on myöhässä niin kerro myyjälle, asia todnäk voidaan sopia. Mut ehkä just lusmujen takia laittavat suoraan perintään jos myöhästyy...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten siis toimit kun palautit elokuvan? Jätit vaan nopeesti tiskille vaikka tiesit sen olevan myöhässä?

En edes palauttanut itse, vaan ystäväni vei kun en itse päässyt.

No annoitko ystävälle rahan jolla maksaa viivästys? ei kai kukaan kaveri omasta pussistaan sellaista olis maksanut...

Yhteistyössä