Hehe, oletteko huomanneet että nykyään lapsille annetaan eläinten nimiä ja eläimille ihmisten nimiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä tiedän koirat joilla on nimet Tyyne, Senni, Armi, Sulo, Reino. Kissat joilla on nimet Petteri, Hilja, Sofia.

Sitten taas lapsille annetaan nimiä Mico, Jico, Nico, Jiri, Bella :D

OLEN!!! JA se ärsyttää. Mieheni kanssa seurustelun alkuaikoin amietimme, että jos saisimme lapsia, pojasta tulisi Veikko ja tytöstä Greta. Eiköhän saatu hyvin pian naapuriin koira nimeltä veikko. Odotusaikana muutimme uuteen kotiin ja eiköhän uudella naapurilla ollut koira nimeltä Greta. Yksi kaveri antoi koiralleen nimen Sohvi ja toinen kissalle nimen Vilja. No siinä meni taas kaksi kivaa tytön nimeä. Toinen näistä kavereista antoi tytölleen nimen Nelli (meillä oli joskus sen niminen kissa).

No yksi kaverini aikoo nimetä poikansa (jos joskus sellaisen saa) lapsuuden aikaisen lemmikkinsä mukaan...

[QUOTE="vieras";25926330]OLEN!!! JA se ärsyttää. Mieheni kanssa seurustelun alkuaikoin amietimme, että jos saisimme lapsia, pojasta tulisi Veikko ja tytöstä Greta. Eiköhän saatu hyvin pian naapuriin koira nimeltä veikko. Odotusaikana muutimme uuteen kotiin ja eiköhän uudella naapurilla ollut koira nimeltä Greta. Yksi kaveri antoi koiralleen nimen Sohvi ja toinen kissalle nimen Vilja. No siinä meni taas kaksi kivaa tytön nimeä. Toinen näistä kavereista antoi tytölleen nimen Nelli (meillä oli joskus sen niminen kissa).

No yksi kaverini aikoo nimetä poikansa (jos joskus sellaisen saa) lapsuuden aikaisen lemmikkinsä mukaan...[/QUOTE]

Mä nimesin tyttäreni Gretaks :D

Mut juu,on tullut huomattua tosiaan.

Kylläpä näin on ollut aikojen alusta asti. Yleensä vielä niin päin, että joku nimi tulee suosituksi lemmikille ja siitä hetken päästä sit vauvoille. Ja sit kun kierros menee eteenpäin niin taas ne nimet kiertää ympyrää ja ihmisten nimet menee taas lemmikeille.

Itsellä esim. on kissa, jonka nimi on Kyllikki. Ei haittaa yhtään vaikka mieheni yli viiskymppinen serkku on myöskin Kyllikki.

Naapurilla oli kaksi bokseria. Miehen serkkupojat, Heikki ja Pekka, olivat meillä kylässä. Jossain välissä halusivat mennä pihalle keinumaan.Kun tulivat sisälle, kertoivat silitelleensä ala-aulassa kahta ihanaa koiraa. En viitsinyt kertoa, että niiden boksereiden nimet oli Heikki ja Pekka.

No ei olisi voinut tehdä lapsia ollenkaan, jos häiritsisi moinen, sillä tunnen satoja koiria ja kaikki kivat ihmisnimet on siellä edustettuina. Jo meillä on kotona ollut kymmeniä koiria mun elämän aikana, siihen mahtuu nimi jos toinenkin :)

juu. annan lemmikeilleni vain sellaisia ihmiseten nimiä, joita en missään nimessä voisi antaa lapselleni. se on jotenki passelimpaa niin päin kuin, että antais lapselle jonku selkeästi koirannimen mm. Ronja tai Topi.. mm. joku Jenna tai vastaava tosi tylsä ihmisennimi ois lemmikille hyvä :D paitsi siis toosi tylsä! eli en antais koirallenikaan moista. sitten taas just joku kyllikki tahi yrjö ois kiva lemmikille koska ne on jotenki härskejä ihmisnimiä.

musta mico ei ole koiran nimi :o mutta tiedän mitä tässä haetaan ! eniten ärsyttää ku tiedän 3 (KOLME !!!) TOFFE nimistä poikaa !! ja on siis ihan etunimiä, ei toisia tai kolmansia vaan eka ! hitto miten naurettava koiran nimi : DD

Miten määritellään se, mikä on ihmisen ja eläimen nimi? Minusta eläimille voi vallan hyvin antaa ihmisennimen.
Tässä ketjussa luetetellut ihmisten nimet, jotka on luokiteltu eläinten nimiksi, ovat kyllä minusta selkeästi siltikin ihmisten nimiä. Mutta jos lapselle annettaisiin nimeksi vaikkapa Musti, Mansikki tai Mustikki
mieltäisin ne eläinten nimiksi.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="vieras";25927700]Mun koirat on toffe ja pipa, kissat viiru ja pesonen
TOIVOTTAVASTI kukaan ei anna noita nimiä lapsilleen (paitti viimisen sukunimeksi ;)[/QUOTE]

Pakko kysyä mistäpäin oot ja minkänäköinen koira tuo Pipa on?

Tosin yksi nimi minusta kuulostaa lehmän nimeltä, vaikka ihmisen nimi onkin.
( pahoittelut heille, joilla on nimi nimenään, jos pitävät määritelmääni loukkaavana) mutta nimestä Mielikki
assosioituu varmaan vanhat perinteiset lehmän nimet Mansikki ja Mustikki. Mielikki kuulostaa mielenvikaiselta lehmältä minun korvissani.

Topi on koirani nimi. Tääl mis asun on mun koiran lisäks 6 Topi-koiraa..

Kaverini Hamsteri on Roomeo, minusta se on hyvä nimi eläimillä.

Minusta eläinten nimiä:
Jerry, Enni, Kata, Topi, Uuno, Henni, Orvokki yms

Jerry=Koira
Enni=Jyrsiä
Kata=Kissa/Koira
Topi=Koira
Uuno=mikä vaan
Henni=Hevonen
Orvokki=lehmä

Eläimet jotka tunnen

Hannu, Kani Hellu, Kissa
Roomeo, Hamsteri Elias, Kissa