Hei äkkiä apuja, ollaan lähdössä ulkomaille vauvan kans ja siitä kysyttävää?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhea hässäkkä aina ennen lähtöä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhea hässäkkä aina ennen lähtöä

Vieras
Ylihuomenna ollaan sitten kreikassa:) nyt vaan on paniikki, olenko muistanut kaiken pakata...

Mitä vauvalle voi antaa nousun ja laskun aikaan ettei korviin satu? Olen kuullut joistain tipoista? Mitä ne ovat...:)
Kumpi olisi parempi ottaa mukaan, jauhemainen maito vai sitten sitä oikeata purkeissa olevaa maitoa?
Pitääkö minun ottaa vaippoja koko loman ajaksi, vai saako sieltä? Ruokaa ainakin pitää ottaa, sieltä en niitä uskalla ostaa...
ja vielä, saako sielä ravintoloissa syöttää vauvalle omia ruokia vai pahastuuko ne ravintolassa? No, vaikeaksi menis jos ei sielä sais syöttää...

ja mitäs muuta...
Muistuttakaa minua nyt jostain, varmaan oon unohtanut jotain?!

meidän reilu 1v:lla meni lennot hienosti, ei ollut kipuja korvissa!
vaipat on hyvä olla itselläsi, paikanpäällä saat kyllä vaippoja (onhan sielläkin vauvoja) :)
ruokaa vein purkissa mukana, mutta kun tyttö söi jo ns. normiruokaakin, niin hyvin meni :)

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
meidän reilu 1v:lla meni lennot hienosti, ei ollut kipuja korvissa!
vaipat on hyvä olla itselläsi, paikanpäällä saat kyllä vaippoja (onhan sielläkin vauvoja) :)
ruokaa vein purkissa mukana, mutta kun tyttö söi jo ns. normiruokaakin, niin hyvin meni :)

ja lääkkeitä ne tarpeelliset, eli särkylääkettä.

- annoin nousussa ja laskussa tissiä
- vaippoja saa isoista kaupoista, mutta ne on kalliimpia
- ravintolat on ihan kädettömiä pilttipurkkien lämmittämisessä, mutta ei kai ne siitä pahastu...
- ravintoloiden syöttötuolit voi olla ihan rikki: tarkista ennen kuin laitat lapsen!
- me oltiin saarilla (Rodos, Santorini, Kreeta)
- ota sitä maitoa, mitä vauva syö...
- ottakaa vahvat rattaat: ainakin saarilla jalkakäytävät on paloina ja heikot kärryt hajoaa
- uv-vaatteet vauvalle ja hyvä lakki
- varovasti ensimmäisinä päivinä: meidän vauvaraukka sai kuumeen ja oli ihan naatti; kyllä se siitä sitten tokeni

Nää oli aivan huippujutut

http://www.earplanes.fi/

Itsekin käytän näitä aina lentokoneessa.

Mihin päin Kreikkaa olette menossa? Siitä riippuu lastentarvikkeiden tarjonta.

Vaippoja saa sieltäkin, mutta varsinkin turistipaikoissa vaippojen hinnat ovat pilvissä. Itse olen ottanut mukaan, jos matkalaukkuun on mahtunut (onhan sitten tilaa tuliaisille, kun vaipat on käytetty). Purkkiruoka on ihan syötävää sielläkin, niitäkin kyllä olen ottanut mukaan. Ravintolaan en ole ottanut mukaan vauvanruokia, olen syöttänyt vauvan hotellissa ennen ravintolaa. Meillä lapset ovat olleet kuitenkin niin isoja, että olen antanut ravintolassa leipää yms. syötävää itseltäni. Jos teillä on ihan pieni (tyyliin 6kk) niin en usko, että ravintola pahastuu vauvan omista ruuista. Maidosta en osaa valitettavasti sanoa mitään, koska korviketta emme ole käyttäneet.

Lentokoneeseen tekemistä, jokin pieni uusi lelu tms. Lapset eivät ole meillä koskaan valittaneet korviaan. Kun kuopus oli ihan pieni, niin imetin laskussa ja nousussa. Earplanesit ainakin minulle olivat aivan turha juttu, itselläni menee korvat todella pahasti jumiin eikä mikään auta.

Lääkkeitä mukaan sekä itselle että lapselle (kuumelääkket, mahalääkkeet yms)

Kysy vaan, jos tulee jotain mieleen =) Ja ennen kaikkea hauskaa matkaa!

Haniasta länteenpäin mennessä ennen Agia Marinaa on ihan mahtava lastentarvikeliike Jumbo (lausutaan zambo). Siellä on leluja, vaatteita ja kaikkea mahdollista vauva/lastentarviketta. Ihan huippupaikka. Tuolta ollaan haettu aina lomalelut ja tuliaiset. Näiltä taitaa löytyä nettisivutkin. Tämä on sitten todella iso liike! Taksilla ollaan menty sinne tai sitten vuokra-autolla.

Hanian alueella ainakin lapset ovat erittäin tervetulleita. Meidänkin pieni kiersi sylistä syliin, kun oli pieni vaalea pörröpää. Ja ravintoloissa lämmittivät vesihauteessa ruokapurkit ja tuttipullot.

Alkuperäinen kirjoittaja lomailija:

Minkä hintaiset noi suunnillen on? Mun täytyy saada noi!

Muuta jo kommentoitut ni maidosta sanoisin, et kannattaa varmaan ottaa valmista maitoa. Paikallisesta vedestä kun ei tiedä noin pienellä, vaikka toisaalta kai se jauhetta varten aina keitetään? Sekin epäkätevää.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Muuta jo kommentoitut ni maidosta sanoisin, et kannattaa varmaan ottaa valmista maitoa. Paikallisesta vedestä kun ei tiedä noin pienellä, vaikka toisaalta kai se jauhetta varten aina keitetään? Sekin epäkätevää.

Noin 10e oli noi tulpat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Noin 10e oli noi tulpat.

Kiitos :) Olen jo lääkkeitäkin kokeillut, mutta jos nuo auttais.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Noin 10e oli noi tulpat.

Kiitos :) Olen jo lääkkeitäkin kokeillut, mutta jos nuo auttais.

Noissa on vaan noudatettava käyttöohjetta kirjaimellisesti, muuten eivät toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja kauhea hässäkkä aina ennen lähtöä:
Ylihuomenna ollaan sitten kreikassa:) nyt vaan on paniikki, olenko muistanut kaiken pakata...

Mitä vauvalle voi antaa nousun ja laskun aikaan ettei korviin satu? Olen kuullut joistain tipoista? Mitä ne ovat...:)
Kumpi olisi parempi ottaa mukaan, jauhemainen maito vai sitten sitä oikeata purkeissa olevaa maitoa?
Pitääkö minun ottaa vaippoja koko loman ajaksi, vai saako sieltä? Ruokaa ainakin pitää ottaa, sieltä en niitä uskalla ostaa...
ja vielä, saako sielä ravintoloissa syöttää vauvalle omia ruokia vai pahastuuko ne ravintolassa? No, vaikeaksi menis jos ei sielä sais syöttää...

ja mitäs muuta...
Muistuttakaa minua nyt jostain, varmaan oon unohtanut jotain?!

jauhemaidon kanssa ei tarvitse ainakaan miettiä säilyvyyttä, ja sen menee pienempään tilaan ja voi ottaa vähän liikaakin mukaan ettei lopu kesken. kuumaa vettä saa kaikkialta ;)
vaippoja on sielläkin, tosin todella herkkäihoinen ei välttämättä siedä jos niissä on jotain erilaista, ja lomakohteen kaupoissa ne vaipat on kalliita! toisaalta jos otat omat mukaan, laukkuu jää tilaa tuliaisille kun vaipat on käytetty :D
ruuat voi olla vähän erilaisia, jos lapsi syö puuroa niin puurojauheita kannattaa ottaa mukaan. sieltäkin varmasti saa tuoreita hedelmiä ja jotain HIPP soseita mitä suomessakin myydään.

keittosuolatippoja, jotain osmosaalia tms ja kuumelääkettä varuiksi mukaan, ja nousun ja laskun ajaksi tutti suuhun.
muistat aurinkovarjon ja pitkähihaisia vaatteita, ja aurinkorasvaa apteekista lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja xc:
Jättäkää ny helevetissä se kakara kotiin älkääkä viekö sitä lentokoneeseen rääkymään. Ajatelkaa ihan pikkuisen muitakin matkustajia.

hahhaa:) se pysyköön kotona joka ei kestä lasten ääniä! näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Imodium Plus on paras reissukaveri, mutta vain aikuisille. Lapsillehan noita ei saa antaa. Jääpaloja kun välttää niin selviää ilman turistiripulia.

Imodiumia meilläkin aina mukana, minulla ja pojalla enemmän menekkiä kuitenkin Levolacilla eli sitä on aina pieni puteli mukana.

Osan vaipoista voi pakata rattaiden kanssa ruumaan.

Yhteistyössä