hei eronneet tapaamis asiaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äiti

Vieras
mies lähti 2kuukautta sitten kotoa lapsi nyt 5kk hän ilmoitti minulle muuttavansa uuden naisen luokse ensi viikolla,onko minun pakko antaa lapseni sinne heudän lelukseen??pitääkö tämän ikäisen elämään sotkea heti uusi ihminen kn toinen on jo nyt hämmentynyt??
mihin minun on pakko suostua?

ja joo kyllä olen katkera ja masentunut,kuka ei olisin kun yht äkkiä se rakastamisi ihminen jättää sinut pienen lapsen kanssa ja olettaa että voi leikkiä isää kun huvittaa..

ei ole vielä tapaamis oikeus sopimusta,aika varattu vasta ensi kuun loppuun..

jos lapsi vasta 5kk ei tarvitse antaa yökylään, eli voit tietääkseni sopia, että isä näkee lastaan esim. 3 tuntia viikossa..ja vaikka sun luona kun on niin pienikin vielä.
..

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
mitä vittua? miks miehellä ei saa olla uutta elämää? Meinaatko koko elämäs vahtaa, että tää uusi nainen ei saa edes päivää sanoo miehensä lapselle? Hullu

kyseessä on kuitenkin ihan pieni lapsi, jonka elämään isä ei enää kuulu päivittäin. silloin on ihan hyvä että tää uus naikkonen jää alkuun pois lapsen elämästä.

Hmm, mikäli muistan oikein niin noin pientä lasta isä tulee tapaamaan esim teille, koska rintaruokinta asettaa jo omat esteensä.
Mutta jatkossa sitten kun ei ole esteitä niin yökyläilyt ovat varmastikin mahdollisia.

Alkuperäinen kirjoittaja bells:
mitä vittua? miks miehellä ei saa olla uutta elämää? Meinaatko koko elämäs vahtaa, että tää uusi nainen ei saa edes päivää sanoo miehensä lapselle? Hullu

kyseessä on kuitenkin ihan pieni lapsi, jonka elämään isä ei enää kuulu päivittäin. silloin on ihan hyvä että tää uus naikkonen jää alkuun pois lapsen elämästä.

Kakspiippunen juttu, mut mää oon kyl toista mieltä tossa asiassa. Ei sitä noin vaan rajoiteta noita hommia mielivaltasesti ja päätetä mitä isä tekee lapsensa kanssa ja missä on.

Ymmärrän pahan olosi, mutta teet vahinkoa teille kaikille jos alat tuolle linjalle... tarkoitan että kaiketi ex-.miehesi on tosissaan uuden naisensa kanssa kun kerran yhteen muuttavat ja tällöin lapsenne tulee tottumaan häneenkin ennemmin tai myöhemmin.

Toki voit aluksi pyytää tapaamaan lasta sinun luonasi ja teette sitten sen kirjallisen sopimuksen tapaamisista, mutta älä ala riitelemään asiasta exäsi kanssa niin se on kaikille helpompaa.

Itse vein toissa vkoloppuna lapseni exän nykyiselle naiselle hoitoon siksi aikaa että ex pääsi töistä kun mulla oli akuutti meno. Tuntui oudolta jättää lapset "äitipuolensa" hoteisiin, mutta tiedän lasten pitävän hänestä ja hänen lapsistaan niin se helpotti tilannetta kovasti. Mainittakoon, että olemme exän kanssa asuneet vasta 6kk erillämme ja toki meilläkin välillä kitkaa on erinäisistä asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja bells:

Kakspiippunen juttu, mut mää oon kyl toista mieltä tossa asiassa. Ei sitä noin vaan rajoiteta noita hommia mielivaltasesti ja päätetä mitä isä tekee lapsensa kanssa ja missä on.

no se on sun mielipide, mut noin pieni ihminen menee helposti sekaisin kun kaikki on muutenkin ihan uutta. pikkuhiljaa kannattaa mun mielestä totuttaa, ensin isän poissaoloon, sitten isän uuteen kotiin ja sitten isän uuteen naisystävään. tietysti ymmärrän myös sen toisenkin puolen jutusta, mutta minä ajattelisin ensin lasta, sitten isää.

Riippuu sossun tädistä, itse erosin miehestä joka oli väkivaltainen jne, hyvin vähän kotona, ei ollenkaan kiinnostunut lapsista jne. Pienin oli 12kk ja niin vaan jouduin antamaan 2 viikon välein 2 yöksi pois sen pienimmänkin isälleen vaikka oli ihan vieras ukko lapselle.
Itkien lähtivät isänsä luo ja sieltä tulivat :(
Edelleen vaikka ovat kohta kouluikäisiä on isän luona käyntien jälkeen yöllisiä kauhukohtauksia, yökastelua yms. Ei auta, lapset on annettava isälleen.
Lapsella ei juuri oikeuksia ole, valitettavasti.

Ja toki riippuu exästä miten hän suhtautuu siihen, että rupeat kovinkin hyökkäävästi ilmoittamaan miten asiat menevät...saattaa hylätä lapsensa kokonaan tai käydä taistoon toden teolla. Pääsisit paljon helpommalla jos perustelet ensi alkuun tapaamiset vaikka puistossa tai teillä kotona ja sitten lapsen ollessa isompi niin voitte aloittaa muutaman tunnin kyläilyt ja siitä sitten yökyläilyt jne.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ja toki riippuu exästä miten hän suhtautuu siihen, että rupeat kovinkin hyökkäävästi ilmoittamaan miten asiat menevät...saattaa hylätä lapsensa kokonaan tai käydä taistoon toden teolla. Pääsisit paljon helpommalla jos perustelet ensi alkuun tapaamiset vaikka puistossa tai teillä kotona ja sitten lapsen ollessa isompi niin voitte aloittaa muutaman tunnin kyläilyt ja siitä sitten yökyläilyt jne.

ollaan juteltu toki paljon ja olen sanonut että en voi määrätä mitähän tekee mutta minusta tuntuu pahalta että heti on pientäni joku toinen nainen hoitamassa ja tuntui myös pahalta kuulla kun olivat olleet vauvani kanssa liikenteessä ja törmänneet ystäviini ja sain siitä kuulla heiltä..sanoin että teet mitä teet mutta toivoisin että kunnioittaisit minunkin tunteitani vielä ja katsotaan rauhassa miten lapsemmekin tähän kaikkeen sopeutuu,tottakai ymmärrä että joskus tulee aika kun he esim viettävät vkon lopun yhdessä mutta tällä hetkellä vauva on todella pieni ja ero tuore ja haavat auki..

eli on siis täysin oma valinta mitenhän toimii..minä vain esitin toivomuksen enkä komentele!
ja ei ole kyse että hänen nainen ei saisi lasta tervehtiä ikinä ym niinkin ylempänä mainittiin he ovatkin jo tavanneet..mutta he kun puhuvat siitä että tämä nainen on äitipuoli ja osa lapseni perhettä niin mielestäni parin vkon seurustelun jälkeen tuo on jo hätiköityä!!

Jos sun exä on hyvä isä lapselleen ja olet aikaisemminkin antanut exän tavata lastaan, niin minusta tuo, että exällä on uusi avovaimo, ei muuta tilannetta miksikään. Joutuvathan lapset tyytymään siihenkin, että äiti ottaa uuden avopuolison.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jos sun exä on hyvä isä lapselleen ja olet aikaisemminkin antanut exän tavata lastaan, niin minusta tuo, että exällä on uusi avovaimo, ei muuta tilannetta miksikään. Joutuvathan lapset tyytymään siihenkin, että äiti ottaa uuden avopuolison.

eihä kyse ole siitä ettei saisi tavata,vaan kerroin hänelle että olisi mukava jos hän tapaisi lastaan ilman tämän naisen läsnäoloa,heillä ei mutenkaa ole paljoa yhteistä aikaa lapsen iän takia joten miksi ei voisi käyttää tätä aikaa täysin lapseen..
ja joo ehkä minäkin joskus holin jonkun mutta mixi kaikki pitää tapahtua tässä samassa rytinässä,kaikki aikanaan.

Jos et tunne naista, minusta ymmärrettävää että et suin päin lähetä pientä minne vain, milloin vain. Lapsen oikeus, lapsen näkökulma ja turvallisuuden tunne on etusijalla. Tutustumisen pitää tapahtua lapselle terveellisellä tavalla, se on kohtuullista kaikille osapuolille. Vähän kerrassaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eihä kyse ole siitä ettei saisi tavata,vaan kerroin hänelle että olisi mukava jos hän tapaisi lastaan ilman tämän naisen läsnäoloa,heillä ei mutenkaa ole paljoa yhteistä aikaa lapsen iän takia joten miksi ei voisi käyttää tätä aikaa täysin lapseen..
ja joo ehkä minäkin joskus holin jonkun mutta mixi kaikki pitää tapahtua tässä samassa rytinässä,kaikki aikanaan.
Sun exä elää elämäänsä omalla tavallaan ja omalla aikataulullaan. Jos tästä uudesta avovaimosta tulee pidempiaikainen lapsesi äitipuoli, niin hyvä vaan, että tutustuvat jo hyvissä ajoin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi ajattelet, että naisen läsnäolo haittaisi miehen ajanviettoa lapsensa kanssa?Parastahan olisi, jos lapsi viettäisi etävanhemmankin kanssa aikaa mahdollisimman "normaalisti" ja tavallista perhe-elämää viettäen. Lapselle se ainakin olisi parhaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut äiti:
mies lähti 2kuukautta sitten kotoa lapsi nyt 5kk hän ilmoitti minulle muuttavansa uuden naisen luokse ensi viikolla,onko minun pakko antaa lapseni sinne heudän lelukseen??pitääkö tämän ikäisen elämään sotkea heti uusi ihminen kn toinen on jo nyt hämmentynyt??
mihin minun on pakko suostua?

ja joo kyllä olen katkera ja masentunut,kuka ei olisin kun yht äkkiä se rakastamisi ihminen jättää sinut pienen lapsen kanssa ja olettaa että voi leikkiä isää kun huvittaa..

ei ole vielä tapaamis oikeus sopimusta,aika varattu vasta ensi kuun loppuun..

Tähän alkuperäiseen kysyisin vielä että mitä tarkoitat tuolla lelulla? Ja onko tässä ennemminkin äiti hämmentynyt kuin lapsi? Itsestä ainakin tuntuu, että ei ihan noin pieni osaa kovin hämmentynyt olla tapahtuneesta. Tai miten hän sitten mielestäsi oireilee?