hei haloo, eiks nyt oo pikkusen viel liian aikasta jouluvaloja laitella.. ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie2

Aktiivinen jäsen
30.08.2010
5 694
1
36
Vai oonko mä hidas hämäläinen vaan.
Katselin kun eilen oli ilmestynyt naapurin ikkunaan suloinen sininen valoletku loistamaan. :rolleyes:

ja kaupoissa huomasin jo viikolla, että joulukrääsäät esillelaittelivat.
joko monen palstalaisen kotona tontut ja tähtivalot hyppii ja tuikkii ? =)

[QUOTE="vieras";22153358]juu ja kuusi otetaan illalla sisään.[/QUOTE]

Tää on meijän naapuri! Niillä palaa jo keittiön ikkunassa sähkökynttelikkö ja kuusi on varmaan porstuassa venaamassa...hö! Jotkut on vaan niiiin jouluimmeisiä:)

Vielä on liian aikaista. kahden viikon päästä on oikea aika ja puoli vuotta saavat olla. Näin meillä toimitaan ja se on ainoa oikea tapa ;)

*mutta ei olla joulufaneja, valot itsessään on kivoja*

No on aikaista. Mua ärsyttää jos 2-3 kuukautta ennen joulua tulee joka puolelle sitä joulukrääsää ja ihmiset laittaa niitä perhanan jouluvaloja :D siis ymmärtäsin jos marraskuun loppupuolella ja joulukuun alussa tuon joulun suunnittelemisen...

joulukrääsä on liian aikaista laittaa jo nyt tai edes kuun lopusta, mutta mun mielestä jotkut valot on ihan ulkovaloja ei varsinaisesti "jouluvaloja" joten ne ymmärrän hyvin jo marraskuulta ja aijon pistää itsekkin.

Mä linjaisin, että kynttilöitä voi laittaa lyhtyyn jo nyt, kyntteliköt voi pistää ekana adventtina. Semmosia kauniita pihavaloja, voi laittaa "syysvaloiksi" marraskuussa, mutta ne valokaapelit vois tunkea persiisiin! Ne on lähes poikkeuksetta kamalia! Ja sit ne joulujouluvalot tosiaan vasta kans adventin koittaessa. Ja joulukuusi on meillä monesti tullut appiukon toimittamana ja ollut sitten sisällä jo n. viikkoa ennen joulua. Valot on laitettu heti, mutta muut koristeet aatonaattoiltana tai jouluaattoaamuna. Että näin meillä ja tämä on ainoa oikea tapa toimia! :D

Kyllä mä kynttilöitä polttelen. Pihalla / terassilla on myös kynttilä lyhdyssään, jos ei sada. Illat on jo pimeitä ja on kivan näköistä kun kynttilä / lyhty valaisee niin kesäkukkasia kuin syksyn värisiä lehtiä.

Jouluvalot on sitten eri asia!!

Hih, laitoin jo syyskuussa havuköynnöksen paikalleen samalla kun laitoin pihan talviteloille. Viime talvena laitoin sitä marraskuussa ja sormet meni ihan kohmeeseen sitä väkertäessä.

Pahoittelen jos se pilaa syksyn tunnelmaa...

ehkä pian jouluvalot vois laittaa mut näin juuri ekan joulumainoksen. www.vauva.info sivuilla. Se on vähän liian aikaista. Jouluvalot miellän enemmän talvivaloiksi mut tuossa joulumainoksessa oli joulupukin kuvakin yms.

Mun yläkerran eläkeläiset paljastui joulufaneiksi :laugh:
Niillä oli eilen illalla ripustettu parvekkeelle jouluvalot, piti katsoa kaksi kertaa :O
Muuten ne on rasittavia kerrostalokyttääjiä ja valittaa joka asiasta vaikka itse metelöi kokoajan.

No, poikkesin jo asiasta. Meillä palaa kynttilät joka ilta parvekkeella, ja valojakin alan ripustella kun hieman illat vielä pimenee. Talvivaloiksi minäkin ne miellän. Adventtina kyntteliköt + muut. Tosin punaiset talviverhot ripustin jo ikkunoihin, mutta ehkäpä jouluksi vaihdan tonttuverhot, adventtina

Yhteistyössä