Hei kaikki alv-tietäjät (yksityinen elinkeinonharjoittaja/verkkokauppa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Höp"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Höp"

Vieras
No joko oli tarpeeksi häimyrä otsake :D Mutta siis, törmäsin yksityiseen elinkeinonharjoittajaan, joka ei ole alv-rekisterissä (tulot alle 8500€/vuosi) Mutta hänella on kivijalkakaupan lisäksi verkkokauppa. Verkkokaupan sivuilla hän mainitsee, että tuotteet sis. 24% alv. Mitenkäs tällainen käytännössä on mahdollista :D ?

Ylläolevaan törmäsin, kun olen itse perustamassa verkkokauppaa ja tämän ko. yrityksen verkkokauppa on ulkoasullisesti sellainen jonka olin ajatellut oman verkkokaupa suunnittelijalle esitellä. :)

Mua kiinnostaa lähtökohtaisesti jo sekin, miten kivijalkakuppaa on mahdollista pyörittää alta 8500e liikevaihdolla... ;)

Mutta joo, tuotteet sisältävät alv-n, kun on alv-rekisterissa. Ja silloin se alv myös tilitetään.

En ole katsonut :/ Näkeekö heidän sivuilta suoraan jonkinlaisen listauksen vai täytyy heiltä erikseen pyytää nähtäväksi ko. yrityksen alv rekisteröinti. Alv rekisteri on kuitenkin julkinen.

Tuli mieleen sellainen, että onko nämä liikkeet vain sellaisia välitysliikkeitä ja esim ne verkkokaupan tuotteiden alvit tilittää joku muu, kuin tämä yritys.

Tällä yrityksellä on myös omaa tuotantoa ja ytj:n sivuilta näkyi, että hänellä on rinnakkaistoiminimi (mikä ei tosin aktiivinen tällä hetkellä...) Verkkokaupan toimitusehdoissa on tekstinpätkä: "Verkkokaupan tuotteita myy *yrityksen nimi*, y-tunnus ****. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron."

Yhteistyössä