Hei kaikki joilla pieniä lapsia ja 2-tasoinen asumisratkaisu, neuvoja ja kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti täältä jostakin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti täältä jostakin

Vieras
Missä iässä olette luottaneet että taapero myös unisena osaa asiallisesti tulla rappuset alas?

Meillä on 50-luvulla rakennettu ok-talo. Kierreportaat ylös, rakenteeltaan umpinaiset. Lapsi on nyt 2v 2kk, ja laitoimme hälle oman huoneen yläkertaan leluineen, sänkyä ei vielä siirretty pois meidän huoneesta alakerrasta. En luota että toi vielä kuitenki pieni osaisi unentokkuroissaan alas vahingoittumattomana.. Hän on erittäin levoton nukkuja, vielä pinniksessä. Ja nukkuu siellä välillä istualtaan pinnoja vasten ja mumisee omiaan. Siksi ei olla otettu edes sitä pinniksen laitaa pois minkä voisi ottaa. Oon varma että jäbä olis 6 kertaa yössä lattialla. Mutta päivisin poju leikkii huoneessaan, ja rappujen kulku sujuu hienosti eikä valvoa tarvitse.
Meillä ei tätä ongelmaa ole aiempien lasten kans ollu, kun oli aina koti yhdessä lattiatasossa. Tää taapertaja on eka meille tässä ratkasussa. Meitä vanhempia ei pojan nukkuminen samassa huoneessa häiritse, mut hän itse ihmettelee miks hän nukkuu alhaalla ja sisarukset ylhäällä. Kaikilla kolmella on siis omat huoneet (siks tähän muutettiinkin) enkä halua isompia lapsia velvottaa valvomaan pikkuveljeään. Heillä on oikeus yöuniinsa.
Mikään porttiratkasukaan ei oikeen tule kyseeseen kun jengiä on jotka talon ainoassa vessassa ravaa..
Neuvoja? Antasinko vaan mennä puol vuotta eteenpäin näin ja sit kattos uudelleen osaamisen taitoa?

Hassua, sulla on mun nikki :O
Meillä kaksitasoratkaisu ja pienet lapset. En kuitenkaan osaa neuvoa sua, kun meillä yläkerrassa lasten huoneet, aikuisten makuuhuone ja vessa. Silloin ei tarvi lasten yöllä kulkea rapuissa. Päiväkulkemisen oppivat nopsaan, kun tottuivat siihen alusta saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täältä jostain;22980227:
Hassua, sulla on mun nikki :O
Meillä kaksitasoratkaisu ja pienet lapset. En kuitenkaan osaa neuvoa sua, kun meillä yläkerrassa lasten huoneet, aikuisten makuuhuone ja vessa. Silloin ei tarvi lasten yöllä kulkea rapuissa. Päiväkulkemisen oppivat nopsaan, kun tottuivat siihen alusta saakka.

Jos pilkkuja aletaan viilata, olihan mulla k välissä.. :D Mut anteeks. Tästä eespäin olen vain aloittaja. Tempasin ihan tuulesta ton nikin. Olen pahoillani.

Me nukutaan kaikki yläkerrassa ja meillä on aina portti kiinni yöllä. Jos jollekin tulee asiaa alakertaan niin isommat osaavat avata portin.... No osaa toi kuopuskin, mutta ainakin kuulen jos meinaa lähteä seikkailemaan. ;)

meillä on makuuhuone samassa kerroksessa kuin lapsenkin, eli öisin on turvaportti kiinni.
onko teillä mahdollista siirtyä yläkertaan niin että vanhin lapsi siirtyisi alakertaan ja laitatte turvaportin rappusiin. turvaportti on kuitenkin isommille helppo avata/sulkea mutta pienin pääsis teidän luokse yöllä jos tulee hätä

[QUOTE="aloittaja";22980317]Eli vielä julkinen anteeksipyyntö. En ole musta nikki. Ensi kerralla yritän miettiä tarkemmin nimenvalintaani.

Halusin vain apua pulmaani.[/QUOTE]

No ei kai kukaan voi muistaa jokaista nikkiä. :) Mahdoton tehtävä moinen...

Minä varmaan sinun tilanteessasi pitäisin pienen vielä alhaalla. Sanoisin syyksi vaan, että toiset on isompia, niin nukkuvat ylhäällä. Että sitten, kun on kasvanut isommaksi, siirtyy omaan huoneeseen.

Mie laittasin sen portin isommista kulkijoista huolimatta, varsinkin jos toi 2,5v haluaa muuttaa jo yläkertaan nukkumaan. Jos on suostuvainen ilman kamalaa kiukuttelua nukkumaan alakerrassa vielä sen puoli vuotta niin se kyllä varmaan ois se paras vaihtoehto.
Itse en enää asu 1,5 kerroksisessa, mutta noi 2 lasta on sellasessa syntyneet ja kasvaneet ja kyllä se portti oli hyvä ratkaisu kunnes tuli varmuus liikkumiseen rapuissa.

Yhteistyössä