Hei kaikki murkkuikäisten vanhemmat, olis kysymystä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkanen2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kukkanen2

Aktiivinen jäsen
13.06.2007
4 369
1
36
Minkä ikäisenä teillä alkoi seurustelu? Missä vaiheessa saitte tietää, että lapsi seurustelee? Miten suhtauduitte asiaan, olitteko iloisia vai oliko se ''shokki'' vai miten reagoitte?

Olis aika ajankohtaista kun mä vähän luulen, että omalla (15v.) on jotain juttua meneillään juuri. Oma olo on aika sekava, siis kun vastahan tuo lapsi syntyi :D :'( Lisäksi huolestuttaa että miten tää kaikki etenee ja niin edelleen...olen kyllä keskustellut joskus näistä seurustelu ja seksi asioistakin hänen kanssaan, ettei tää mikään sellainen tabu meillä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Ronttimus:
Meillä ei olla onneksi vielä tuossa vaiheessa :whistle:
Koita vähän keskustella ja muistele omaa nuoruuttasi. Mitä olit jo tehnyt tohon ikään... :saint: :D

:ashamed: Olin kokenut tuohon ikään mennessä jo ihan liikaa kaikenlaista pahaa, sen takia meitä ei voi oikein verrata keskenämme. Omaa lasta oon koettanut säästää kaikelta siltä mitä itse jouduin läpikäymään lapsena ja nuorena.

Esikoinen on nyt 14v ja joku tyttönen saattaa ola mukana jutuissa, koska sälli käy niin ahkeraan suihkussakin ja häipyilee kotoa heti puhelimen soitua. :whistle: :saint:

Ollaan kyllä aina oltu todella avoimia esikoisen kanssa, hän keskustelee kaikista asioistaan minun kanssani avoimesti. Tuosta tyttö jutusta en ole vielä kysellyt tarkemmin,,, :saint:

Meillä alko nuo isommat tytöt seurustella 16-17 -vuotiaina. Olin tietty alkuun vähän ihmeissäni, että ne poikien kans =) Mutta en ollu järkyttynyt kuites.
Iloinen, jos pojat on sellasia, mistä tykkäävät tosissaan. Eivätkä jää roikkumaan suhteeseen vain suhteen takia...

E-pillerit otin kummanki kans puheeks ja kumeista ne toki tiesi jo =)

Näin se aika kuluu äkkiä, että niistä tulee isoja :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Esikoinen on nyt 14v ja joku tyttönen saattaa ola mukana jutuissa, koska sälli käy niin ahkeraan suihkussakin ja häipyilee kotoa heti puhelimen soitua. :whistle: :saint:

Ollaan kyllä aina oltu todella avoimia esikoisen kanssa, hän keskustelee kaikista asioistaan minun kanssani avoimesti. Tuosta tyttö jutusta en ole vielä kysellyt tarkemmin,,, :saint:

Sepä se meilläkin on, ollaan oltu avoimia ja yritetty keskustella aina kaikista asioista, mutta nyt on alkanut olemaan vähän sellasta ihme juttua ilmassa ettei oikein tiedä mitä tässä tekis :) Tänään mm. puhelin meni salamannopeasti kiinni ja jutteli kuulema ''T:n *kaveri* kanssa'', kuitenkin oli jotenkin sellanen jännä sen puhelun jälkeen ja ei se koskaan ennen ole puheluaan kavereiden kanssa keskeyttänyt mun takia, ainakaan sellasella kiireellä :whistle:

Niin ja meilläkin käy suihkussa joka ikinen päivä nykyään ja hyvin usein hänelle tulee kiire mennä puhelimen kanssa joko ulos tai omaan huoneeseensa :saint:

Apua mä nään varmaan ensiyönä jo unta siitä, kuinka mulle tuodaan näytille tuleva miniä :attn: :whistle: :o

Mun kuopus täyttää pian 16 ja nyt on kuvioissa ehkä ensimmäinen "oikea" tyttöystävä. Alkukesästä tapasivat ja nyt ovat muutamia viikkoja seurustelleet. Isosisko, isovanhemmat ja isä ovat tienneet jo jonkin aikaa, meikäläiselle kun kaikki kerrotaan näköjään viimeisenä :kieh: :kieh: Ihan positiivisesti suhtaudun, saman ikäinen olin itsekin aikoinaan alkaessani seurustella ja sitä seurustelua koko lukioajan. Toivottavasti kestää junnullakin pidempään kuin muutaman kuukauden.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun kuopus täyttää pian 16 ja nyt on kuvioissa ehkä ensimmäinen "oikea" tyttöystävä. Alkukesästä tapasivat ja nyt ovat muutamia viikkoja seurustelleet. Isosisko, isovanhemmat ja isä ovat tienneet jo jonkin aikaa, meikäläiselle kun kaikki kerrotaan näköjään viimeisenä :kieh: :kieh: Ihan positiivisesti suhtaudun, saman ikäinen olin itsekin aikoinaan alkaessani seurustella ja sitä seurustelua koko lukioajan. Toivottavasti kestää junnullakin pidempään kuin muutaman kuukauden.

Tuo mua harmittaa jos murkku ei jostain syystä kehtaa tai uskalla kertoa, ei me nyt niin kamalia vanhempia olla :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Niinpä, kohta ollaan harmaita ja ryppysiä mummoja :D
Ja kissan vikkelät olla. Nykylapset vaan vanhenevat ennen aikojaan B)

Eli niistä tulee harmaita ja ryppysiä ennen meitä? Kelpaa mulle B) :whistle:

Totta Mooses, meillähän lopetetaan peilienkin käyttö tuossa muutaman vuoden kuluttua. Saavat sitten ihastella itseään vaikka julkisissa vessoissa, vanhuuttaan. B)

Tuo mua harmittaa jos murkku ei jostain syystä kehtaa tai uskalla kertoa, ei me nyt niin kamalia vanhempia olla :snotty:
Mun junnu pehmittelee ensin muun suvun ja sitten vasta mut :D

Näin luulen esikoisenkin tekevän meillä. :D

Mulla on kanssa epäilykseni siitä kenen kanssa murkku mahdollisesti on jo keskustellut näistä asioista, siis suvussa. Oonko mä sitten vaan mustasukkainen ja huono äiti kun toivon, että poju kertois meillekin? :ashamed: :ashamed:

Totta Mooses, meillähän lopetetaan peilienkin käyttö tuossa muutaman vuoden kuluttua. Saavat sitten ihastella itseään vaikka julkisissa vessoissa, vanhuuttaan. B)

:D :D

Ai kauhiaa kui tänkin asian nyt oikein hoitais, niin ettei poitsu mene ihan lukkoon ja pidä äitiään kyttääjänä :snotty:

Kysyt kenenkä kanssa juttelee puhelimessa kun aina lopettaa/menee toiseen paikkaan kun sinä menet paikalle.Kiusottelet tyttöystävällä ja sanot lopuksi että sulle voi kyllä kertoa jos jonkun tytön kanssa soittelee?

Ai kauhiaa kui tänkin asian nyt oikein hoitais, niin ettei poitsu mene ihan lukkoon ja pidä äitiään kyttääjänä :snotty:
Annat vähän aikaa. En mäkään ole jokaista ihastustani vanhemmilleni kertonut. Jos ihastus muuttuu seurusteluksi, eiköhän poikasi siitä sullekin kerro. Junnulla meni alle kuukausi, kun rupesi mulle tyttöystävästään kertomaan. Näytille ei ole vielä tuonut, mutta eiköhän sekin päivä vielä tule ja olenhan mä sen neidin kuvia nähnyt irc-galleriassa.

Annat vähän aikaa. En mäkään ole jokaista ihastustani vanhemmilleni kertonut. Jos ihastus muuttuu seurusteluksi, eiköhän poikasi siitä sullekin kerro. Junnulla meni alle kuukausi, kun rupesi mulle tyttöystävästään kertomaan. Näytille ei ole vielä tuonut, mutta eiköhän sekin päivä vielä tule ja olenhan mä sen neidin kuvia nähnyt irc-galleriassa.

Juu pitää antaa. Vihjailin tossa äsken miehelle, että mitä saattaa olla tulossa ja sillä pullistui silmät päässä, kasvot meni ihan punaseksi ja meinasi tukehtua vesimelooniin. Sitten se vielä väitti kivenkovaa ettei ''se nyt vielä mitään seurustele..sää se aina pelkäät jotain tuollasta''. Sen on vaikea käsittää ettei poju ole enää leikki-ikäinen :D

Mä oon muutenkin tällanen etukäteen huolehtija :ashamed: Monta kertaa olen miettinyt, että toivottavasti miusta ei tule mitään kauhuanoppia :ashamed: Haluaisin olla mahdolliselle miniälle samanlainen anoppi kuin omani on mulle :heart: Sitten olen miettinyt, että toivottavasti omat lapset säästyy pahoilta sydänsuruilta elämässään..minäkö aikaseen näitä pohdin, en suinkaan :whistle:

Onpas tutun kuuloista, vaikka meidän esikoinen on vasta 13v. Ei nyt vielä seurustele mut näkee kuinka pojat jo kumminkin kiinnostaa...

Kukkanen2
Ehkä pojan kumminkin on helpompi puhua jollekin muulle kuin omalle äidille?

Alkuperäinen kirjoittaja vaikeaa:
Kukkanen2

Voihan se noinkin olla, vaikka olen aina yrittänyt kasvattaa lapset niin että he ovat voineet puhua meille ilot ja murheet. Ehkä mulla nousee jonkinlainen mustasukkainen emo päätään kun ajattelen, että joku toinen ihminen on se olkapää lapselleni ja antaa kenties jopa neuvoja (ja varsinkin tuo neuvominen huolestuttaa kun se henkilö kenen tiedän lastani kuuntelevan omaa varsin erilaiset näkemykset kasvatuksen suhteen)
:whistle:
Muuten olen kyllä ihan mielissäni, että murkulla on joku aikuinen jolle kertoa omat ''salaisuudet'', mutta näissä asioissa ois ihan kiva saada tietää asiat ennen muuta sukua :saint: :headwall:

Muuten olen kyllä ihan mielissäni, että murkulla on joku aikuinen jolle kertoa omat ''salaisuudet'', mutta näissä asioissa ois ihan kiva saada tietää asiat ennen muuta sukua :saint: :headwall:
Meillä taitaa junnu puhua ensin 5 vuotta vanhemman isosiskonsa kanssa. Kysyy varmaan, että saakohan mutsi kilarit :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vaikeaa:
Kukkanen2

Voihan se noinkin olla, vaikka olen aina yrittänyt kasvattaa lapset niin että he ovat voineet puhua meille ilot ja murheet. Ehkä mulla nousee jonkinlainen mustasukkainen emo päätään kun ajattelen, että joku toinen ihminen on se olkapää lapselleni ja antaa kenties jopa neuvoja (ja varsinkin tuo neuvominen huolestuttaa kun se henkilö kenen tiedän lastani kuuntelevan omaa varsin erilaiset näkemykset kasvatuksen suhteen)
:whistle:

Äläs nyt, mä kuulen useinkin kaksoseltani, mitä esikoinen on kertonut. :saint: On esikoisen kummi-setä ja viettävät paljon aikaa kahdestaan. Tokikaan ei setä ihan kaikkea tietenkään paljasta, onhan kummeillakin omat salaisuutensa. :saint:

Meillä taitaa junnu puhua ensin 5 vuotta vanhemman isosiskonsa kanssa. Kysyy varmaan, että saakohan mutsi kilarit :laugh:

Rassukka ihan paniikissa :D :D :D