Hei, keksikääs mun kanssa miten estää taaperon kiipeäminen parvisänkyyn!!! Sis. kuvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
http://www.aijaa.com/v.php?i=2397599.jpg

Meidän taapero 1v6kk viihtyy tosi hyvin isoveljensä huoneessa, onhan se täynnä leluja ja pienelle ihan unelma seikkailu päästä tonkimaan laatikoita. Hän on alkanut leikkiäkin jo itsekseen eli viihtyy huoneessa pitkän tovin. Mutta nyt van on tullut ongelmaksi tuo veljen sänky kun tää pienempi kiipeää sinne ylös hetkessä eli jotain tarvis nyt keksiä ettei se kiipeäminen onnistuis, mutta mitä ihmettä siihen kehittelis??!

Ei jaksais sitten taas niitä lelulaatikoita kantaa aina olohuoneeseen tms. varsinkin kun niitä on paljon, pojan huoneessa kun on vaatehuonekin täynnä vanhoja leluja ja nehän tätä pienempää kiinnostaa toden teolla. Hänen omat lelunsa eivät niin mielenkiintoisia ole ja tuntuukin että tuossa huoneessa itsessään on se kiinnostavuus eli jos kannankin jonkun lelulaatikon toiseen huoneeseen ja suljen isoveljen huoneen oven niin siellä oven takana taapero sitten on ja yrittää päästä sisään.

Mutta tuo sänky on siis vaarallinen, ei voi nykyään kääntää selkää hetkeksikään kun poika on jo siellä keikkumassa.

Ideoita kellään? :wave:

Muoks, tuo kuva nyt näyttää hassulta kun näyttää ettei leluja ole huoneessa lainkaan. Leluhyllyt kun ovat juuri huoneen vastakkaisella puolella kuten vaatehuonekin missä ne vanhat lelut ovat :D

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
siihen ei varmaan saa vaihdettua irtoportaita?
se nyt tuli mieleen konkreettisin vaihtoehto.

(ps: mistä toi sänky on ostettu)

Se on ostettu Iskusta. Mä en tiedä mistä siihen irtoportaat sais, mutta se kyllä oliskin hyvä jos ne olis irroitettavat ja sais päivisin aina nostettua pois.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
siihen ei varmaan saa vaihdettua irtoportaita?
se nyt tuli mieleen konkreettisin vaihtoehto.

(ps: mistä toi sänky on ostettu)

Se on ostettu Iskusta. Mä en tiedä mistä siihen irtoportaat sais, mutta se kyllä oliskin hyvä jos ne olis irroitettavat ja sais päivisin aina nostettua pois.

eiköhän niit saa melkein mistä vaan..ei tarvii ees olla kauhiin kauniin näköset kun päivän ajaksi laitetaan pois tieltä.
Ja sitten kun tää kiipeilevä kaveri on tarpeeksi iso niin laittaa alkuperäiset takasin

Voisko siihen "tunkea" tosi isoa tyynyä ylemmäs askelmien väliin ja näin tulis pienellä ihmisellä katto vastaan eikä pääsis ylös! Niin tiukkaan tungettu ettei lähde pienen ihmisen voimin irti.

Meillä äiti laittoi joskus katolle meneviin tikkaisiin kanaverkkoa niin, ettei veljeni yltänyt kiipeämään, mutta aikuiset pääsi vielä. Eli n. metrin verran maasta. Ei tosin ollut kovin nätti viritys mutta eipä ollut veljeäkään katolla

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aiheen vierestä kysyn, oletko ollut tyytyväinen tuohon parvisänkyyn? Harkinnassa sama malli, Iskunhan se on. Minkä ikäisenä lapsi siirtyi nukkumaan siihen?

Ollaan oltu tosi tyytyväisiä, samaa sarjaa on vitriinikaappikin pojan huoneessa. Tuo esikoinen siirtyi tuohon sänkyyn 6-vuotiaana.

Sängyn hankintaan liittyy sellainen "tarina" kun esikoinen kuuli että meille tulee vauva niin hän innostui todenteolla ja sanoi, että ihanaa vihdoin mä pääsen nukkumaan kerrossänkyyn kun mulle tulee pikkuveli/sisko, tää on mun toiveiden täyttymys :D
Hän siis oli nähnyt että kavereilla aina ilmeisesti sisarukset nukkuivat kerrossängyssä. No, mutta kun meille pojille tuta ikäeroa siunaantui noinkin paljon niin ei oikein kerrossänky ole hyvä ratkaisu, taapero kun nukkuu vieläkin meidän huoneessa pinnasängyssä, joten ostettiin pojalle sitten parvisänky =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Joskus olen nähnyt että kahden ekan portaan/askelman päälle on viritetty joku pleksi tms este ettei pieni pääsisi astumaan niille mutta isompi osaa harpata.

Tuli tästä mieleen, että jos siihen teippais ihan vaan vaikka pahvin niin isoveli pääsis kyllä sänkyynsä mutta pikkuveli ei. Jos se pahvi vaan pysyy siinä. Kiitos ideasta!

meillä oli joku aika sitten sama juttu.laitettiin tuo ensimmäinen askelma piiloon pahvin taakse,ni ei pikkuneiti ylettynyt astumaan seuraavalle portaalle.tietty vaikutti sekin että isompi tyttö oli jo niin iso että ylettyi astumaan ylemmälle portaalle.kyllä loppui pienen kiipeily =)

Aiheen vierestä kysyn, oletko ollut tyytyväinen tuohon parvisänkyyn? Harkinnassa sama malli, Iskunhan se on. Minkä ikäisenä lapsi siirtyi nukkumaan siihen?

Ollaan oltu tosi tyytyväisiä, samaa sarjaa on vitriinikaappikin pojan huoneessa. Tuo esikoinen siirtyi tuohon sänkyyn 6-vuotiaana.

Sängyn hankintaan liittyy sellainen "tarina" kun esikoinen kuuli että meille tulee vauva niin hän innostui todenteolla ja sanoi, että ihanaa vihdoin mä pääsen nukkumaan kerrossänkyyn kun mulle tulee pikkuveli/sisko, tää on mun toiveiden täyttymys :D
Hän siis oli nähnyt että kavereilla aina ilmeisesti sisarukset nukkuivat kerrossängyssä. No, mutta kun meille pojille tuta ikäeroa siunaantui noinkin paljon niin ei oikein kerrossänky ole hyvä ratkaisu, taapero kun nukkuu vieläkin meidän huoneessa pinnasängyssä, joten ostettiin pojalle sitten parvisänky =)

Kiitos tiedoista. Meillä on saman sarjan muita kalusteita ja mietinnäsä joko nuorisosänky tai parvisänky. Harvinaisen hyvän näköisiä lastenhuoneen kalusteita ja tuo parvisänkysysteemi oli varsin toimivan oloinen moneen muuhun verrattuna.

Meillä on parvelle irrotettavat portaat, jotka makaa sattuneesta syystä maassa nyt :whistle:

Mutta sen kahden alemman portaan päälle tulevan pleksin kannalla minäkin olen, teet sinne ylös jonkun pikalukon tai salvan että sen pleksin saa käännettyä pois niin vanhempi lapsi pääsee kiipeämään hyvin sitten punkkaansa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Meillä on sama sänky 9-vuotiaalla, mutta ikinä pöytä ei oo noin siisti :kieh: :ashamed:

Hei, tuo kuva on otettu pari päivää sen jälkeen kun sänky tuli meille ja oltiin saatu huone valmiiksi, kun samaan syssyyn uusittiin koko huoneen kalusteet. Eli se oli sen hetken siisti. Tuolloin poika ei ollut vielä koulussakaan, joten nyt yhden vuoden koulupöytänä toimimisen jälkeen pöytä on huomattavasti erinäköinen kuin kuvassa. Itse asiassa jos menisin nyt ottamaan kuvaa pojan huoneesta niin luulen ettei koko sänkyä edes erottais vaan rojua on sen edessä lattiassa kattoon :whistle: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Meillä on sama sänky 9-vuotiaalla, mutta ikinä pöytä ei oo noin siisti :kieh: :ashamed:

Hei, tuo kuva on otettu pari päivää sen jälkeen kun sänky tuli meille ja oltiin saatu huone valmiiksi, kun samaan syssyyn uusittiin koko huoneen kalusteet. Eli se oli sen hetken siisti. Tuolloin poika ei ollut vielä koulussakaan, joten nyt yhden vuoden koulupöytänä toimimisen jälkeen pöytä on huomattavasti erinäköinen kuin kuvassa. Itse asiassa jos menisin nyt ottamaan kuvaa pojan huoneesta niin luulen ettei koko sänkyä edes erottais vaan rojua on sen edessä lattiassa kattoon :whistle: :xmas:

Huh.. tämä tieto helpotti :D

Minäkin kammoksun noita lastulevyhökötyksiä... ja kauankohan lapsi viitsii tuonne ylös kiivetä :whistle:
Eikö olisi järkevämpää ostaa tavaroita pidemmällä tähtäimellä ajatellen?

Meillä on kerrossängyn rappusilla torkkupeitto roikkumassa päivisin niin ettei pienimmäinen pääse kiipeämään.

Eikö pienempi vedä sitä peittoa siitä alas?

Oon virittänyt sen silleen patjan ja kaiteen väliin että ihan helposti ei irtoa.

Yhteistyössä