Hei kertokaa mulle mitkä ruoka-aineet närästää pahiten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja närävammainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

närävammainen

Vieras
Mulla on niin pahana närästys mut en tiedä mitä ruokia pitäisi välttää....kirjoitan tähän mitä yleensä syön, niin sanokaa missä mättää:

-Vaaleaa leipää (tykkään ruisleivästä mut en uskalla syödä jos se närärstää enemmän, miten on?)
-porkkanaa
-pastaa
-paprikoita
-tomaattia
-kurkkua
-lihaa (nauta-sika, kana)
-jugurtteja
-juustoa (paljon!)
-leikkeleitä ( yleensä palvikinkku)

kahvia (noin 5 kuppia/pvä)
tupakkaa (en syö, mutta poltan)

äökää naurako mun syömisille....sanokaa vaan jos jotain noista kannattaa jättää pois. Kahvin ja tupakan tiedän jo, kahvista voin luopua mut tupakasta en....

paprika noista ainakin närästää ja yksi on suklaa mikä pistää närästämään myös, joten tarkkaile niitä ja yleensäkin rasvaiset ja voimakkaasti maustetut ruoat.

tomaatti, paprika ja kurkusta kuoret. testaa närästääkö jugustit osa närästää osa ei. Mutta jätä nyt ens alkuun tuo kahvi pois äläkä polta tyhjään mahaan..

kiitos! Suklaasta en pidäkään joten sitä ei tarvi välttää. Mites herkuista, pitsaa ei varmaan voi syödä? eikä hampurilaisia? eikä tortilloja tms meksikolaista?
entä irtokarkit?
entä ketsuppi ja tomaattipohjaiset pastakastikkeet?

Itkettää kun tuntuu ettei täs voi enää mitään syödä kun närästää niin paljon! Nytkin on kauhea tuska ylämahalla, söin kyllä tosi ison annosken makaronilaatikkoa (siinä oli paljon valkosipulia ja tomaattipohjaista pastakastiketta) tuossa kuuden maissa.

Liittyykö närästyksene myös pahoinvointi? Sitäkin on ollut viime aikoina aika paljon. ja en ole raskaana.

Kannattais varmaan nyt pari päivää syödä kevyesti ym. et saat sen mahan rauhottuun ja sit alkaa lisäileen sinne muuta samalla testaten mitä kestää syödä ja mitä ei. onko sulla apteekista närästyslääkkeitä? Niistä ehkä jotain apua? pahimmassa tapauksessa sit lääkäriin jos aina vaan jatkuu.

joo, syön gavisconia nyt toista viikkoa. ei auta yhtään! Pahiten oireilee tuo vatsa silleen, että nipristelee tuossa ihan keskellä ylhäällä. Röyhtäyttää koko ajan. Pierettää. Etoo. apua, en uskalla lääkäriiin....:((

Yhteistyössä