Hei, kertokaas mielipiteenne (flunssa ja vuodeosasto)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Mulla on flunssainen olo. Nenä hieman vuotaa, kurkku tuntuu "oudolta", yskittää mutten kamalan kovin. Paleltaa ja hikoiluttaa vuoronperään. En kuitenkaan ole mielestäni varsinaisesti kipeä, ehkä tulossa kipeäksi.

Oon harjoittelussa vuodeosastolla, missä hoidetaan ihmisiä joiden vastustuskyky ei ole ehkä ihan normaalitasolla (jos lähelläkään sitä ). Sairaana ei saisi mennä töihin tai edes vierailulle osastolle, mutta missä menee raja: missä vaiheessa mä olen liian sairas menemään sinne?

Tyhmä kysymys, mutten tiedä mikä on yleinen menettelytapa näissä jutuissa...
 
meillä ainakin oli joku tietty määrä, mikä saatiin olla pois osastolta, siis harjoittelusta silloin opiskeluaikana. Jos oli yli sen, niin joutui korvaamaan. Pienessä nuhassa mä ehkä vielä menisin, mutta periaatteessa aika herkästi kyllä olisin poissa. Se ei ole kenenkään etu että siellä sairastuu henkilökunta ja potilaat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
meillä ainakin oli joku tietty määrä, mikä saatiin olla pois osastolta, siis harjoittelusta silloin opiskeluaikana. Jos oli yli sen, niin joutui korvaamaan. Pienessä nuhassa mä ehkä vielä menisin, mutta periaatteessa aika herkästi kyllä olisin poissa. Se ei ole kenenkään etu että siellä sairastuu henkilökunta ja potilaat.

Me ei saada olla sekuntiakaan poissa :kieh:
Mulla on just se "pieni nuha", eli nenä hieman vuotaa. En joudu niistelemään vastoin tahtoani, ts. räkä ei valu omia aikojaan jos jotakuta kauheesti nää eriteasiat kiinnostaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
meillä ainakin oli joku tietty määrä, mikä saatiin olla pois osastolta, siis harjoittelusta silloin opiskeluaikana. Jos oli yli sen, niin joutui korvaamaan. Pienessä nuhassa mä ehkä vielä menisin, mutta periaatteessa aika herkästi kyllä olisin poissa. Se ei ole kenenkään etu että siellä sairastuu henkilökunta ja potilaat.

Me ei saada olla sekuntiakaan poissa :kieh:
Mulla on just se "pieni nuha", eli nenä hieman vuotaa. En joudu niistelemään vastoin tahtoani, ts. räkä ei valu omia aikojaan jos jotakuta kauheesti nää eriteasiat kiinnostaa :D

Mulla oli eilen illalla pieni nuha joka oli yön aikana muuttunut kaikkea muuta kuin pieneksi :( nimimerkillä tänään niistänyt noin 100 kertaa ja ei lopu vieläkään.
 
Mä mietin sitäkin, että entäs jos tulenkin sitten oikeesti räkätautiin...sitten en pääse harjoitteluun ollenkaan :/
No, ehkä mä katson millainen olo mulla on aamulla. Oli mulla eilisiltanakin kurkkukipua mutta se meni ohi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä mietin sitäkin, että entäs jos tulenkin sitten oikeesti räkätautiin...sitten en pääse harjoitteluun ollenkaan :/
No, ehkä mä katson millainen olo mulla on aamulla. Oli mulla eilisiltanakin kurkkukipua mutta se meni ohi.

Älä sitä omalle vastuulles ota. Kysyt niiltä, mitkä on pelisäännöt, ennenku ilmestyt paikalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Älä sitä omalle vastuulles ota. Kysyt niiltä, mitkä on pelisäännöt, ennenku ilmestyt paikalle.

Kysyin, ja sain kaksi tyystin erilaista vastausta.
a) Oman harkinnan mukaan, pikku nuhat ja köhät ei haittaa.
b) Ei missään nimessä yhtään nuhaisenakaan osastolle.

Ja tottakai asia on ikäänkuin mun vastuulla. Multahan ne opintopisteet jää saamatta jos en ole paikalla, ja minähän se vietän kesälomani osastolla ilmaisena työntekijänä jos en nyt saa suoritettua harjoittelua :|
 
No voi hyvänen aika! Harjoittelussa sairaalassa eikä osaa tunnistaa edes omaa vointiaan! Kai nyt sentään tiedät miten flunssa tarttuu ja milloin?! Kaikenlaisia sitä on töihin tällekin alalle pyrkimässä! Ja alan arvostus senkun lisääntyy kun kyselet kaks plussan palstalla oireitasi. Kipitä vaikka sinne opiskelijaterveydenhoitoon näyttämään oireitasi,mutta soita sitä ennen osastolle että tietävät oletko tulossa vai et! Harjoittelusi voit suorittaa uudelleen - se ei nyt tässä ole pääongelma vaan se tartutatko huonokuntoisia potilaita!
 
Kyllä se muuten vakihenkilökunta joutuu töissä olemaan jos on pelkkä nuha ja köhä mutta ei kuumetta. Ei varmasti saa saikkua jos ei ole kuumetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sair.hoit:
No voi hyvänen aika! Harjoittelussa sairaalassa eikä osaa tunnistaa edes omaa vointiaan! Kai nyt sentään tiedät miten flunssa tarttuu ja milloin?! Kaikenlaisia sitä on töihin tällekin alalle pyrkimässä! Ja alan arvostus senkun lisääntyy kun kyselet kaks plussan palstalla oireitasi. Kipitä vaikka sinne opiskelijaterveydenhoitoon näyttämään oireitasi,mutta soita sitä ennen osastolle että tietävät oletko tulossa vai et! Harjoittelusi voit suorittaa uudelleen - se ei nyt tässä ole pääongelma vaan se tartutatko huonokuntoisia potilaita!

a) Mikä opiskelijaterveydenhoito? :D
b) Tottakai soitan osastolle, jos olen poissa.
c) En ole harjoittelussa sairaalassa.
d) Oman vointini tunnen, en koe olevani kipeä, mutten tiedä mikä on muiden mielestä pikkunuhaa ja mikä flunssassa olemista.
e) En opiskele sairaanhoitajaksi tms, enkä tule koskaan elämässäni olemaan töissä vuodeosastolla, joten alan arvostusta ei minun panokseni tai panostamattomuuteni mitenkään lisää tai laske.
f) Tiedän, miten flunssa tarttuu, mutta osaan noudattaa hyvää käsihygieniaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuodeosastolla töissä ollut:
Kyllä se muuten vakihenkilökunta joutuu töissä olemaan jos on pelkkä nuha ja köhä mutta ei kuumetta. Ei varmasti saa saikkua jos ei ole kuumetta.

Näin oon ajatellut. Ja multa siis puuttuu kunnon köhä ja kunnon nuhakin vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mulla on flunssainen olo. Nenä hieman vuotaa, kurkku tuntuu "oudolta", yskittää mutten kamalan kovin. Paleltaa ja hikoiluttaa vuoronperään. En kuitenkaan ole mielestäni varsinaisesti kipeä, ehkä tulossa kipeäksi.

Oon harjoittelussa vuodeosastolla, missä hoidetaan ihmisiä joiden vastustuskyky ei ole ehkä ihan normaalitasolla (jos lähelläkään sitä ). Sairaana ei saisi mennä töihin tai edes vierailulle osastolle, mutta missä menee raja: missä vaiheessa mä olen liian sairas menemään sinne?

Tyhmä kysymys, mutten tiedä mikä on yleinen menettelytapa näissä jutuissa...

No vastaan niin miten itse vastaisit kysymykseesi. Et saikkua hakemaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vuodeosastolla töissä ollut:
Kyllä se muuten vakihenkilökunta joutuu töissä olemaan jos on pelkkä nuha ja köhä mutta ei kuumetta. Ei varmasti saa saikkua jos ei ole kuumetta.

Näin oon ajatellut. Ja multa siis puuttuu kunnon köhä ja kunnon nuhakin vielä.

Töihin sitten vaan tai siis ap:n tapauksessa harjoittelua suorittamaan, luulevat vielä muuten lintsariksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sair.hoit:
No voi hyvänen aika! Harjoittelussa sairaalassa eikä osaa tunnistaa edes omaa vointiaan! Kai nyt sentään tiedät miten flunssa tarttuu ja milloin?! Kaikenlaisia sitä on töihin tällekin alalle pyrkimässä! Ja alan arvostus senkun lisääntyy kun kyselet kaks plussan palstalla oireitasi. Kipitä vaikka sinne opiskelijaterveydenhoitoon näyttämään oireitasi,mutta soita sitä ennen osastolle että tietävät oletko tulossa vai et! Harjoittelusi voit suorittaa uudelleen - se ei nyt tässä ole pääongelma vaan se tartutatko huonokuntoisia potilaita!

No voi hyvänen aika, kyllä näkee taas millä asenteella hoitajat työtään tekevät, ei tippakaan kärsivällisyyttä, empatiaa, kykyä selittää, opettaa ja valistaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En mennyt, on sen verran räkäinen olo.

Varmaan oikea valinta. =) Miten sulla muuten on siellä mennyt?

Ihan kivasti, etenkin kun oma ohjaaja on paikalla. Kun hän ei oo paikalla, niin on pikkaisen "olen vain tiellä "- olo, kun ei oikein tiiä mitä tekisi.
Ketkäs niitä sun tuttuja siellä on? :) Nuoremman polven väkikö? :whistle:
 
Kyllä mä meen töihin vaikka olisinkin nuhainen ja yskäinen, oikeastaan sitten vasta jään kotiin kun on kuumetta. Meillä on sen verran vähän henkilökuntaa muutenkin ettei omatunto anna olla pois ennenkuin on kunnolla kipeä :( Mutta toisaalta opiskelijana ollessa vähän eri juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihan kivasti, etenkin kun oma ohjaaja on paikalla. Kun hän ei oo paikalla, niin on pikkaisen "olen vain tiellä "- olo, kun ei oikein tiiä mitä tekisi.
Ketkäs niitä sun tuttuja siellä on? :) Nuoremman polven väkikö? :whistle:

Siellä pitäis yksi kohtuullisen nuori olla, mutta se tekee mun mielestä vain öitä. Ja yhden kaverin äiti... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Kyllä mä meen töihin vaikka olisinkin nuhainen ja yskäinen, oikeastaan sitten vasta jään kotiin kun on kuumetta. Meillä on sen verran vähän henkilökuntaa muutenkin ettei omatunto anna olla pois ennenkuin on kunnolla kipeä :( Mutta toisaalta opiskelijana ollessa vähän eri juttu.

:xmas: Mutta omatunto ei estä tartuttamasta muita?
 

Yhteistyössä