Hei Maija! Käytättekö ihmisen etunimeä sähköpostin aloituksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maija

Vieras
Nykyään usein saa ihan firmoistakin vastauksen tiedusteluunsa tyyliin Hei Maija! Tässä lisätietoa kysymästäsi asiasta jne jne..

Mitä mieltä siis olette sinuttelusta ja etunimellä kutsumisesta ventovieraiden kesken ja etenkin kun on virallisesta asiasta kyse? Itse en tykkää ollenkaan ja tulee jotenkin sellainen olo, että vastaaja pitää minua kovinkin nuorena/lapsena.

En tykkää myöskään kun puhelinmyyjät aloittavat selityksensä: No onko siellä Maija, mitäs kuuluu. Täällä on sejase siitäjasiitä firmasta. Sitten jos on huonosti kuullut tyypin esittelyn niin luulee vielä että on jostain tutusta kyse.

DixieChick: Käytätkö siis ihan aina? Käyttäisitkö vaikka työhakemuksessakin? Jos työhönottajan nimi olisi vaikka Pekka, niin laittaisit sähköpostilla hakemuksen ja sen aloittaisit Hei Pekka ja sitten hakemus ja cv liitteeksi?

Mua ärsyttää toi tyyli ja mietin että käyttääkö ne jotka siitä tykkää sitä joka tilanteessa vai onko sillä tarkoitus "asettaa toinen alempiarvoiseen asemaan"? Kovin kunnioittavalta toi ei musta tunnu.

Mua ärsyttää toi kun joku puhelinmyyjä alottaa kauheen tuttavallisesti, että no moi Liisa, mitäs sulle tänään, ootko töissä. Alkaa heti miettiä, että kuka tää ny oikein on.

Kerran kävi hyvä, kun olin ilmottautunu yhteen liikuntatapahtumaan, mutten mennykään. Vähän ajan kuluttua tuli soitto tuntemattomasta numerosta, ja sanottiin että "Moi Liisa, täällä on Sami moi, muistakkos kun tavattiin siellä liikuntatapahtumassa?" Vastasin että ei varmasti tavattu, ja tää tyyppi vaan jankuttaa, että joo joo, siellä ja siellä tavattiin, rupesin ihan soitteleen kun muistin että olit liikunnasta kiinnostunu, että nyt soitan sullekin että on kuule tosi hyvä tarjous siitä ja siitä lehdestä. Jankutin edelleen etten oo ikinä ollukaan koko tapahtumassa ja varmasti ei olla tavattu, niin se totes että "mulla kyllä lukee ihan selvästi täällä koneella että oot ollu siellä".

Totesin vaan että ihan hyvä mainoskikka, mutta jätin menemättä sinne vaikka olinkin ilmottautunu. Puhelu loppu sen jälkeen melko lyhyeen. :D Ne oli siis ostanu sen tapahtuman osallistujalistat ja soitteli niitä läpi.

en käytä. se on markkinointihemmojen kikka saada massaviesti kuulostamaan henkilökohtaisemmalta. ihan sama kun seiska tai gloria tms. lähettää sinun nimelläsi jonkun massakirjeen joka menee joka ellille ja matille.

En käytä. Tuntuis jotenkin pöljältä. Miksi mun pitää kaverille esittää tuttavallista ja toisaalta taas miksi mä jollekin puolitutulle olisin tuttavallinen? Siis pelkkä Hei, riittää ja siitä suoraan asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähes kukaan ei siis käytä ja silti saan usein tällaisia posteja. Tunnustakaa ;).

No miksi sä luulet että 2+-palstan väki lähettelis sulle postia? :o
En mihinkään viralliseen laita etunimeä, mutta kavereille melkein aina.

En käytä sähköposteissa kenenkään nimeä. Vain jos joudun live-ihmisjoukosta poimimaan henkilön, jolle asiani osoitan, niin sitten saatan sanoa, että "Tulisitko Maija tänne?. Mulla olis sulle asiaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähes kukaan ei siis käytä ja silti saan usein tällaisia posteja. Tunnustakaa ;).

No miksi sä luulet että 2+-palstan väki lähettelis sulle postia? :o
En mihinkään viralliseen laita etunimeä, mutta kavereille melkein aina.

Häh? En sitä tarkoittanutkaan, mutta on täälläkin varmaan pari ihmistä edes jotka käyvät töissä ja lähettävät työn puolesta sähköpostia. Olen saanut tuollaisia nykyään niin usein eri yhteyksistä, että oletan sen olevan aika yleinen tapa.

Yhteistyössä