Hei, mielipiteitä. (synnytysjuttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Siis mä en jotenkin nyt saa järkeä tähän hommaan taas. Sillon viime lääkärissä (ke) paikat oli auki ja lääkäri sillon sano ett ei kannata ehkä kauaa ootella sitt kun supistukset alkaa, ett voi nopeaankin tapahtua kyseinen toimitus sitt kun on alkaakseen. Mutta: mulla on sen jälkeen ollut säännöllisiä supistuksia kahtena yönä plus eilen päivällä ja eilen alkuillasta oli tosi kova paine ja sellanen tukala meininki, ja yöllä sitt oli taas säännöllisesti 10 minuutin välein supistukset kunnes homma tyssäs siihen. Ja mulla on sellanen olo kyllä, että on saattanut paikat aueta lisääkin, mutt ei vaan etene tää homma. Aloin sitt miettiin että suunnilleen samalla tavalla on kyll käynyt edellistenkin kanssa: homma on aina tyssännut vähän jossain 5 sentissä, ja sitt sairaalassa on kalvojen puhkasulla vauhditettu.. Eiks ne vaan puhkea kaikilla itsestään? Mä oon vähän ootellut sitä vesien menoa, kun ei mulla kipujakaan juuri ole ennen sitä... Siks tuntuis vähän turhalta mennä mihinkään polille itkeen tätä asiaa. Ett joo, supistaa supistaa, mutta ei kipeästi. Nehän naurais mut pihalle. Tai sitt mulla on vaan uskon puute. :ashamed:

Mulla ei ole kertaakaan (4 lasta) vedet menneet itsestään. Joka kerta on puhkaistu vauhdin antamiseksi. Joten luulisi, että jos sinulla on viikot kasassa, niin puhkaisisivat jo ne kalvot, että pääsisit hommiin!

Mullon sama homma ollu...
Esikoisesta tosin synnytys käynnistyi lapsivesien menolla mut kahessa seuraavassa oli vaan kivuttomia supistuksia ja kohdunsuu aukes sellaset 5-6cm (ei ollu synnytys käynnissä tolloin) ja sitte ne ya-kontrollissa puhkas kalvot ja siinä ei sit kauaa enää nokka tuhissu ja samaten kolmannen synnytyksen kaa et kohdunsuu aukes 6-7cm tosi äkkiä mut ne kalvot ei puhjennu ittestää (oli supistuksia jne. mut kohdunsuukaan ei auennu enempää!) ja sit ku kätilö puhkas kalvot ni 15min ja lapsi oli maailmassa!

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitkä viikot sulla on?

Älä kysy siltä :laugh:
Mutta ap tsempit synnytykseen :D

Ahaa, multa menny vissiin jotain ohi =) Vaan, eipä se auta ku odotella. Voihan sitä mennä näytille seuraavalla kerralla, kun on tukala olo, mut voi olla että laittavat kotiin, jos ei oo vielä aika.

Mullakin on puhkaistu joka kerran ja ennen sitä junnaa vaan paikallaan. Viimesessä puhkaistiin, vaikka pää ei ollut kiinnittynyt. Olin vähän aikaa pää alas päin ja sitten hilattiin hitaasti pystyyn. Hyvin meni.

Alkuperäinen kirjoittaja tupsis:
Mulla ei ole kertaakaan (4 lasta) vedet menneet itsestään. Joka kerta on puhkaistu vauhdin antamiseksi. Joten luulisi, että jos sinulla on viikot kasassa, niin puhkaisisivat jo ne kalvot, että pääsisit hommiin!

Mulla on toi esikko sekä käynnistetty että vielä puhkastu ne kalvotkin. Ja jätkän synnytyksessä kanssa puhkastiin kalvot, kun ei mitään tapahtunut 5 sentin jälkeen enää vaikka synnytys oli (hoitohenkilökunnan mukaan, itse en sanois samaa kun en tuntenutkaan oikeen mitään erikoista ) käynnistynyt..

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitkä viikot sulla on?

Älä kysy siltä :laugh:
Mutta ap tsempit synnytykseen :D

Mä just eilen laskin, tiedän siks nyt. Kato mietin, että jos joudun polille meneen, niin tiedän siellä sanoa. :D

Mulla on vielä matkaa synnytykseen,nyt 19+1 =)

Sanotaanko näin, että sitten kun se synnytys oikeasti on käynnissä, sen tietää.

Mulla oli vähän sama tilanne, en muista enää montako senttiä olin vikassa lääkärissä auki, mutta tunsin kun sisätutkimuksessa lääkärin piti levittää sormia tilanteen tarkistamiseksi ja samaan tahtiin lääkärin naamassa silmät pyöristyivät, kun oli aika avoin tilanne. Sitten alkoikin varoittelut ja vakuuttelut siitä, että tämä voi syntyä ihan koska tahansa! Mulla oli yksi nopea synnytys takana ja olin ihan paniikissa, että mitä minä teen jos supistaa ja säikyin jokaista harjoitussupistusta. Sitten kun synnytys oikeasti alkoi, ei siitä ollut toisen supistuksen jälkeen epäilystäkään. Kamat kassiin, esikoisen valmistelu lähtökuntoon ja matkaan.

Kalvot eivät puhjenneet missään vaiheessa, ne puhkaistiin ponnistusvaiheen alussa.

Miullakin oli sellanen tunne et on paikat auennu toooosi paljon kun kivut oli samaa luokkaa kun juuri ennen ponnistusta.. noh... 2cm oli auki aamulla (illalla alko synnytys)(oisitte nä'hny miun ilmeen kun kätilö sano että koko yön aikana auennu vaan 1cm)Eli koko yön supisteli säännöllisesti ja vedetkin oli menny mut ei vaan aukee ni ei. Sama oli esikoisesta et supistukset ei tuota tulosta.. Ja olin tästä tokasta varma et syntyy nopsaan kun vedet meni kotona ja esikisoisesta puhkastiin kalvot ja synty siitä tunti eteenpäin. Oon tullu nyt siihen tulokseen että miun paikat ei vaan suostu avautuu kovin helposti.

Kuullostaa tuo nyt siltä et kuhan synnytys tosiaan käynnistyy ni sit siulle tuloo kiire,miulla supisteli torstaista sunnuntaihin enemmän ja vähemmän,torstaina kävin näytillä,ei terkka löytäny kohdunsuuta ku pojan pää oli niin alhaalla :ashamed: ,no maanantaiaamuyöllä nyin ukkoo hihasta et nyt pittää lähtee,supparit alko 4 aikaan,saikulla oltiin 6 ja poju synty puol 8.nyt napottaa puolvuotiaana tässä sylissä :D .
voimia :hug: ,kyllä se pieni sieltä vielä tulloo :D

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Mites jos teet niin että kun alkaa seuraavan kerran supistelemaan 10 minsan välein niin meet sinne sairaalalle .. jos ne vaikka puhkasis ne kalvot ni pääsisit tositoimiin =)

Näin ehkä tekisin itsekkin, jos alkaa olla jo ihan kärsimystä kun on/off meininkiä..

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Mites jos teet niin että kun alkaa seuraavan kerran supistelemaan 10 minsan välein niin meet sinne sairaalalle .. jos ne vaikka puhkasis ne kalvot ni pääsisit tositoimiin =)

Mä just tossa äitille sanoin että voisin huomenna kävästä siellä, jos tää tilanne ei nyt taas etene mihinkään. Ihan varmuuden vuoksi. Mutt kyll tää on nyt sellasta dejavuuta: jätkästä kävi ihan samalla tavalla, varasin äitiä lapsen vahdiksi edellisiltana ett aamusta meen käymään varmuuden vuoksi polilla, ja kun menin paikat oli auki siellä sillon sen 4,5 senttiä vaikka mulla ei ollut kipuja, ei mitään (sanoin miehelle sillon siellä ett pitäisköhän mun teeskennellä ees, kun muut mammat oli tosi tuskasia ja mä vaan varmuuden vuoksi vähän käymässä ). Lähdin viel kotiinkin sieltä sillon, kun olin ajatellut etten mee synnyttään vielä vaan vähän vaan käymään, varmuuden vuoksi. :whistle: :ashamed: Takashan menin sitt ihan muutaman tunnin päästä, mutta kerkeäs siinä ruokaa tehdä ja käydä kaupassa ja vähän palstailla... :D

Yhteistyössä