Hei, millaista on täysimetyksellä olavan vauvan kakka??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Epäilen että meillä pojalla allergiaa... jollekin?? kakka on keltaista , mutta ihan kuin vettä ja tulee paineella kun tulee. Ei joka pvä. mahavaivoja on ,siis itketään pieruja ja kitinää ja narinaa.... Olen ollut nyt reilut 2vko. täysin maidottomalla, siis lukenut tuoteselosteen mitä olen syönyt. Ei apua.

Väriltään täysimetetyn vauvan kakka saa olla mitä vaan, paitsi valkoista. Vetisyys ja limaisuus sitten viittaavatkin jo allergiaan tai muuhun vatsavaivaan. Meidän kuopuksella oli samat oireet alle 6kk:na ja kananmunalle on allerginen.

noitten vauvojen vatsat nyt vaan on vielä niin kehittymättömiä, että toisilla saattaa tulla ilmavaivoja ym. kakkavaivoja ilman, että ovat millekään allergisia. odottele rauhassa, kyllä se tasaantuu, kun vauva kasvaa ja "vahvistuu".

Normaalilta kuulostaa, ton ikäsellä kipristelee joskus vielä aika lailla vaikkei olis koliikkiakaan tai allergiaa. Kakka saattaa olla sinappia, vihreetä, siinä voi olla ilmakuplia tai jopa vaahtoa, välillä nestemäistä. Voi olla että joku mauste tai ruoka ärsyttää maidon mukana pienen vatsaa olematta silti allergiaa.

Tämä on siis mun toinen lapseni. Esikolla oli maito-allergia ja neocate vain kävi hänelle. Siksi kysyn tätä, kun esikoinen sai tissiä ja korviketta, niin ei kokemusta täysimetetyn kakan laadusta....
Mulla itsellä taas vahav tunne ,että allergiaa on TAAS tälläkin:( Luulenpa ,että käännyt allergologon puoleen ajoissa, tälläkertaa....

Esikoisella alkoi ummettamaan jo kuukauden iässä ja kakka tuli lopulta viikon välein. Kuopuksella tuli vesiripulia koko 5,5kk ajan jota pelkästään täysimetin. Koko kakka imeytyi vaippaa eikä mitään ryynejä jäänyt vaipan pinnalle. Lääkäreiden ja neuvolan terveydenhoitajan mielestä se oli ihan ok. Näkivätkin vaipantuotokset monta kertaa. Heti, kun aloin antamaan lisäksi kiinteitä, niin vaippaan alkoi tulemaan "sattumiakin" ja hyvin pian kiinteiden lisääntyessä kunnon kakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Esikoisella alkoi ummettamaan jo kuukauden iässä ja kakka tuli lopulta viikon välein. Kuopuksella tuli vesiripulia koko 5,5kk ajan jota pelkästään täysimetin. Koko kakka imeytyi vaippaa eikä mitään ryynejä jäänyt vaipan pinnalle. Lääkäreiden ja neuvolan terveydenhoitajan mielestä se oli ihan ok. Näkivätkin vaipantuotokset monta kertaa. Heti, kun aloin antamaan lisäksi kiinteitä, niin vaippaan alkoi tulemaan "sattumiakin" ja hyvin pian kiinteiden lisääntyessä kunnon kakkaa.

meilläkään e noita "ryynejä" tuu ollenkaan. Imeytyy kanssa vaippaan. Neuvolassa sanoi ,että haisee tosi imelältä pojan kakka. ET jotain siellä suolistossa on häikkää, sanoi täti....

mun lapsi oli tosi allerginen, vauvana kakka oli vihreää vettä ja haisi todella pahalle. ja sitä tuli joka syötön aikana....siis aivan suoraan..ensin suuhun ja suoraan ulos.

Yhteistyössä