Hei mitä mun pitäis tehdä...vauva valvottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "unelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"unelias"

Vieras
Meidän vauva 8kk syö vieläkin yöllä noin kahden tunnin välein. Ilmeisesti herää eikä osaa nukahtaa kuin tissille. Iltapuuron syö. Nukutetaan syliin keinutuolissa. Nukkuu omassa pinnasängyssään josta otettu laita pois ja laitettu meidän sänkyyn kiinni. En halua lopettaa imettämistä vielä kokonaan, mutta yöimetys saisi jäädä jo pois. Mitä mun pitäisi tehdä? Kertokaa jotakin konkreettisia neuvoja!

Ekana jättäisin tuon syliin nukuttamisen pois; siinä tekee vaan itselleen karhunpalveluksen. Kokeilkaa nukuttaa omaan sänkyyn itsekseen vain jättämällä sänkyyn ja poistumalla huoneesta kokonaan. Pieni itku ei haittaa, mutta ei lasta saa huudattaa jos ei tunnu sinne rauhoittuvan. Varmasti vastustaa yksin sänkyyn jäämistä kun on oppinut syliin nukahtamaan, mutta kannattaa olla sitkeä. Muutama ilta tai kauemminkin voi mennä ennenkuin oppii uuden tavan. Jos kerran syö iltapuuron, niin ei varmaan ole nälkäinen vaan tissille herääminen on tapa. Joka kerta kun herää työntäkää tutti suuhun. Ei puhetta eikä mitään ylimääräisiä temppuja eikä valoja päälle paitsi joku hämärävalaistus tarvittaessa. Ja yritätte jatkaa unia. Ja sitkeästi vain uudestaan. Kokeilisin näin ensin. Jos ei toimi, sitten keksittävä jotain muuta.

no sen konkreettisempaa neuvoa ei ole, kuin että lopeta se yöimetys. Ja se lopettaminen onnistuu vaan lopettamalla, päätät että enää ei yöllä syödä ja piste.

Ei se takaa että vauva nukkuu läpi yön mutta tuskin herää parin tunnin välein kuitenkaan.

Niin lopetat vaan sen yöimetyksen! Teet ja teette siitä VAHVAN päätöksen mistä ei vaikeimmassakaan tilanteessa lipsuta.. Nukutatte lapsen omaan sänkyyn pidätte kädestä tai laitatte mahalleen (vaikka väkisin) ja rauhotatte kädellä selästä hellästi painamalla, samoin sit vaikka yölläki.. helpompi se on nukkua käsi sivuvaunussa ku tissi toisen suussa.. Kyllä te itkua mahdollisesti joudutte kuunteleen joku +-3yötä mut kyllä se siitä.. Yksin ei mun mielestä noinkaan pientä vielä tarttis jättää itkeen..

Niin lopetat vaan sen yöimetyksen! Teet ja teette siitä VAHVAN päätöksen mistä ei vaikeimmassakaan tilanteessa lipsuta.. Nukutatte lapsen omaan sänkyyn pidätte kädestä tai laitatte mahalleen (vaikka väkisin) ja rauhotatte kädellä selästä hellästi painamalla, samoin sit vaikka yölläki.. helpompi se on nukkua käsi sivuvaunussa ku tissi toisen suussa.. Kyllä te itkua mahdollisesti joudutte kuunteleen joku +-3yötä mut kyllä se siitä.. Yksin ei mun mielestä noinkaan pientä vielä tarttis jättää itkeen..

Niin ja tosiaan ei se imetyken lopetus varmaan niitä kaikkia herätyksiä poista mut vähentää varmasti kumminki..

no meillä ei toiminut lopettaminen tuossa iässä, eikä vielä lähiaikoinakaan, vaan jatkoin pitkään kun lapsi tuntui sitä tarvitsevan. pienet ovat erilaisia nukahtajia ja nukkujia, joku sopeutuu hyvin nopeasti itse nukahtamaan kun joku toinen tarvii turvaa vielä ja minusta läheisyyttä ei kannata pantata, ainakin muutokset asteittain eikä radikaalisti. oikein paljon valoa valoisaan aikaan vaikutaa yöunia parantavasti (hormoneiden takia), se ainakin rauhoittaa paljonkin öitä, lisäksi allergiat herättävät (masuvaivoja voi aiheuttaa maito, kananmuna kuten meillä ne aiheuttavat heräilyä tai mikä tahansa)

Yöimetyksen lopettaminen. Minulla kolme lasta ja kahdella heistä sain yöimetykset loppumaan sillä, että laitoin tisseihin laastarit, ja sanoin et tissit on pipit... aina öisin =D Naurakaa vain... mutta tämä toimi. Yösyömiset jäi ihmeen "helpolla" lopulta pois... meniköhän joku 3-4 yötä. Kokeileppa... Meillä lapset muutenkin syöneet tissiä pitkään, esikoinen 2v.3kk, toinen 9kk kun oli pakko lopettaa supistelujen takia ja nyt kuopus 1v.6kk ja edelleen tissillä... Stemiä

Yhteistyössä