Hei onko minussa jotain vikaa? Pelottaa? Toinen lapsi tulossa ja en ole innoissani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Sisi sektio aika ens ma. Alan olal lievästi paniikissa....harmittaa että tehtiin tämä toinen. Mua pelottaa...miten selviän sektiosta...entäs jos kuolen...mites esikoinen selviäää..

säälitää muutenkin miten esikoinen kärsii muutoksesta vaikka kaikki alotettiinkin sen takia että haluttiin saada sisarus esikoiselle,....mutat nyt olen ihan paniikissa ja ahdistunut ens viikosta.... plääh

en odota yhtään innolla....

luultavasti sä vaan hermoot sitä sectiota. Itsellä kova vauvakuume ja sitten kun aloin ajatteleen että jos mulle sattuu jotain niin kuume laski ihan itsestään. Mulla 2 raskausmyrkytystä takana eli mietteeni oli ihan aiheelliset.

Sinä tosiaan oot varmaan niin huolissas esikoisesta miten pärjää jos jotain sattus ettää se tekee sulle negatiiviset tunteet tätä raskautta kohtaan. Kaikki mene hyvin, usko pois. Rakkaus löytyy ihan varmasti. Kaikkéa hyvää sinulle :)

Ei ole omakohtaista kokemusta.Lapsia mulla on kaksi pienellä ikäerolla.Jospas sua ahdistaa se sektio niin paljon, et olet alkanut kaikkea muutakin miettimään.Nimittäin sen voin kuvitella, et jos mulle olisi tehty sektio se olisi harmittanut ja pelottanut ja paljon.Hyvin se sujuu, kun saatte vauvan ja otat isomman hoitamiseen mukaan ja vietätä myös aikaa vain isomman kanssa välillä kahdestaankin.Kyllä se hyvä on, että on sisaruksia.Jaksamisia sinulle.

No kyl mun täytyy kans tunnustaa näin kahden alle kaksvuotiaan äitinä, että tää on niin rankkaa että harvoin sitä oikeasti NAUTTII näistä lapsista. Se on rutiinia, huutoa, kiukun sietoa, pinnan venyttämistä ja sitä jatkuvaa vaipan vaihtoa... mun lapset on molemmat temperamenttisia eli mulle ei riitä lohdukkeeksi, että menkää kerhoihin (käytiin esikoisen kanssa ja nyt en PYSTY käymään kahden kanssa kun molemmat haluaisi olla mun sylissä siellä, esikoisella uhma ja toinen pieni vauva). Eli ymmärrän ap:tä. Itsekin olin vähän paniikissa kun menin tätä toista synnyttämään... ensimmäistä lasta odotellessa sitä on jotenkin niin romantisoitunut siihen kuvitelmaan kuinka IHANAA ja VAALEANPUNAISTA kaikki on... sitten tulee totuus. Ja me hankimme toisen lapsen sen vuoksi myöskin että vilkas esikoinen saisi sisaruksen. Lisää ei tule. Yritämme kunnialla hoitaa nämä.

Ap, mä olen sitä mieltä, että nuo sun ajatukset ei tee susta huonompaa äitiä eli älä syyllistä itseäsi. Onko sulla ketään joka auttaisi teitä lasten hoidossa? Saatteko esikoista hoitoon joskus? Kannattaa yrittää nukkua aina kun mahdollisuus siihen (meillä mennään aikuisetkin yhdeksältä nukkumaan ja silti ollaan illalla ihan väsyneitä).

Mä lohduttaudun sillä, että muutaman vuoden päästä pääsen (toivottavasti) töihin ja saan olla päivät ilman huutoa ja kiukutteluita. Ja uskottelen itselleni että lapset ovat pieninä onnellisia kun saavat olla turvallisesti äidin kanssa kotona. Seuraan omaa jaksamistani, koska masentunut äiti ei ole hyväksi lapsille. Ja vaikka tämä teksti on kovin masentunutta, niin itse en koe olevani masentunut. Toiset päivät ovat helpompia, toiset vaikeampia, mutta uskon että helpottaa kun lapset vähän kasvaa. Vaikka molemmilla ilmeisesti kovat luonteet. Tsemppiä sinne!

kiitos teille viesteistä....melkein alkoi itkettämään.

On meillä apua sitten lähellä. Joten varmasti saadaan apuja jos vaan osataan ottaa vastaan.

Okei ollaan henkisesti tosi väsyneitä mutat myös fyysisesti nyt....rakennus projekti saadaan päätökseen samaan aikaan kun uusi vauva syntyy....tuntuu että olisi ollut ihanaa olla rauhottua ennen uuta tulokasta mutta ainahan nuo raksat venyy...nyt vaan väsyttää valmiiksi...mutta eiköhän kaikki mene oikealla painolla eteenpäin....ja kaikki muuttuu hyväksi.

Hei mulla oli samat ajatukset, osittain vielä vauvan syntymän jälkeenkin, mutta nyt kun vauva on puolivuotias niin olen tosi tyytyväinen lasten ikäeroon ja toisen lapsen hankintaan ylipäätänsä ja rakastan molempia lapsia täysillä. Halit sulle ja tsemppiä synnytykseen!

Minua kans harmitti esikon puolesta kun vauva tuli.. mutta hyvää se tekee esikollekin oppia jakamaan huomio.
Meillä taas on perustyytyväiset tapaukset joten osain nauttia molempien vauva-ajasta. Toki kahden kanssa väliin kirusta mutta siitä se suttantuu. Tsemppiä!

pelkää kuinka selviää vauvan ja toisen lapsen kanssa. Mitä jos tulee koliikki? Miten jaksan päivät kun esikoinen ei nuku päiväunia? Tuntuu välillä, että miksi tähän itseni ajoin, vaikka vauvaa en pois antaisi. Välillä vain ahdistaa kun pitäisi pystyä nauttimaan tästä ajasta. Ja eihän sitä tiedä kuinka tyytyväinen tuleva vauva onkaan.. Ehkä varaudun/pelkään vain pahinta...

Haleja ja jaksamista sinulle! En silti pidä sinua mitenkään epänormaalina. Minä olen jokaisen raskauden kohdalla jossain vaiheessa katunut sitä, mutta sitten taas ollut iloinen: mielialat on todella vaihdelleet. Ennen toisen syntymää mietin, miten voin rakastaa toista yhtä paljon, mitä jos en rakastakaan, miten kaikki vaikuttaa esikoiseen, synnytys pelotti jne. Eli et sinä ole poikkeus, on todella hyvä, että uskallat puhua asiasta! Kakkonen muuten osoittautui aivan ihanaksi ja arki rupesi sujumaan suht hyvin, ikäeroa esikoiseen oli 1v9kk. Kun vain muistat itse ottaa tarpeeksi rennosti(helpommin ehkä sanottu kuin tehty) etkä vaadi itseltäsi liikaa.... Muistele, kuinka ihana esikoinen oli vauvana, miltä sellainen pieni ihana nyytti tuntuu ja haisee. Ja ajattele, että saat kokea sen nyt uudestaan ilman sitä epävarmuutta, mikä esikoisen kanssa oli. :) Jos pystyt puhumaan tuosta sektiopelosta jonkun kanssa, niin se voisi varmasti auttaa. Teillä on paljon muutoksia käsillä, en ihmettele, jos vähän hirvittää/pelottaa/kaduttaa.

Piti vielä sanoa, että meille tuli viime kesänä kolmas ja ikäeroa tuli siis esikoiseen 4v3kk ja kakkoseen 2v5kk. Tämä kolmonen oli aika rytmitön(on sitä osittain vieläkin), varsinkin ensimmäiset kolme kuukautta itkeskeli paljon,vaati hytkyttämistä ja nukkui lyhyitä pätkiä(paitsi kantoliinassa). En tarkoita pelotella, pikemminkin kannustaa. Nimittäin yksi lohduttavimpia ajatuksia on tämän vajaan 10 kuukauden aikana ollut, että viikko viikolta ja kuukausi kuukaudelta asiat helpottuu ja pian huomaakin, että kyllähän tämä tässä. Kun tietää, että tätä kestää vain hetken, osaa nauttiakin siitä jotenkin eri tavalla. Tosin minun kohdalla helpotti myös se, että esikoinen oli myös todella tyytymätön ja nyt tiesi, että sekin menee ohi ja että ensi viikolla asiat voi olla jo paljon paremmin. Kakkosen synnyttyä huomasinkin, että hei, eihän se olekaan niin vaikeata, olin kauhulla ajatellut, että kakkonen olisi samanlainen kuin eka. Kolmosen kohdalla huomasin, että elämästä selviää, vaikka vauva olikin lähes samanlainen kuin ensimmäinen. Ja itse asiassa neljäskin olisi tervetullut. :D

Yhteistyössä