Hei palstan 40+ naisihmiset tai miksei muutkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanheneminen pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanheneminen pelottaa

Vieras
...luin tänään lehdestä plastiikkakirurgin lausumaa, että naisille tapahtuu ikävuosien 40-50 välillä jossakin välissä tosi nopea ulkonäön rupsahtaminen, siis että näkee vaikka 2 v välein otetuissa valokuvissa että ero on iso. Epäili syyksi jotakin hormonaalista, koska miehille näin ei kuulemma tapahdu.

Olen hiukan vajaa 40 v ja mua jotenkin pelottaa tämä ihan älyttömästi. Olen ikäni ollut ulkonäkööni tyytymätön ja vasta hiljattain alkanut löytää omaa tyyliäni, ja tuntuu niin harmilliselta että kaikki olisi saman tien mennyttä :(. Millaisia kokemuksia teillä on?

Totta se on. Minulle on alkanut tulla ryppyjä kiihtyvällä tahdilla. Johtuu kylläkin ahkerasta auringonotosta. Hiukset ovat ohentuneet hurjasti, tuntuu ettei niitä ole kohta enää ollenkaan. Mitään järkevää leikkausta ja kampausta ei saa enää aikaiseksi. Karvojen iho on myös veltostunut ja alkanut aavistuksen roikkumaan. Kimmoisuus on siis kadonnut.

Elän tällä hetkellä seksuaalista huippukauttani ja toistaiseksi vielä nuoremmat miehet ovat perääni ja seksi on ollut loistavaa. Nyt on pieni paniikki ehtiä ottaa kaikki ilo irti elämästä, koska pelkään, että parin vuoden päästä rapistumiseni voi olla jo niin pahaa, että markkina-arvoni on kokonaan mennyttä. Siinä vaiheessa pitänee alkaa harkita botoxia tai jotain muuta vastaavaa.

Onneksi vartaloon sentään olen pystynyt vielä vaikuttamaan ja se on hyvässä kunnossa.

Itse oon alle pikkusen alle nelikymppinen myös, eikä ryppyjä vielä ole. Pari harmaata hiusta on näkynyt. Kylllä muakin vähän hirvittää ajatus, että kohta alan ryppyyntymään ja rupsahtamaan. Mutta se on osa elämää, minkäs teet, muutakun koitat pitää itsestäsi huolta. Eikä se nyt ihan silmissä tapahdu kuitenkaan, vähän dramatisoitu juttu tuo mun mielestä..

Pitää varmaan paikkansa...viime talvena vanhenin ihan tosi paljon...laihduinkin kyllä vähä reilu 10kg, mut esim.dekolteealueen iho on nyt semmoinen vanhan naisen ryppynen :( myös silmäkulmiin tullu ryppyjä, käsien iho näyttää vanhalta....
Aiemmin mua n aina sanottu ikäistäni nuoremman näköiseksi....

Niin ja monet naiset ovat oikeasti parhaimmillaan vasta nelikymppisinä, se on aika pitkälle asennekysymyskin, pitää oppia nauttimaan itsestään ja naiseudestaan ja antaa sen näkyä myös. Rypyt ei rumista jos muuten hehkuu hyvää vointia ja elämäniloa.

En allekirjoittaisi tuota lehtiartikkelia. Joillain ullkonäkö muuttuu noina ikävuosina paljonkin, ja joillain ei paljon yhtään. Monet on paremmankin näköisiä vanhempana. Minusta tämä ei myöskään ole riippuvaista niin kovin kasvojen mallista tai muustakaan ulkoisesta tekijästä. En tiedä miten itselleni tulee käymään, enkä viitsi siitä liikaa stressata. Tärkeintä on olla onnellinen, ja elämässä on merkittävimpiiäkin asioita, kuin rypyt. Se iloisuus ja onnellisuus paistaa kyllä paljon kauniimmin kasvoilta, kuin mikään muu. Niitähän on vaika kuinka paljon kauniimpiakin 65-vuotiata, kuin 20-vuotiata. :)

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Taitaa plastiikkakirurgi antaa lausuntoja oman elintasonsa turvaamiseksi.. En nyt väitä näyttäväni samalta kuin 10 vuotta sitten, mutta ei tuossa 40 jälkeen mitään äkillistä ja dramaattista rupsahtamista ole tapahtunut

Mulla on sellainen tuntuma että mulle tapahtui nopea rupsahtaminen siinä 38 ja 41 välillä. Toivottavasti sitten nyt vähän taas hidastuisi, hirvittää ja inhottaa nuo kehittyvät hamsterinposket ja roikkuva kaulan iho.
Mutta väitän että kyllä miehilläkin tulee, tai sitten elähtävät tasaisen nopsaan jo 30-vuotiaasta. Mutta nelikymppinen mies on yleensä jo melko rähjäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja määää;28874781:
Mulla on sellainen tuntuma että mulle tapahtui nopea rupsahtaminen siinä 38 ja 41 välillä. Toivottavasti sitten nyt vähän taas hidastuisi, hirvittää ja inhottaa nuo kehittyvät hamsterinposket ja roikkuva kaulan iho.
Mutta väitän että kyllä miehilläkin tulee, tai sitten elähtävät tasaisen nopsaan jo 30-vuotiaasta. Mutta nelikymppinen mies on yleensä jo melko rähjäinen.

Ai, mä oon ihan eri mieltä. Nelikymppinen mies on vasta miehen näköinen usein. Miehet saa olla onnellisia, kun niitä harmaat hiukset ja pieni miehistyminen vain komistavat, mun mielestä. En oo koskaan tykännyt mistään babyface kiiltokuvapojista.

Viimeksi muokattu:

Eräs tuntemani 40v mies on kasvoiltaan paljon vanhemman näköinen kuin toinen joka on 44v.
Eikä veljenikään mikään rähjäinen ole vaikka ikää 46v :)
Hyvin "säilynyt".

Minulle kävi nnopea rupsahdus 42 täytettyäni. Jouduin kylläkin stressaavaan työhönkin, mutta kasvoihin ilmaantui kummallisia valahtamisia ja ryppyjäkin ja kaulan iho on jossain asennossa aika hölmö. Persus meni muhkuraiseksi ja muuallekin tuli selluliittia. Kilot siis alkoivat kerääntyä ihan uskomattomasti, vaikka koko elämän ajan olin ollut hoikka, eivätkä raskaudetkaan vaikuttaneet mitään ikävää vartalooni. En varsinaisesti ole harrastanut säännöllistä liikuntaa nuoruuden jälkeen, mutta yli neljäkymppiseksi nuoruuden hyvä lihaksisto kantoi.

Olen 41, ja olen nyt kauniimpi kuin oikeastaan koskaan. Ryppyjä ja harmaita hiuksia on jo vähän, mutta enää vanheneminen ei pelota, olen alkanut ajatella että on todella typerää ajatella että elämä olisi jotenkin ohi jos vanhenee. Miehetkin pitävät edelleen viehättävinä, tosin nykyään n. 42-50 v. miehet. :-)

• Tykkää
Reactions: Lori Grimes
Mutta nelikymppinen mies on yleensä jo melko rähjäinen.

Joo, tuo on siinä mielessä totta, että hiukset lähtevät monilla miehillä päästä jo ennemin ja monet harmaantuvat kovasti. Jos eivät kuntoile, ovat aika lössähtäneitä. Mutta iho ei näytä vanhenevan samaa tahtia kuin naisilla.

Ai, mä oon ihan eri mieltä. Nelikymppinen mies on vasta miehen näköinen usein. Miehet saa olla onnellisia, kun niitä harmaat hiukset ja pieni miehistyminen vain komistavat, mun mielestä. En oo koskaan tykännyt mistään babyface kiiltokuvapojista.

No en minäkään, mutta mitä nyt kattelee netissä noita nelikymppiseksi varttuneita, niin näkyyhän se ikä läheltä katsottaessa, joten ei voi sanoa ettei heille mitään olisi tapahtunut, kun kolmikymppinen on vielä siloinen nuorukainen. Kai niillä nyt ryppyjä on useimmilla enemmän kuin samanikäisillä naisilla, ja naisilla ei saisi olla.

En ole ainakaan vielä rupsahtanut. Harmaita hiuksia on jonkun verran ja silmänympärysiholla on jotain ryppyjä. Näytän ikäistäni nuoremmalta. Keväällä kysyttiin kaupassa papereita.

en ole osannut vanhenemista pelätä tai edes ajatella, mutta mulla homma mennyt nyt niin, että aloitin aktiivisen liikunnan ollessani 41v. nyt olen 43v ja lisäsin liikuntaan vielä punttisalin.olen paremmassa kunnossa kuin edes kaksikymppisenä, vaikka silloin olin himoliikkuja.Liikunta pitää kropan kunnossa, ja nyt lasten ollessa isompia olen voinut keskittyä muihinkin omiin juttuihini enemmän ( olen lasten kanssa yksin) ja toteutin unelmani yli 15v:n takaa, ja hankin moottoripyörän, se pitää taas pään sisäisen elämän aika hyvin kondiksessa,on vaan niin rentouttavaa puuhaa, vaihtuva maisema ja oma päänsisäinen elämä :) ryppyjä nyt tietty tähän ikään mennessä on jokunen, mutta laihtumisen ja liikunnan myötä väitän että ihokin on paljon sileämpi kuin mitä mulla oli ollessani esim.38v , selluliitti sulanut ja voin kaikin puolin hyvin. en siltikään liitä näitä asioita ikääntymiseen vaan elämäntapaan, kuten sanottu - lasten ollessa nyt isompia pystyn keskittymään enemmän itsenikin hyvinvointiin kaikilla osa-alueilla :)

Sain toisen lapsen 40 vuotiaana ja ajattelin etten rupsahda äkkiä koska olen niin hedelmällinen vielä. Täytän 44 tänä kesänä ja parissa vuodessa olen muuttunut ikäistäni vanhemman näköiseksi, eniten harmittaa se leuan alla oleva kanan heltta, sekä hirveät hamsteri posket. Kasvot ovat ikäänkuin valahtaneet maanvetovoimaa kohti. Tukka ohentunut mutta vitamiinit on pysäyttäneet hiustenlähdön. Tutkittiin onko vaihdevuodet alkanut kun kierto lyhentynyt, mutta ei ollu vielä alkanut. Kauheaa vanheta näin nopeasti. Ei auta vaikka olen ikäni liikkunut, syönyt terveellisesti enkä ole koskaan tupakoinut, Ja Ylipainoa on vain 4 kiloa. En olisi ikinä uskonut tämän käyvän minulle näin äkkiä. Minua kun luultii 40 vuotiaaksi asti ikäistäni nuoremmaksi. Leikauttaisin kasvoista pois hamsterinpussit ja heltan heti jos vain olisi rahaa mutta kun ei ole.....

Ei kaikki rupsahda tuossa iässä. Mä näytän vieläkin nuoremmalta. Mulla on rasvainen ihotyyppi. Ryppyjä ei tule helposti. Ruokavalio ja ihon hoitaminen myös vaikuttavat. 48v.

Mitähän mystistä rupsahdusta tossa mahdetaan tarkoittaa?

Jokainen voi rupsahtaa ihan missä iässä tahansa jos ei pidä itsestään huolta.

Mut ei viiskymppisen naisen ole tarkoituskaan näyttää viistoistavuotiaalta. Ei se mitään rupsahdusta kuitenkaan tarkoita.
Tai sitten mä tunnen vaan vääriä viiskymppisiä naisia joilta tämä rupsahdus on pahasti päässyt unohtumaan.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Kannattaa iloita siitä mitä (vielä) on. Jokainen palstamamma on tänään vähemmän ryppyinen kuin huomenna :D

gettyimages-145083512-800x533.jpg

Yhteistyössä