Hei perheet joissa jo useampi lapsi!

rasavillien äiti

Uusi jäsen
07.11.2008
4
0
1
:attn: Meijän perheessä isä,äiti ja pojat 5 ja 3vee.Nyt odotellaan vaavia syntyväksi kesäkuussa.Jos kaik menee hyvin.
Minkälaista teillä on? Hulinaa kylläkin...Miten sukulaiset/ystävät on suhtautuneet kasvavaan perheeseen? Tosin meijän 3:nnesta ei vielä kukaan tiiä.
Mutta itse ollaan innossaan!!!

Meillä lapset on "kahdessa erässä" isot on 11 ja 9 ja pienet on 2 ja keväällä syntyy sitten toinen pieni.
Meillä on rauhallista =) varmaan siksikin kun isot on eri sukupuolta ja luonteeltaan rauhallisia ja pieniä on vaan ny tää yksi, joka hänkin on aika rauhallinen.
Musta tuntuu ettei periaatteessa sukulaisia ja ystäviä niin "kiinnosta" toisten asiat, siis en tarkoita tätä pahalla, mutta mulla ainakin sinällään ihan sama montako lasta mun ystävä ja sukulaiset hankkii. Tietysti vanhemmat ja isovanhemmat varmaan reagoi eri tavalla kun ovat tavallaan "lähellä"
Meillä 4 on vielä salaisuus ja varmaan perinteisiä kommenttaja esim. töissä tulee (monta lasta teillä olikaan jne...) mutta uskon että lähipiiri on iloinen, ainakin anoppi jo on kannustanut hankkimaan kaverin kuopukselle (kuin heillä itsellä iltatähti aika mahdoton kun isompiin iso ikäero)
Toisaalta kun lyhyehkö ikäero niin lapsista nopeasti toisilleen seuraa, meillä taas ovat aika eri "tasolla" tosin hurjasti pieni tykkää isoista ja isot pienestä ja ovatkin tietysti "oikeita" isoveljiä ja siskoja kun voivat hetken katsoa perään jne.

Tsemppiä, hyvin se varmaan menee ja pääasia että itse olette innoissanne!!

Meille tulossa eka yhteinen, molemmille kolmas ja siis oikeastaan viides lapsi =)
Tällä hetkellä miehen tytöt asuvat valitettavan kaukana, mutta toivotaan että palaavat pian taas kotiin kokonaan.
Meillä oli yllättävän hyviä kommentteja vauvasta, odotin että olisi tullut kommenttia että vieläkö yksi?! Mutta iepä tullut, kaikki asiasta kuulleet olleet iloisia meidän puolesta.
Isotveljet kuuli tulevasta vauvasta (05/09) eilen ja ovat erittäin innoissaan asiasta. Kovin jo kyselee. Minun pojat siis 8 ja 7v ja miehen tytöt 4 ja 3v.

meidän koko perhe (sekä naapurit, kaverit, suku ja ystävät)
odottaa jo lähes kärsimättömästi vauvan maailmaan tuloa!

poika 3,5 v ja tyttö 2v3kk! Hulinaa siis arjessa riittää, tämä kolmonen sitten saa vielä sekottaa soppaa lisää =)

masulle = vauvalle jutellaan, silitellään, suukotellaan... :heart:

nyt rv 37+5

Meillä on lapset 6v4kk, 4v8kk ja 2v8kk ja neljäs syntyy helmikuussa.

Me odotettiin rv 13:lle asti, että paljastettiin sukulaisille salaisuus, koska tiesin heidän kommenttinsa. :( Oikeastaan äidilleni se oli kovin shokki. Ihmettelen kovasti, että miksi näin, sillä hän ei hoida lapsiamme. Meillä on talous kunnossa ja muutenkin kaikki edellytykset vauvalle tulla. Loukkaannuin syvästi noista äitini kommenteista. Onneksi osa sukulaisista oli tosi myönteisellä kannalla ja todellakin iloisia meidän puolestamme.
Enolleni kerroin vasta 2 viikkoa sitten ja vastaus oli tämä "TÄH? OIKEESTI? ei sun yksin tarvi tätä maata täyttää! Kai sä olet kuullut ehkäisystä? Ei herranjumala, NELJÄS!" :headwall: Ja hän kun ei tajua, että toiset oikeesti yrittämällä yrittää lasta monta kuukautta! kuinka se kehtaa....

Hulinaa meilläkin on, mutta ihanaa hulinaa :heart:

-kyrsä ja nappula 25+1

Meille tulossa kolmas lapsukainen tammikuussa ja hulinaa varmasti riittää kun sitä on nytkin poikien pian 3v ja 1,5v kans :D eipä tästä kolmannesta oikein kukaan oo mitään sanonut...jotkut saattaa kysyä kuinka jaksan,mut aika moni on vaan tyyliin taas niille tulee :heart: putki jääny päälle ;) on kyl paljon tullut positiivista palautetta kaikilta...mua itteäni jännitti kertominen tästä raskaudesta kauheesti :ashamed: mut onneks turhaan jännitin ;)

Meillä lapset kahdessa sarjassa --tammikuussa 8 täyttävä tyttö ja sit just 6 täyttänyt poika.Sit on poika 1v3kk ja kuukauden päästä olis "PikkuNeiti Nelosen" la....meillä sukulaiset kauhistelivat jo kolmosen odotusta,saatika nyt sit kun tulee nelonen näin pienellä ikäerolla tuohon edelliseen.Kaikille tuntuu olevan kauhistus että haluamme ison perheen!!!minun äidillä varsinkin on kauhee "asennevamma"....

Meillä neiti vitonen sais syntyä keskiviikosta alkaen milloin vain. Isommat -01, -02, -03 ja -05. Kommentit on olleet laidasta laitaan.. järkyttäviä kommentteja on tullut ja niihin olen vastannut yhtä järkyttävästi takaisin.. :kieh: Mutta on niitä järkeviäkin kommentteja ollut. Mutta lähinnä vauvauutinen on aiheuttanut vain syvää hiljaisuutta vanhemmissa ihmisissä.. kaverit sekä minun että ukon puolelta ovat olleet täysin positiivisia ja onnitelleet.

Normaaliarkea täällä eletään, joskin suht kovalla tempolla. Mutta siis vaikka on välillä järkyttävän ressaavia ja karmeita päiviä niin päivääkään en kuitenkaan vaihtais pois!!! Kaikki kasvattaa ja opettaa, sekä minua että muksuja. Nyt vaan isompi auto tuottaa ongelmia ja harmaita hiuksia.. nehän ei tunnetusti ole ihan ilmaisia.. Mutta kaikki aikanaan!

No kyllä meillä oli jo kahden kanssa hulinaa :kieh: Ihmisten kommentit alko oleen kolmannesta lähtien että TAAS että ei teidän tarvi yksin tätä maailmaa täyttää ja plaaplaa nyt tulossa viides ja jostain kumman syystä :p en ole siitä juurikaan kelleen kertonut. Miksi kertoisin ei mua kiinnosta kuunnella ihmisten tyhmiä kommentteja. arghgh

Yhteistyössä