Hei te jotka muutitte saunalliseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanakas

Vieras
Kuinka paljon teillä nousi sähkölasku kun muutitte asuntoon jossa oli sauna. Siis, että käytitte sitä kans... Käytittekö noin kerran viikossa vai joka päivä?
Olen tekemässä vähän arviota jos muuttas saunalliseen kun niin kaipaan omaa saunaa...

Tiesittekö että maahanmuuttajatpitää saunaa koko ajan päällä, itsehän ne ei maksa sitä laskua vaan sossu maksaa, ei ole yhtään erikoisempaa jos kuukauden sähkölasku on kaukolämpö talossa 1300€.

[QUOTE="vieras";27501595]Tiesittekö että maahanmuuttajatpitää saunaa koko ajan päällä, itsehän ne ei maksa sitä laskua vaan sossu maksaa, ei ole yhtään erikoisempaa jos kuukauden sähkölasku on kaukolämpö talossa 1300€.[/QUOTE]

kiinnostaa hyttysen vtun verran =)

[QUOTE="vieras";27501574]Mä laskin joskus, että se oli 4e per lämmitys. Meillä se oli kyllä monta tuntia päällä.[/QUOTE]

eli kolmisenkymppiä jos kerran viikossa saunoo, ei nyt niin kauheesti maksais, hmm.

Meillä maksaa joku 10-20 c / kerta.
Puut on itse kaadettu omasta metsästä, kuljetus 60 km on ainoa mikä maksaa.
On se kyl niin ihanaa et voi saunoa koska haluaa

[QUOTE="sasa";27502013]Ei sillä ole väliä, onko mamu vai joku natiivi lusmu, joka yhteiskunnan rahoja tuhlaa.[/QUOTE]

Ajattele kuinka paljon siinä säästyisi rahaa jos ei tarvisi maksaa miljardien edestä mamujen laskuja.

[QUOTE="vieras";27502034]Ajattele kuinka paljon siinä säästyisi rahaa jos ei tarvisi maksaa miljardien edestä mamujen laskuja.[/QUOTE]

Kuten sanoin, en erottele lusmuja syntyperänsä perusteella. Samalla tavalla rahaa säästyisi, jos suomalaiset WT:t laitettaisiin tienaamaan itse oma elantonsa.

[QUOTE="sasa";27502066]Kuten sanoin, en erottele lusmuja syntyperänsä perusteella. Samalla tavalla rahaa säästyisi, jos suomalaiset WT:t laitettaisiin tienaamaan itse oma elantonsa.[/QUOTE]

Helpoiten säästöä syntyy kun säästää sieltä mistä sitä voi helpoiten säästää. Mielummin minä mamu kustannuksista säästän kuin vanhusten palvelusta tai peruskoulujen karsimisella.

[QUOTE="vieras";27501595]Tiesittekö että maahanmuuttajatpitää saunaa koko ajan päällä, itsehän ne ei maksa sitä laskua vaan sossu maksaa, ei ole yhtään erikoisempaa jos kuukauden sähkölasku on kaukolämpö talossa 1300€.[/QUOTE]

Mistäs tollanen tieto?

[QUOTE="vieras";27502084]Helpoiten säästöä syntyy kun säästää sieltä mistä sitä voi helpoiten säästää. Mielummin minä mamu kustannuksista säästän kuin vanhusten palvelusta tai peruskoulujen karsimisella.[/QUOTE]

Ihmisiä ne mamutkin ovat. Et voi tietää, koska itsekin voit apua tarvita. En erottele ihmisiä syntyperänsä, vaan tekojensa kautta. Suomalainen, valkoinen roskasakki, joka elää kelan ja sossun tukien varassa on ihan samanlaista jengiä, jolta voisi tuet katkaista.

Yhteistyössä