Hei te, jotka puette lapsenne hieman ehkä kalliimpiin merkkivaatteisiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kodikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kodikas

Vieras
Mini rodini, småfolk, Nova Star jne.. niitähän on vaikka kuinka.

Niin kiinnostaa, että onko lapsillanne näiden merkkien vaatteita myös päiväkodissa päällä?

Itse olen hurahtanut moniin Ruotsalaisiin ja Tanskalaisiin merkkeihin.

Kävimme tutustumassa päiväkodissa ja ihmetys oli suuri kun näin missä vaatteissa siellä lapset oli..päällä oli vähän mitä sattuu....olin jotenkin kuvitellut, että monet tykkäävät pukea lapsensa näihin merkkeihin jne..kyseessä oli pienten alle 3v. puoli...olisikohan isommissa ollut sitten toisenlaista vaatetusta...

Enkä mitenkään tarkoita, että nuo lapset olisivat jotenkin huonompia tai jotain! En todellakaan, pisti vain silmään, kun olen itse tottunut pukemaan lapsen yhteensopiviin vaatteisiin.

Joo, mutta meillä oli sellainen "kiva päiväkoti" jossa kummasti hävisi niitä parempia vaatteita. |O
Että, joo lapsilla aina kivaa päälle, mutta ei se ole merkistä kiinni, voi olla kivasti puettu ilman merkkivaatteitakin. Joita meillä ei enää tarhaan laiteta vaan käytetään muuten! Tosin lapset ovatkin kotona.

tätä odotinkin, en minäkään farkkuja välttämättä pue, löytyy verkkareita, olohousuja ja velourhousuja myös merkkivaatteista, ja ennen kaikkea sellaisia jotka sopivat yhteen muun vaatetuksen kanssa.

Puen joka paikkaan samojen merkkejen vaatteita lapsilleni;Polo,elle,lego,timberland,henry loyd yms...En osta enkä käu lindeksillä, h&m ym kaupoissa.Joten koska niin lasten kuin aikuisten vaatteet "merkkivaatteita" puen niitä aina päälle, sama missä ollaan.

Olen antanut itselleni kertoa, että päiväkodeissa myös häviää aika paljon kaikenlaista. Ja harvemmin reiäiset lassiet kuin uunituore reimatekki.
Että jospa kyse onkin siitä, että uskallatko laittaa lapselle 100 euron nutun?

Meillä on kerhossakin tärveltynyt pari paitaa, esmes vesiväri ei kuivuttuaan (eikä aina tuoreenakaan) lähde vaatteesta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
siis mitä ihmeen merkkivaatteita nuo muka on? Ei ole merkkivaatteita nähnytkään. Ja jos niitä puet lapsiesi päälle, niin ei ne kyllä joukosta erotu :)

Ovat kyllä merkkivaatteita, ihan niin kuin ovat esim. H&M-ketjunkin vaatteet, jonkin merkkisiä, ovat vaan laadukkaampia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Joo, mutta meillä oli sellainen "kiva päiväkoti" jossa kummasti hävisi niitä parempia vaatteita. |O
Että, joo lapsilla aina kivaa päälle, mutta ei se ole merkistä kiinni, voi olla kivasti puettu ilman merkkivaatteitakin. Joita meillä ei enää tarhaan laiteta vaan käytetään muuten! Tosin lapset ovatkin kotona.

tää on niin totta.. moni päivitelly sielä sitten et kun on jokin vaate hukassa.. en mä sinne niitä laittais.. ei sillä et muutenkaan hirveemmin niitä käytettäs.. mä ostan vaatteen ulkonäön ja käytännöllisyyden kannalta en merkin..
tosin pakko myöntää en pahemmin marketeista kuitenkaan.

No ainakin meidän tarhassa annettiin lappu, jossa kehotettiin vanhempia pukemaan vähän römppävaatteita, kun maalatessa ja leikkiessä vaatteisiin saattaa tulla tahroja ja reikiä. Olen jättänyt ne näteimmät vaatteet kotia.. Muuten tykkään pukea sievästi. Itse tykkään Pampolinasta, Cakewalkista, Mim-pistä, RiverWoodsista, Oililystä, Vinginosta yms.. (Ja listaahan voisi jatkaa ja jatkaa..)

Kysymys ei siis niinkään ole MERKKIvaatteista, vaan siitä, että lapset oli puettu miten sattuu... sitäkö oikeasti tarkoitit??? Ei kai sitä lasta tarvitse "merkkivaatteeisiin" pukea, jotta ne olisivat kivan näköiset ja yhteensopivat. Voihan sitä tehdä vaatteita vaikka itse.

no mä katson aina et vaatteet ei ihan eriparia ole, mutta toki on päiviä että värit ei sovi hyvin yhteen jo en oo pyykkiä kerinny peseen. no merkeistä meillä ei ole väliä, mutta jos ostaisin merkkivaatetta niin säästäisin niitä ehkä sitten kyläreissuille ja parempiin tilaisuuksiin. päiväkodissa lapset kuitenkin suttaavat itseään ja sattuu jos jonkunmoista vahinkoa.

Käsittämätöntä, että kotona jo oikein opetetaan lapsi trendipelleksi. Äidit, huhuu!?!

Kyllä meilläkin on sieviä, kalliita merkkejä käytössä, lahjaksi saatuja tai ehkä jopa alennusmyynneistä ostettua. SUURIN OSA KAIKISTA VAATTEISTAMME ON KUITENKIN KIERRÄTETTYÄ, KIRPPIKSILTÄ LÖYDETTYÄ. En milloinkaan raaskisi ostaa kolmelle lapsellemme PELKÄSTÄÄN uutta ja kallista, enkä edes halua. Nyt on sentään vaan vaatteista kyse. Vaatteen tulee olla mukava päällä, ja ihan todelliseen käyttöön tarkoitettu, eli en myöskään kiellä rypemästä tai ulkoilemasta, kuten ehkä kaikki ne äidit, jotka ostavat miljoonalla eurolla perheen ainoalle lapselle neljä eri välikausiasua, ja joiden kanssa sitten käydään ostoskeskuksissa tai seistään hiekkalaatikon vieressä. Surullista.

Ja vielä, kyllä meillä on aina keskenään yhteensopivat vaatteet, eli renttupellejäkään ei tarvitse kierrättävän perheen lasten olla.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
tätä odotinkin, en minäkään farkkuja välttämättä pue, löytyy verkkareita, olohousuja ja velourhousuja myös merkkivaatteista, ja ennen kaikkea sellaisia jotka sopivat yhteen muun vaatetuksen kanssa.

..."ennen kaikkea sellaisia jotka sopivat yhteen muun vaatetuksen kanssa..." ... heh heh, no, kriteeri kai sekin on, ja vieläpä tärkeä joillekin. Jos eivät värit synkkaa ja vaatteet sovi yhteen, ette ilmeisesti voi mennä oman kodin ulkopuolelle... ;-D

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Gold digger:
no mä katson aina et vaatteet ei ihan eriparia ole,

Minä taas ponnistelen, että lapsella olisi samanpariset sukat jalassa. Lasten mielestä asia ei ole kovin oleellinen.

Totta turiset. Paitsi 5-vuotias rinsrenssa ei SAATA pitää päällään kuin vaaleanpunaista ja hätätapauksessa vaaleanlilaa, jos siinä on timantteja.

Alkuperäinen kirjoittaja kriteerinsä kullakin:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:

..."ennen kaikkea sellaisia jotka sopivat yhteen muun vaatetuksen kanssa..." ... heh heh, no, kriteeri kai sekin on, ja vieläpä tärkeä joillekin. Jos eivät värit synkkaa ja vaatteet sovi yhteen, ette ilmeisesti voi mennä oman kodin ulkopuolelle... ;-D

Mä tykkään pukee pojalle kivan näkösen vaatteet päälle, ei pitäs olla keltään pois se. Ja tosiaan, katson että sopivat yhteen kaikki päällä olevat.

Olen kiinnostunut siitä, miten lapsella menee hoidossa ja miten on leikkinyt ja onko syönyt, kun että mitä vaatteita on päällä. Ihmetyttää asioiden tärkeysjärjestys, hienoilla vaatteilla koreilijat ei oikein taida omata tervettä itsetuntoa, ja sama vaiva upotetaan sitten lapsiinkin!

eikös ne tädit toivo että lapsella olisi mukavat vaatteet päällä tarhassa? ettei ois esim. farkkuja jotka kiristää tai paitaa johon ei saa tulla tahroja jne. Näin ainakin yks mun kaveri sanoi joka on tarhassa töissä.

Yhteistyössä