Hei te kaikkitietävät palstalaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsellinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsellinen äiti

Vieras
Laitoin viestiin kysymykseksi aikaisemmin että onko lapseni fiksu kun osaa huutaa kaupassa ja muissakin julkisilla paikoilla että lopeta kun ei saa tahtoaan läpi ja kesällä täyttää kaksi. Luulen kyllä lapseni olevan sen verran fiksu, että kun on tällälailla eka kertaa käyttäytynyt on saanut äidin noloksi ja huomannut sen tepsivän. Sain juuri sellaisia kommentteja kuin epäilinkin tältä fiksulta palstaväeltä. Ärsytti suunnattomasti taas aloitus jossa oli kytätty ja äitiä arvosteltu, kun oli oletettu, että lapsi on samanlainen ja käyttäytyy samalla lailla kuin oma lapsi/ lapset ja istuu kärryissä, koska tämä suuremmoinen äiti on opettanut ja kasvattanut lapsen. Minulla on jo kolme lasta ja kaikki erilaisia yksi istui kiltisti, toinen istui ,jos huvitti ja kolmas ei istu vaan tekee kaikkensa päästäkseen pois. Kaikki minun samalla lailla kasvattamia. Kuinka kuitenkin niin moni ei ymmärrä täällä sitä?

Lapsestasi en tiedä, mutta jos hänen tulevaisuudessaan kirjoittama teksti on yhtä tyhmästi ja onnettomasti kirjoitettu, niin ei varmaankaan ole fiksu eikä ainakaan fiksuus ollut periytyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hm, sen verran epäselvästi kirjoitettu teksti, ettei siitä oikeen löydä päätä eikä häntää... eli mitä oikein tarkoitat.
Just joo. Ei muka ymmärretä sitten, kun ajatellaan asioita vähän avarakatseisemmin.

Mikäs tämän vieraa / näiden vieraiden omassa ymmärryksessä on vikana, kun eivät tajua ap:n pointtia?

Itse asiaan (lapsen lahjakkuuteen kantaa ottamatta): Juu, helposti kuvitellaan, että lapset ovat kaikki samanlaisia, ja äidin huonoutta / erinomaisuutta on sitten se, jos lapsi ei tottele / tottelee. Tämä on yleensä yhden lapsen vanhempien näkökulma. Kun lapsia tulee lisää, kyllä se näkökulmakin siitä sitten laajenee.

Yhteistyössä