Hei, te naiset jotka ootte matallialan töissä...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko hyvä palkka? Mitä tykkäätte työstänne? Onko mielenkiintoista?

Mulla alan vaihto menossa ja myönnän, että hieman kiinnostais nuokin työt. Entisen työni jätin, koska terveys tuli vastaan. Nyt sitten olen miettinyt ja pohtinut, vääntäny ja kääntäny, että mikä olisi mielenkiintoinen ala ja jonkin verran metalliala kyllä kiinnostaisi. Teijän vastauksista olisi isosti apua, kiitos.
 
Onko hyvä palkka? Mitä tykkäätte työstänne? Onko mielenkiintoista?

Mulla alan vaihto menossa ja myönnän, että hieman kiinnostais nuokin työt. Entisen työni jätin, koska terveys tuli vastaan. Nyt sitten olen miettinyt ja pohtinut, vääntäny ja kääntäny, että mikä olisi mielenkiintoinen ala ja jonkin verran metalliala kyllä kiinnostaisi. Teijän vastauksista olisi isosti apua, kiitos.

Ensin kysymys, mikä terveysongelma? Jos hengitysteissä tai liikuntaelimissä vikaa, kannattaa hieman miettiä tai käydä vaikka työkokeilussa.
Itse metallialalla käyneenä voin omasta kokemuksesta ketoa jotain.
Raskasta toistotyötä. Kovat betonilattiat jossa pitkän päivän kävelleenä alkoi jalat ja selkä särkeä. Välillä hankalissa asennoissa ja kipinät sinkoillen hitsaten. Joillekin metallipöly ja hitsauksesta aiheutuvat käryt aiheuttavat hengitystieongelmia. Itsellä pois jäännin syy oli jalat. Kylmät hallit toisinaan ja lattiasta hohkas kylmä jalkoihin talvella. Myös siistimpiä hommia löytyy kokoonpanon puolelta. Ei pölyä, säädettävät pöydät ja mukavat joustavat kumimatot jalkojen alla. Kädet joutuvat taas koville toistuvista liikkeistä.
Käy kokeilemassa ja tutustumassa jossakin paikassa, johon ehkä voisit itsesi kuvitella töihin.
 

Yhteistyössä