hei te yksityiset perhepäivähoitajat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitkiä ovat hoitajien päivät, kaikki sympatiat sinne. Mutta.. sitä en ymmärrä, että tällaisilla palstoilla käytte kirjoittamassa työaikoihin yms. liittyviä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Onpas vaikeeta:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei me kunnalliset voida sakottaa ylitöistä mutta yksityiset näköjään voi.. :o :D No mikäs siinä, mielenkiintoista olis tietää paljonko nyppäsee tuolta puolelta tunnilta?

Mutta voithan sinä alkaa yksityiseksi ja aloittaa sakottamaan ylitöistä! maksetaanhan sullekin ylitöistä palkkaa vai minkälaisen sopimuksen olet kirjoittanut?!

Ylityökorvaus(yötyö) tulee ennen kuutta aamulla ja viiden jälkeen illalla ja jos työaika menee yli viikkotyöajan. Silloin se menee toteutuneen mukaan, eli maltillisesti, eikä esim. 14e/alkava tunti. Aika paljon tulee ap:lle maksettavaa jos joka päivä pitää maksaa toi 14e ylimääräistä. Ja vielä muutama huutomerkki perään niin tulee pointti selväksi!!!! ;D

Väitäkö sinä kunnallinen hoitaja tekeväsi töitä 50 tuntia viikossa sillä samalla peruspalkalla? Luulin että teillä on työaika viikossa jotain reilut 43 tuntia, ja ylimenevät saa sitten palkkana tai vapaana kunnasta riippuen. Voi kun me yksityiset emme voi pitää mitään ylityövapaita, niin rahakorvaus on ainoa tapa. Ja ehkä vanhemmatkin hieman miettivät hakevatko useinkin myöhään/tuovat liian aikaisin, jos se oikeasti tuntuu kukkarossa.

Ja 14 euron ylityökorvauksesta ei todellakaan jää hoitajalle 14 euroa käteen, siitä maksetaan yellit ja verot kuten muustakin tulosta.

Kenen mielestä muuten 50 tunnin viikkotyöaika on ihan normaalia? :whistle: Ja jos joku lapsi tarvitseekin hoitoa jatkossa 6-15, kun muilla hoitoaika on aina ollut 8-18, niin hoitajanko tulisi tehdä töitä 6-18? Oikeasti???

Mä myönnän, tällä aiheella mut saa ärsyytymään... :kieh: :kieh:

Ja joo-o, mulla tällä hetkellä ekä muksu tulee 6.30 ja vika lähtee 17.00. Mutta en valita koska tykkään työstäni ja saan hoitaa lapseni itse.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja huugo:
Alkuperäinen kirjoittaja Onpas vaikeeta:
En tiedä kaikkea mitä olette sopineet, mutta jos te vanhemmat olette yksipuolisesti neuvottelematta/sopimatta vain ilmoittaneet, että viette jo puoli tuntia aikaisemmin, ymmärrän että se on hoitajalle ylitöitä.

Hoitoajan kokonaiskestohan ei teidän lapsenne osalta ole muuttunut, (edelleen sen 9h 15min), mutta jospa hoitajalla on muitakin lapsia hoidossa? Kaikille ilmoittanut olevansa töissä 7:15 - 16:30, ja nyt yhdet vanhemmat päättäneet tuoda jo 6:45 hoitoon. Päivä pitenee hoitajalla jo lähes 10 tuntiin, kuinka moni olisi valmis tekemään tuolla korvauksella tuollaista työaikaa...?

Me kunnalliset. ;)

Ja sen verran vielä että kunnallisessa hoidossa lapsi saa olla hoidossa sen kymmenen tuntia (ja joissain tapauksissa enemmänkin) per päivä sillä määrätyllä hoitomaksulla ilman että joutuu maksamaan yhtään lisää.

Niin tai ainakin Helsingissä hoidossa ( pk:ssa ) ei ole 10 h hoitoaika rajaa!

Päivähoitoasetuksen mukaan hoitopäivä saisi olla enintään 10 tuntia.

Ei mene noin, koska itse siellä työskentelen! Meillä ainakin hoitopäivä on välillä 6.15- 17.30! Toivottavaa on ettei lapsen päivä ole pitkä, mutta työmatkat yms. pitää ottaa huomioon.

ITte ymmärrän jos perhe päviä hoitaja esim aamu uninen------> pakko saada korvaus ku alottaa työt liian aikaisin?? VOi olla 6.45 ois koiran pisu aika........nyt joutuu viemään 6.30 + herää ite 6.00 muuten vois herätä 6.30--->>joillekki pieni määrä unessa tärkeetä koko päivän kannalta= myös lasten viihtyvyyden

Ylityökorvaus(yötyö) tulee ennen kuutta aamulla ja viiden jälkeen illalla ja jos työaika menee yli viikkotyöajan. Silloin se menee toteutuneen mukaan, eli maltillisesti, eikä esim. 14e/alkava tunti. Aika paljon tulee ap:lle maksettavaa jos joka päivä pitää maksaa toi 14e ylimääräistä. Ja vielä muutama huutomerkki perään niin tulee pointti selväksi!!!! ;D

Eli sinä siis myönnät saavasi ylityöstä korvausta? Miksi yksityiset eivät saisi ottaa ylityöstä korvausta? Varsinkin kun heidän viikkotyöaikansa on useinmiten 45-50 tuntia. Siksikö olet katkera kun itse saat TOTEUTUNEEN mukaan, ja yksityinen voi räpsäyttää esim. 14? samantien alkavalta tunnilta. Huoh. En jaksa enää. :/

Alkuperäinen kirjoittaja pilleri:
Ainakin minä kunnallinen en saa prosenteilla korotettua ylityöpalkkaa, vaan pelkän tuntipalkan

Niin, tarkoitankin että saat korvauksen siitä ajasta jonka olet töissä, vaikkei sinun pitänytkään? Eli saat palkkaa siltä ajalta kun esim. haku viivästyy, vaikka sopimuksen mukaan piti hakea jo puoli tuntia aiemmin. Saat siltä ajalta palkan, oli se sitten peruspalkka ilman korotuksia.

Me yksityiset emme sitä korvausta saa, ellemme vanhemmilta sitä laskuta. Meillä kun ei ole sitä palkanmaksajaa, vaan koko tulomme kertyy yksityisenhoidontuesta ja vanhempien maksuista. Joten niiltä vanhemmilta se on perittävä ne ylimenneet tunnitkin, jos niistä mitään korvausta aikoo saada.

Hei "onpas vaikeeta", älä nyt aivan kiihdy. Kunnallisten hoitajien työaikoja ja palkkoja ei tosiaan kannata kadehtia. Mun puolestä yksityiset voivat laskuttaa niinkun parhaaksi näkevät. Mä saan varmasti käteen vähemmän kuin monet yksityiset, mutta nautin kunnallisena olon helppoudesta, ei tarvitse itse huolehtia "paperiasioista", mutta varmaan siitä helppoudesta maksankin menetyksenä kukkarossa. Mutta ei näistä kannata kiihtyä, ainahan voi vaihtaa "puolta" jos jompikumpi tuntuu olevan itselle huonompi.

Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Hei "onpas vaikeeta", älä nyt aivan kiihdy. Kunnallisten hoitajien työaikoja ja palkkoja ei tosiaan kannata kadehtia. Mun puolestä yksityiset voivat laskuttaa niinkun parhaaksi näkevät. Mä saan varmasti käteen vähemmän kuin monet yksityiset, mutta nautin kunnallisena olon helppoudesta, ei tarvitse itse huolehtia "paperiasioista", mutta varmaan siitä helppoudesta maksankin menetyksenä kukkarossa. Mutta ei näistä kannata kiihtyä, ainahan voi vaihtaa "puolta" jos jompikumpi tuntuu olevan itselle huonompi.

Taisin eilen käydä hieman kuumana, myönnän. :ashamed:

Otti vaan päähän kun eräs kunnallinen pph ihmetteli kauheasti tuota 14 euron ylityökorvausta, eikä suostunut myöntämään että tokihan hänkin saa ylimenneestä työajasta jonkin korvauksen. En kadehdi kunnallisia, jos kadehtisin, niin olisin varmasti jo vaihtanut. ;)