Hei villisneulojat, kysymys teille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Haluaisin neuloa Novita Puro langasta villavaippahousut koossa nb tai s, osaisiko joku kertoa kuinka pitkät lahkeet pitäisi tehdä... Vauva kun on vielä masussa niin ei voi sovittaa. Ja siis pitkälahkeiset tietysti kun on talvivauva tulossa.

Linkkejä hyviin ja helppoihin ohjeisiin (ihan aloittelijalle sopiviin) otetaan myös mielellään vastaan :)

Mitä lankaa se Puro on? Hahtuvaa?

http://www.ullaneule.net/0108/ohjeet_villapopat.html
Tässä aivan paras ohje, jolla oon tehnyt monet villahousut!

Vaikea kyllä sanoa tosta pituudesta, muuta kuin sen verran että tee ennemmin reilun pituset! Voithan vähän katsoa kuinka pitkät lahkeet esim. 50cm housuissa on.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Mitä lankaa se Puro on? Hahtuvaa?

http://www.ullaneule.net/0108/ohjeet_villapopat.html
Tässä aivan paras ohje, jolla oon tehnyt monet villahousut!

Vaikea kyllä sanoa tosta pituudesta, muuta kuin sen verran että tee ennemmin reilun pituset! Voithan vähän katsoa kuinka pitkät lahkeet esim. 50cm housuissa on.

Hih, samaa ohjetta tyrkytetään :D Täytyy siis olla hyvä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon noita villapöpiä katsellut jo aiemmin, mutta on kamalan vaiken näköinen ohje...

Ei se oikeesti oo jos oot vähääkään kutonut aikaisemmin. Mä luin kanssa sitä ohjetta ihan kauhuissani, mutta sitten kun aloin tekemään niin palaset loksahti kohdalleen. Sillä tulee tosi nopeesti valmistakin eikä tarvii ommella saumoja.

oon noita villapöpiä katsellut jo aiemmin, mutta on kamalan vaiken näköinen ohje...

Siis sikahelppo. Kudot vaan ympyrää ja sitte lisäät silmukoita muutaman kerran :) Ei se oo vaikeeta jos yrittää. Mäkin olin kauhuissaan aluksi mutta sitte huomasin että ei se ookaan niin vaikea ohje.

mikä on silmukkamerkki? noissa villapöpissä pitäisi olla sellainen?

No vaikka klemmari jonka sujautat vaan kahden silmukan väliin jotta tiiät oikean kohdan.

jos kudot sukkapuikoilla, et edes tartte niitä kun jaat silmukat niin että se silmukkamerkki on se kahden puikon välinen kohta.

ihania villiksiä Logotar!

Kiitos. Mutta niinko huomaat ni tulee kivoja pöksyjä eikä se ohje oo vaikea kun lähdet vaan rohkeesti koittamaan.

Ja sillä silmukkamäärän muunto-ohjeella voi käyttää melkeen mitä vaan lankaa paksuudesta riippumatta, tulee sitte oikean kokoiset.

Mä oon käyttäny hahtuvaa ja patons merinoa.