Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neuvolassa tänään: kaikki vauvelilla ok, mutta perätilassa edelleen. Kaks terkkaria puristeli ja paineli, saman totesi. Tämä kaveri tykkää istua masussa. :heart: Mukavuudenhaluinen tapaus, mutta ei kiva. Tiistaina sitten ultra jossa katotaan onko VARMASTI perätilassa... sitten kait lääkärineuvolassa 2 viikon päästä käännytysyritystä kun viikkoja olis sillon 36.
Paino oli laskenut kilon verran 2 viikon aikana. Mua ei kyllä huoleta asia ollenkaan, johan se nousu jouti pysähtyäkkin. Syönyt olen kyllä entiseen malliin PALJON, mutta enemmän rehuja kuin herkkuja. Sf-mitta oli kuitenkin noussut 29.5 --> 31.5 joten ei mitään hätiä, keskikäyrän yläpuolella hiukkasen mennään. Ei sitä itekkään mikään keskivertokokoinen oo niin miten se lapsikaan olisi :D
Hemoglobiinia ei mitattu nyt vaikka pyysin, sanoi että sitten 2 viikon päästä katotaan, ettei vielä oo välttämättä edes noussut 2 viikossa. Harmi, olis halunnut ite tietää onko ruokavaliolla ja tupla-annostuksella ollut vaikutusta. Raskauden alussa oli 121 ja nyt viime mittauksessa 108. Eli ei nyt mitään hälyttävää, mutta kuitenkin laskenut...
Miehen synnytyksessä olosta, ite haluan kyllä että mukana on, mutta lähinnä paikalla ja henkisenä tukena. En voisi kuvitellakkaan että se tsemppaisi niinku joku valmentaja vieressä ja puuskuttaisi menmään. Naurattaa jo ajatuski :laugh: Mutta on se varmasti miehellekkin elämän suurin tapahtuma joten paikalle haluan sen ehdottomasti!
Pyykin pesemisestä, pesen normaalistikkin vaatteet hajustettomalla pesuaineella jo senkin takia ettei sitten sotkeudu kaikki tuoksut keskenään ja luo omituisen hajun (pesuaine,hajuvesi,dödö,hiuslakka... yms). Ja pesen ihoa vasten tulevat omanikin ennen käyttöä joten samallai vauvalle. Tykkään kun pyykki tuoksuu puhtaalle eikä pesuaineelle. Silitän myös kaikki vaatteet, pyyhkeet ja lakanat aina. Tulee kuin uusia ja tykkään =) Joten vauvallekkin olen pessyt ja silittänyt kaikki vaatteet, harsot ja lakanat valmiiksi kaappiin jo. Toki en hermoromahdusta saa jos en sitten ehdi silitellä vauvan synnyttyä kaikkia ja omia vaatteita, mutta tykkään että silitettynä parempi. Joku voi pitää sekopäänä, mutta kyllä miehen bokseritki silitysraudasta saa joka pesun jälkeen :ashamed:
Nukkumisesta, miten te saatte yöllä nukuttua? Eikö tämä aika pitäisi olla sitä aikaa kun nukkuu yönsä parhaiten? Mulla ei todellakaan oo :( herään vähän väliä vaihtamaan asentoa, vasemmalla kyljellä voin nukkua kunnes puutuu paikat, käännyn oikealle puolelle kovalla ähinällä ja sitten meinaa vauveli vissiin liiskaantua kun kovasti alkaa tökkimistä tuntua ja TAAS joutuu kääntymään. Kaveri on koko ajan ollut oikealla puolella enemmän kuin keskellä. Selällään on muuten vain hankala olla...
VALI VALI VALI! Valitan vain, mutta ihanaa kun vauva tulee! Se tulee jo pian!!!! Hui!
34+1 menossa...
Mitähän sitä muuta.... tekstiä tulee paljon ja ihana lukea teidän juttuja. Ensimmäisenä aamulla, pitkin päivää ja viimeisenä illalla. :hug: :heart: Kiitos, että olette kaikki olemassa! Suuri tuki odotukseen!

Hyvää päivää vaan kaikille =)
Täällä paistaa aurinko ja on oikein ihanan oloinen sää, mitä nyt tuulee aikas napakasti :/

Nukkuminen Mie tätä nykyä herään melkein joka yö 4-5 välillä ja käyn vessassa..se on siis ihan vaistomaista..ja muutenkin uni on levotonta. Nyt oon mie ruennut näkemään vauvaunia..aamusella niitä vaan ei enää muista, mutta vauvoja niissä mukana on. Enemmän nukun oikeella kyljelläni ja nyt on ruennut sitten jalat puutumaan...ja koko yön ku nukkuu samassa asennossa ni korva menee ihan hirmu kipeeksi, yöllä en enää spontaanisti vaihda asentoa, herään aina asentoa vaihtamaan... Ärsyttävää :|

Kävin tuossa pienen kävelylenkin tekemässä..ehkä just ja just 1km, mut kävin kokeilemssa aiheuttaako supistuksia (ei) ja muutenkin, olen viimeeksi käynyt lenkillä varmaan 6kk sitten, hävettää ihan myöntää :ashamed: Mutta nyt jos näihin yksinäisiin päiviin ottas sen rutiinin vielä ennen vauvvelin tuloa..

Pyykkäystä ja siivousta olis tällekkin päivää tiedossa, ei hirveesti innosta, vaan jotain se on tehtävä ni menee tämänkin päivän tunnin nopeemmin...

Rae ja Nyytti 32+6

Uusi vaiva: sormien koukistaminen sattuu. Liittyykö sitten johonkin turvotukseen. En osaa vieläkään silmämääräisesti arvioida, onko sellaista. Mutta sormet tuntuu inhoilta. Ja niskaa särkee ja rintaranka on ihan lytyssä ton typerän kyljellänukkumisen takia. Nukun siis ei-raskaanakin osittain kyljellään, mutta toi että pitää nukkua vain kyljellään ei kyllä sovi mun anatomialle ollenkaan. Josko sitä selälään uskaltais kuitenkii..

Tänä aamuna kun hipsin vessaan pissalle, piti pysähtyä puolimatkassa, kun tuntui että joku työntää tiiliskiveä poikittain ulos pepusta. Mitä hittoo sekin oli :o Kipu oli aika kova. Mutta se siis loppui sit saman tien. Sain ehkä pientä makua, mitä joku teistä saattaa kokea päivittäin. Inhaa!

Otin tänään vielä vastaan yhden työtehtävän, vaikka olin luvannut itelleni, että koittaisin kohta aloittaa sen äitiysloman edes jollain tasolla.. Arrrr :p No, nyt en enää haali uusia hommia. Tänä aamuna oli ihan kivaa hommaa ees, kun nökötin liki tyhjässä leffateatterissa arvioimassa Sinkkuelämä kakkosen sekä mitä mainioimman lastenleffan Nanny McPhee ja Suuri pamaus. Jos teillä on jo lapsia, viekää ne kattomaan toi jälkimmäinen (ei ensimmäistä! hehe). Sinkkuelämä oli tietty karseaa soopaa, mutta rakastan niitä henkilöhahmoja silti ikuisesti =)

Huoh. Niin ristiriitaiset fiilarit: toisaalta olisin ihan valmis synnyttämään TÄNÄÄN, toisaalta en ole OLLENKAAN valmis. Tällanen se tunne lienee loppuun asti. Mutta en kyllä oikeasti kestä, jos tää menee yliaikaiseksi.

Ai niin hei toi synnytystapa-arvio! Mä oon jotenkin kuvitellut, että se ensi viikon (siis viikon 36) lääkärineuvola on ikään kuin se synnytystapa-arvio. Vaikka voi olla, ettei se ookaan. En ala yhtään ajatteleen, mitä siellä työnnetään ja mihin :laugh: Katotaan sit paikan päällä. Ois toki ihana saada joku painoarvio tai jotain infoa tästä synnäilyhommasta, kun on niin pihalla..

Nyt jatkuu naputtelu.
kardemummma & Sulo 35+2

Uusi vaiva: sormien koukistaminen sattuu. Liittyykö sitten johonkin turvotukseen. En osaa vieläkään silmämääräisesti arvioida, onko sellaista. Mutta sormet tuntuu inhoilta. Ja niskaa särkee ja rintaranka on ihan lytyssä ton typerän kyljellänukkumisen takia. Nukun siis ei-raskaanakin osittain kyljellään, mutta toi että pitää nukkua vain kyljellään ei kyllä sovi mun anatomialle ollenkaan. Josko sitä selälään uskaltais kuitenkii..

Mulla tuota on ollut jo pitkään, en edes muista koska sormet ois ollut normaalit ja johtuu tosiaan hormonien tuomasta nesteestä sormiin eikä ne sormet välttämättä näytä kauheen turvonneilta mut nivelet on kipeet ja jäykät ihan kuin reuma potilaalla :|

Alkuperäinen kirjoittaja Fiinukka:
Mulla tuota on ollut jo pitkään, en edes muista koska sormet ois ollut normaalit ja johtuu tosiaan hormonien tuomasta nesteestä sormiin eikä ne sormet välttämättä näytä kauheen turvonneilta mut nivelet on kipeet ja jäykät ihan kuin reuma potilaalla :|

Joo, just tommosta! Sanoinkin miehelle tänä aamuna, että nyt tiedän kaukaisesti, miltä jostain reumamummosta (ikään kuin reumaa ei ois nuoremmilla..) tuntuu :'( Tosi inhottava fiilari. Kunhan ei pahenis.

Otin niskasärkyyn pari tuntia sit puolikkaan 0.5-mikrogrammaisen (eiku milligrammaisen, eiku?) Pamoxin, ei tää nyt auttanut ihan kauheasti.. Mutta sinnittelen.

helteistä keskiviikkoa!! :wave:

jos malttaisi tuolta auringon keskeltä hetkeksi irtaantua konelle, kun neuvolassakin tuli käytyä... kaikki ihan ok, pissa puhdas, vauva rt, syke ok, verenpaineet 111/74, hb 116, turvotus +. ainoa hieman masentava oli taas tuo sf-mitta, joka huitelee edelleen siellä ihan yläkäyrillä, oli nyt 32,5. ei musta kyllä niin isolta tunnu... :ashamed:

sormikipu joo, tiedän mitä se on!!!!! ollut myös jo jonkin aikaa, ja tosiaan turvotuksestahan se, vaikkei turvonneelta muuten tunnukaan. not nice!!! :kieh:

nukkumisesta mä nukun kyllä ihan hyvin... :D vessaan joudun heräämän max kerran yössä, jos sitäkään. yöllä joskus kyllä heräilen ja tuntuu että uni on katkonaista, mutta aamusta voisin nukkua taas ihan miten pitkään vaan! :whistle: vähän kyllä muakin ahdistaa, kun vaan kylkiasennot on "sallittuja", mutta menee se nyt vielä hetken aikaa...

kardemummma mulla ihan samanlaiset fiilikset!!! välillä haluun, että synnyttäisin nyt ja tässä, ja välillä kauhistelen että kuinka lähellä sitä jo ollaan enkä mä ole vielä valmis! :laugh: noh, toisaalta...onko sitä koskaan täysin valmis? :p

ristiäisetkin alkavat jo pyöriä mielessä... :heart: :D kuinkas nopeasti aiotte ne pikkuiselle järjestää?? olettaen tietysti, että kaikki menee hyvin... :)

33+3 :heart: :heart: :heart:

Solnushka, oletko kenties menossa Haikaranpesään kun saat tollasen synnytyssuunnitelman tehdä kätilön kanssa? Mä kun en tuossa raskauden puolivälissä vielä edes ajatellut, että joskus pitää synnyttääkin, niin en ymmärtänyt ottaa selvää siitä, että olis jo silloin pitänyt ilmoittautua sinne. Olen myös pikkuisen katkera koko maailmalle, ettei kukaan voinut kertoa mulle tuollaista :/ Tuntuu just, että tuo valmistautuminenkin synnytykseen on niin paljon paremmin hoidossa tuolla kuin peruspuolella. Ja juu, niissä huoneissa, joissa itse olen neuvolassa käynyt ei ole ollut ultralaitteita, ja lääkärit on muutenkin kestänyt sen 3 min. Kuulin kyllä viimeks perhevalmennuksessa, että jotain oli meidänkin neukussa ultrattu, joten eiköhän sieltäkin jostain sellanen laite löydy. En sitten tiedä missä tilanteessa sitä käytetään.

Kaiken kaikkiaan uskon kyllä olevani hyvässä hoidossa, mutta olis vaan kiva, että itsellä olis jotenkin valmistautuneempi olo. Ehkä se vielä tulee tässä kuukaudessa =)

Saga 35+4

Ristiäiset Mietitty on! Mä oon buukannut mun ihanan pappitädin viikonloppuna 14.-15.8. kastamaan meidän lapsosen mun äidin luona Kanta-Hämeessä. Vieraita tulis 20-30. Laskin, että vaikka lapsi syntyis niin yliaikaisena kuin mahdollista, niin ristiäisten aikaan ois kuukauden ikäinen.
Ei olla kovin uskonnollisia, mutta ei myöskään niin ateisteja, ettei tuntuisi ihanalta idealta, että toi mun läheinen täti hoitais seremonian. Muuten ois kyllä tullut nimiäiset, ellei ois tätä tuttua pappia.
Äitini kaa ollaan jo visioitu vähän tarjoiluita: jääteetä, uusia perunoita, graavilohta, vuohenjuustosalaattia ja jotain sellasta! :D :heart: Ei sillä että mikään juhlajärjestäjämielipuoli oisin, eh... (Eli todellakin siis olen.)

Hirmusesti tullu taas tekstiä. Olin tossa porukoilla yötä ja justiinsa kotiuduin.
Vauva piti kauheet masubileet kyllä mummun ja papan riemuks :laugh: Eilen jo aattelin ettei vaan ois kääntäny itteään väärin päin, mutta ei kait sentä...? Huomennahan se toivottavasti selviää.

Tuosta kutinasta... Onko se jalkapohjissa ja käsissä sellanen 24/7 kutina vai mistä sen tietää et pitää huolestua ? Mulla on nyt ollu jalkapohjissa kutinaa, mut lähinnä sellasta ärsyttävää ei mitään sietämätöntä.

Mies on tulossa reissultaan. Eipä tuosta kuulunut mitään kokoaikana, nyt puolen päivän aikaan vaivautui soittamaan ja ilmottamaan et ovat lähdössä. Vähän olen kyllä loukkaantunut ja pahalla mielellä ettei kokoaikana ottanut mitään yhteyttä.

Ihan nopee vaan ihan vähäsen kirjotan :)

Tää päivä on ollu ihana. Miehen kanssa juttelin eilen gradusta ja sen aiheuttamasta stressistä ja tää onkin ollut jo jotenkin tosi paljon parempi päivä. Teidän kommentoinnit kyllä helpotti myös kummasti oloa! Tuli eilen ihan miljoonasti parempi mieli, kun kävin täällä lueskelemassa. :) Nyt suunnitelma on siis se, et teen sen verran kuin hyvältä tuntuu. Jos se on joku päivä tunnin ja joku päivä kolme, niin molemmat on ok. Kunhan en stressaa ja ahdista itseeni nurkkaan sen kanssa. Vitsi, et on hyvä fiilis nyt...Sellanen valaistunut :laugh:

Pai80: Meillä terkkari sanoi, et jos kutina ei hellitä rasvalla ja on lähestulkoon jatkuvaa, pitää soitella neuvolaan.Et kutinat silloin tällöin ei ois vielä hälyyttäviä, näin ymmärsin.

dalailama Siis vau. Silität bokserit?! Aivan mahtavaa. Mie oon ehkä maailman laiskin silittäjä, mut toivon et joku päivä mulle iskee sellanen, et on pakko silittää kaikki. Niin kuin sanoit, kaikki vaatteet yms tuntuu ihan uusilta, kun ne jaksaa silittää. Nostan sulle kyllä hattua =)

nukkumisesta Mie nukun toi huonosti ja vähän, eikä mikään asento oo hyvä. :/ Oppiipahan tulemaan toimeen vähän vähemmillä unilla...Jos jotain hyvää pitää tuosta etsiä.

Uijui, kello on noin paljon jo. Kohta minigolfaamaan ja sit salille. Ihanata.

A + M (34+4)

Tridian, mä tein gradua kaikkiaan 4,5 vuotta. Tai siis tein ja tein, käytännössä en juurikaan tehnyt kun ei siitä tullut mitään ja stressasin siitä ihan hulluna melkeen koko sen 4,5 vuotta. Mun neuvo on kans se, ettei siitä oikeasti kannata stressata jos tilanne on sellainen, ettei se etene. Lopettaa stressaamisen ja vaikka unohtaa koko asian hetkeksi, niin sitten kun on oikea aika sen saa kyllä valmiiksi. Omani tein sitten lopulta vajaassa neljässä kuukaudessa kun vain päätin, että nyt se on tehtävä, marssin kouluun ja vaihdoin aiheen, ja päätin, että nyt sen teen. Olipa sitten ihanaa kun oli vuosien stressaamisen aihe yhtäkkiä pois harteilta, että tiedän tosiaan miten raastavaa toi gradustressi on! Jaksamista sulle kovasti, ja nyt on tosiaan ihan hyvä hetki keskittyä vauvaan. Sen gradun aika tulee sitten hetken päästä.

Huh, nyt on kaikki ikkunat pesty, onneks tuleva täti pesi eilen puolet ja mie tänään loppuun :)

Nukkumisesta Viime yönä kävin 3 kertaa vessassa, mulla oli alussa et kävin vaan kerran vessassa ja se aikastu ja aikastu koko ajan se yks kerta, eka viideltä, sit neljältä jne. Ja nyt käyn sit vähintään 2 kertaa yössä vessassa ja viime yönäkin jopa vallan 2 tunnin nukkumisen jälkeen.. Joo tosiaan tulee ainakin harjottelua tuossa heräilyssä kun nytkin nukkuu maksimissaan putkeen sen just just päälle 3 tuntia..

Huomenna mennään kattomaan kahta taloa, kun saatiin viime viikolla lainalupaus :) Saattaa kyllä olla et ostettas jopa tää missä nyt asutaan vuokralla, ei nimittäin ihan kauheeta hintaa tässä piä ja tätä kun vähä laittelee niin saapi aikasta hyvällä hinnalla myytyä, kun on niin hyvällä paikalla ja niin poispäin..

Pitäs vissiin sitä sairaalakassia rueta kohtapuoleen miettimään, huomenna poksuu 33 :)

Käytiin tosiaan eilen siellä neuvolan perhevalmennuksessa ja oli muuten tylsä ja turha keikka.. Joku 90-luvun synnytysvideo (Sairaala-sarjan synnytyksistäki saa enempi tolkkuu) ja sit neukkatäti harjottelija höpötti jotain..

Perjantaina oiski sit taas neuvola, kahtoo minkä sf-lukeman neukkatäti saa kun viikko sit lääkäri sai sen kivan 33 cm.

Ristiäiset Pidetään ehkä miehen siskon luona, kun heillä on tilaa kunnolla, riippuen tietysti siitä et satutaanko ite löytää minkälaista taloa tässä vai jäädäänkö tähän. Nimikin alkaa melkein olemaan kait kunnossa: Matias Salomo, vaan en tiiä, saattaahan tuo vielä vaihtua.

Mies synnytykseen
Joo tulee todellakin, mut mietin vaan et mitähän siitäki tulee kun ollaan oltu kohta 7 vuotta yhessä ja tasan kerran oon käyny pissillä kun mies on yhtäaikaa vessassa ja sillonki olin humalassa et.. Oon vissii joku siveyden sipuli tai jotain..

Limatulppa ällöpyllyvarotus, älkää lukeko jos ällöttää..
Mut mulla on pari viikkoo tullu aina sillon tällön semmosta paksuu kellertävää limaa silleen enempi aina kerralla. Pitää perjantaina kysyy tosta kun unohin tietty sillon ku lääkärissä viimeks kävin.

Sit jos keittelis kahvin ja söis vähä välipalaa, ettei laihtumaan ainakaan pääse :D

Laura ja "Matias" rv 32+6

Tarjonnasta: Meidän vaavi on ollu nyt ainakin muutaman päivän rt ja se varmistettiin eilen neuvolassa. Niinpä olen majaillut monta kertaa päivässä syväkyykyissä toivoen laskeutumista sen verran, että ei enää pyörisi. Lisäksi nytkin tässä keinuttelen itseäni samalla jumppapallon päällä jalat haarallaan :D No panic, no stress ;)

Vesisynnytys on kiehtonu mua esikosta asti. Esikosta olin ammeessa avautumisvaiheessa ja se oli ihan loistopaikka. KPKS:ssä ei synnytellä vaan veteen.. Ollaan alustavasti sinne menossa, mutta mieheltäkin on hyväksyntä, että jos mitään estettä vesisynnytykselle ei tässä loppuraskaudessa tule niin auton keula saattaakin kääntyä kohti OAS:ia, jossa vesisynnytyksiä on melko paljonkin. Ja siellä harjoittelussa olleena muistan selanneeni jotain kirjaa, jossa näkyi aivan selvästi ainakin ekakertalaisten kohdalla, että lähes kaikki olivat ottaneet selkäydinpuudutuksia, paitsi ne jotka olivat synnyttäneet ammeeseen. Olisi kyllä tosi ihana.. Mutta jos painoarvioksi tulee selkeästi yli 4kg niin voi kaatua homma siihen.

Nukkuminen ei ole helppoa, vähän yöstä riippuen. Ei varmaan helpoksi enää tulekaan.. ainakaan pariin vuoteen :)

Ristiäiset: Minä ainakin pitäisin mielellään mahdollisimman pian eli toivottavasti Elokuulla. Sen kummemmin ei ole vielä suunniteltu. Kummit osittain mietitty :)

Punaposket ja Tuhina 33+3

Ainiin :D Näin viime yönä unta että vauva synty, tuntu vaan muljuntaa mahassa ja sit katoin peilistä et hirveesti se maha liikku ja sit se vauva vaan ilmaantu ulos alapäästä, ei sattunu yhtään eikä mitään :D Voi voi ku meniski tollee :P

Sormien kivusta Mullakin on tuota ollu jo pidemmän aikaa ja se on vaan pahenemaan päin, ennen koski vaan öisin mut nyt koskee jo päivisin ja yöllä se kipu on jo melkein sietämätöntä, et hyvä kun saa vessan oven auki ku ei kärsi paljo sormia taivutella :/ Tosi ikävä vaiva..

Hei!

Ristiäiset varmaan pietetään elokuun loppupuolella, mun kotikaupungissa yhessä juhlatilassa. Vieraita ois tulossa noin 20-30. Pappina on perhetuttu. Jotain tarjoiluita ollaan mietitty valmiiksi, tulevat mummot hoitaa leipomiset ynnä muut.

Nyt on vauvatarvike stressi vähän helpottunut :) Nyt on kaikki tavarat kasassa :) tosin ei vielä meillä täällä kotona, vaan mun vanhempien luona. Ens viikolla vanhemmat aiko tuoda tavarat. Himottais kyll lähtä viikonloppuna hakeen ne, mutta parempi välttää ylimääräistä autossa matkustusta.

Pitkästä aikaa piirsin tänään, harrastin vähän grafiikkaa. Tein miehelle syntymäpäiväkortin :) Nyt sormet on ihan jumissa, meni joku kolme tuntia kortin tussaamiseen.

Kutina käsissä on vaihteleva, silloin tällöin kutisee, varsinkin jos käet on hikiset. Mutt kait vois varmuuden vuoksi pyytää labralähete neuvolassa perjantaina

Lähtis kuoriin perunat

Dana88 & Pikkune 34+5

Ristiäiset Meillä on vielä ihan auki missä ristiäiset on...Mies haluis, että ne pidettäs täällä meillä, mutta mie joutusin yksin tekemään kaikki valmistelut. Mies kyllä on luvannut auttaa, mutta jos samalla tavalla auttaa ku nykysin ni häipyy varmaan näköpiiristä ja tulee valmiisiin ristiäisiin... Itse taas haluaisin pidettävän ne kotipaikkakunnallani... Siellä olis miun äiti apuna ja pitopalvelusta missä äiti tekee keikkahommaa vois sitten saada tarjottavat... Ja juhlapaikakin löytäis helpommin sieltä.. Ja silloin ei tartteis tulevien mummujen ja ukkien matkustaa. Ainoostaan miehen sisko perheineen joutus tulemaan sinne... Ja riippuen vauvan syntymäajankohdasta ni ristiäiset on elokuun lopulla-syyskuun alussa.. Ja ainakin kaksi kummia meillä on jo valmiiksi mietitty ja kahta vielä mietitään, neljä tulis yhteensä..ketään ei vielä olla kysytty

Että osaa olla tylsää. Pesin tuossa jo muutamia toppavaatteita pois (tiijän, oon ihan hirmu aikasessa tän asian kanssa :laugh: ) ja nyt pitäs keksii mitä ihmettä sitä sitten tekis...

Poikkesin aamulla lukemaan teidän eloa ja ihmettä ja onneksi en turhaan :)

kepsukka: Kiitos paljon tuosta sänky asiasta,en ollut ollenkaan huomannut =) Lähdimpä sängyn aamulla hakemaan ja sainkin vielä(ihan 2kpl oli tampereella) =)

Tyyty + Kirppu 26+1

Ei niin nopeeta kirjoittelua, en pysy perässä! :)

Kävin tänään pyörähtään toimistolla viemässä saikkulaput ja sanomassa heipat kaikille. Sain ihanilta työkavereilta lahjakortin day spahan! Aaahh, mihinköhän hemmotteluun sitä tökkäis itsensä? :) Mulla on ihan mammalomafiilis nyt, vaikka virallisesti oon vielä 2 päivää saikulla ja vasta sitten äippälomalla. Ihanaa!

punaposket82 Aloitin kans maanantaina syömään rautaa ihan samasta syystä. Hengästyn ihan käsittämättömän helposti ja syke nousee yli sataan jo hiuksia föönätessä. Järkeilin sitten, että hb:n pitää olla alhalla.

Solnushka Tsemppiä muuttopuuhien keskelle! Muista jättää enempi rehkiminen miehille ja toimi itse työnjohtotehtävissä. ;)

Nukkuminen on onnistunut täällä todella huonosti jo pitkään. Unen päästä on ihan älyttömän vaikee saada ja joudun joka ilta käymään vessassa ainakin 3 kertaa ennen kuin nukahdan. Ja sitten herään pari kertaa yön aika vielä vessaan. Ja aamuisin oon jo kuudelta ihan virkku. Ärsyttävää. :/

Ai että ootte aikaansaavia ristiäisten ja muiden kanssa! kardemummmallakin jo pappi varattuna. Me pidetään varmaankin elokuun loppupuolella juhlat mun kotona pohjoisessa. Hyvin pienellä poppoolla, meidän molempien perheet ja lapsen kummit vaan mukaan.

Me käytiin eilen ostaan kantoliina. Onkos muut ajatelleet ostavansa vai oletteko jopa käyttäneet aiemmin? Harjoittelin jo eilen muutamaa sidontaakin ja ei herättänyt kyllä luottamusta. :D Vaatii selkeestikin vähän treeniä...

Vesisynnytys kiinnoistais täälläkin, mutta kun ollaan Jorviin menossa, niin siitä on varmaan ihan turha haaveilla. Tai yleensäkään ammeeseen pääsystä. Siellä on käsittääkseni vain yksi amme ja jos tosiaan on niin ruuhka kesällä synnytyksissä kuin nyt uhkaillaan, niin pitää varmaan olla onnellinen jos pääsee edes synnytyssaliin. :p

Olin toimistolla noin 3 tuntia ja supisti koko ajan siellä eikä meinaa vieläkään hellittää. Lisäksi liitoskivut ärsyyntyi ihan mahdottomiksi... Eli tämä tyttö taitaa mennä päikkäreille seuraavaksi.

Ihana ilma ulkona!

Olivia & Vauveli 34+3

Mieskin tossa tuli kotiin. Joopa joo. Pinnaa taas kiristää niin helvetisti ku ei toinen tunnu ymmärtävän et on paha mieli ! Sit kehtaa tulla kyselemään et mitäs tänne kuuluu... Eipä tuo tuntunu kiinnostavan reissussakaan niin mitä sitten nytkään kyselee ?

Rupesin tässä silittämään noita loppuja lakanoita, ku ei ne näköjään 1,5 viikossa oo ajatuksen voimalla tosta kadonneet. Tosi järkevää on, mut välil ku istuu niin kyllä ne ehkä tulee silitettyä.

JUHUU

Kiitos Martalle taas uudesta pinosta, ja jos viitsit, niin päivitätkö samalla mun ikää siihen maagiseen 30 vuoteen :o :heart: :p

Terveisiä Ultrasta!
Munuaisten tarkkailua siis takana, samalla tehtiin painoarvio kun on kerran tota sokeriseurantaa takana. Munuaisissa ihan hyvin näkui toimivaa kudosta, kaikki ok, mutta lastenlääkäriä infotaan synnytyksen jälkeen asiasta ja lapsi tarkistetaan.
Painoarvio tänään oli 2,7kg.
Pään koko normi keskikäyrällä, kropan pituus meni hitusen yli keskikäyrän. Pään koosta olin erityisen ilahtunut, koska olen puskenut kaksi kuulapäätä jo pihalle. Isopäisiä jätkiä :p
No ehtiihän tuokin tietysti vielä kasvaa...

Paikat oli tutusti kiinni, eikä supistukset ole tehneet mitään (ei yllättänyt, eipä ne ole ennenkään). Mä olen vielä joulunakin NIIN UMMESSA :kieh:

Muuten alan olla ihan kypsä jo tähän tilaan.. siis tukala olo on mahan kanssa :p Ja sen norotaudin jälkeen närästys ryöpsähti käsiin, niin ettei enää noi resettilääkkeetkään pure. Apuva.

Verenpaineet oli 109/70, turvotusta ON. Pissa puhdas.

Ei tässä muuta kun lisää odottamaan......

Ainiin. Kun toi masennuslääkitys on loppunut olen ahdistunut ja sain jo ensimmäisen rytmihäiriö/paniikkihäiriökohtauksen eilen. Koko päivä IHAN pilalle.

Nimistä Ei kukaan keksis mun Mattilalle kivan erikoisemman nimen??? Joka kelpais vielä miehellekkin???

:laugh:

Mukavaa odotusta kaikille

T: Mattila ja sen mamma 35+2

Mikkelin reissu takana ja elossa edelleen..:D Vaikkakin hyttyset jamäkäräiset on yrittänyt kaikin mahdollisin keinoin syödä mua kokonaan.. :headwall: Eli siis olen täynnä patteja ja puremajälkiä,jaloista,päästä,käsistä ja muutama on onnistunut alaselkäänkin käymään kiinni...

Yhden ainoan raivarin onnistuin saamaan miehelle reissun aikana ja sekin syystä. Alkoholi kun ei sovi vaan kaikille... Kaksi humalaista aikuista miestä kun lyö päät yhteen ni tietysti ne lähtee kännissä soutamaan 3 aikaa yöllä ja menee onkimaan... :headwall: Ja sitten tää nuorempi eli mun mies päättää viellä uida rantaan jostain välistä matkaa... Isäpuoli soutaa hengenpelastaja vierellä,ja manaa miks piti mennä uimaan.. No onneks selvis hengissä siitäkin reissusta. Suuret kiukut niskaan tuli silti! Ja kännissä haukku nipottajaks ku sanoin että oli helvetin tyhmä idea mennä ensinnäkin kännissä tota aikaa yöllä soutamaan ja uimaan. Noo aamulla pyyteli onneks anteeks.

Grillattu ollaan joka päivä eli syöty on hyvin ja paljon... Saa nähdä mitä mahtaa sanoa vaaka... :whistle:

Talviturkin kävin heittämässä myöskin reissulla ja masu tuntuu kasvavan aivan silmissä..:D
Ei "pitkät" topit enää olekkaan niin pitkiä..:D

Koiruus on parantunut hyvin,huomenna sillä tikkien poisto:)

Niin ja huomen aamulla on ensimmäinen perheneuvola :)

Millanen & Pippuri 31+6

Hey mamat B) !

Mä olen tänään pessyt viimeiset vaavin vaatteet. Eipä niitä tosin vielä hurjemmin olekkaan... Hammaslääkärissä kävin aamusella ja taas viikon päähän seuraava aika. Mun hampit on ihan romuna :ashamed: . Puudutus ei muuten meinannu laskea millään. En tykkää syödä suu puutuneena mut kamala oli nälkä ni oli pakko. Duunasin sit leipää itselleni ja ihmettelin verenmakua suussa, kai se veri maistuu ku alahuuli vuotaa ku seula. Olipahan ainaki puutunu ku voin palan haukata eikä missään tunnu :laugh: .
Mies on muruillu tänää ja pessy ikkunat :heart: , miä oon maannu sängyllä ja koittanu näyttää kiireiselle :D .
Äsken pesin vaunun pehmusteet. Ihan koneessa, 30'ssä käsinpesuohjelmalla. Eivät ainakaan nyt näyttäneet et ois menny mikskään.
Äh, huomenna pitäis mennä leikkimään liukkaan radalle. Jääny toi kakkosvaihe "pikkasen" ajamatta. Menee meinaa huomenna kortti vanhaks :o , noooh, parempi myöhään ku milloinkaan :) .

Nyt kuuntelee esimurkkuikäisen pojan ja isän riitelyä. Äh, miä inhoon kiukkuja. Taidan keittää teetä ja lukea jotain, töllöstä ei tuu ku shaibaa.

:hug: Kaikille!

Odotan & Emppu 32+2

Yhteistyössä